طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن الویت با کدام ؟

۳۵ بازديد

طبق آخرین آمارهای بدست آمده در سال 2020، بیش از 14 میلیارد تلفن همراه در سراسر جهان و میلیون ها اپلیکیشن در پلی استور و کافه بازار وجود دارد. اگر هنوز هم اقدام به ساخت اپلیکیشن موبایل نکرده اید وقت آن رسیده که شروع به طراحی اپلیکیشن موبایل برای کسب و کار خود کنید. اگر از ساخت اپلیکیشن اندروید برای کسب و کار خود مرددید توصیه میکنم در ادامه با ما همراه باشید تا شما را از مزایای شگفت انگیز طراحی اپلیکیشن مطلع کنیم.

مزایای طراحی اپلیکیشن نسبت به طراحی سایت

  • اپلیکیشن ها شخصی سازی بهتری ارائه میدهند: اپلیکیشن ها به کاربران امکان انتخاب تنظیمات مورد نظرشان را میدهد بنابراین میتوان با محتوای سفارشی به کاربران خدمات ارایه داد. قابلیت شخصی سازی در کالاها و خدمات مورد علاقه کاربران، موقعیت مکانی آنها، ظاهر اپلیکیشن، رفتار هر کاربر و… وجود دارد. بهبود تجربه کاربر تاثیر زیادی در نرخ تبدیل مشتری دارد. زیرا هر کاربری که با محتوای دلخواهش روبرو شود امکان بیشتری برای تبدیل شدن به مشتری را دارد.
  • سهولت ارسال نوتیفیکیشن: آمارها نشان میدهد که در دو دهه گذشته ایمیل پرکاربردترین ابزار ارتباط تجاری بوده است. مشاغل به طور گسترده از آن استفاده میکردند ولی امروزه ایمیل کارایی خود را از دست داده و نرخ کلیک آن روز به روز کاهش می یابد. امروزه اعلان ها (نوتیفیکیشن ها) ابزار مهیجی برای برقراری ارتباط با کاربران هستند. توانایی ارسال اعلان های فوری به کاربران از مهمترین دلایلی است که بسیاری از مشاغل میخواهند یک اپلیکیشن موبایل داشته باشند. بعضی از آمارها نشان میدهد که اعلان ها 40% نرخ کلیک را افزایش داده است.
  • استفاده از ویژگی های تلفن همراه: اپلیکیشن ها میتوانند از امکانات تلفن های همراه استفاده کنند امکاناتی مانند دوربین، لیست مخاطبان، GPS، تماس های تلفنی، شتاب سنج، قطب نما و… . این ویژگی ها اگر در اپلیکیشن ها استفاده شوند میتوانند تجربه کاربری بهتری را ایجاد کنند. مثلا اگر برای تکمیل فرمی یک کاربر نیاز داشته باشد عکس خود را از گالری اپلود کند این امکان وجود دارد که از دوربین تلفن همراه خود برای گرفتن عکس کمک بگیرد. ویژگی های تلفن همراه میتواند کمک زیادی به کاربران کند و نرخ تبدیل را افزایش دهد.
  • امکان کار به صورت آفلاین: این مورد اساسی ترین تفاوت بین سایت و اپلیکیشن است. اگرچه اپ ها برای انجام بیشتر وظایف خود ممکن است به اینترنت احتیاج داشته باشند ، اما همچنان می توانند در حالت آفلاین محتوای اساسی و کاربردی را به کاربران ارائه دهند. ویژگی هایی مانند محاسبه مالیات ، محاسبه اقساط و تعیین محدودیت از ویژگی هایی هستند که حتی بدون اتصال به اینترنت هم می توانند کار کنند.
  • آزادی در طراحی: با تمام پیشرفت های تکنولوژیکی در زمینه طراحی سایت همچنان باید مراقب ریسپانسیو صفحات وب در تلفن های همراه بود! ممکن است بعضی از ویژگی ها در گوشی ها مختلف درست نمایش داده نشود. اپلیکیشن ها هیچ یک از این محدودیت ها را ندارد.
  • کاربران زمان بیشتری را در اپلیکیشن ها صرف میکنند. آمارها نشان میدهد که کاربران 86% از وقت خود را صرف اپلیکیشن ها و فقط 14% وقت خود را صرف مشاهده سایت ها می کنند.
  • اعتبار برند تجاری: کاربران زمان زیادی را صرف اپلیکیشن ها میکنند. میتوان گفت بسیاری از کاربران تقریبا هر روز با برنامه های نصبی خود روبرو میشوند. این برخورد منظم به عنوان یک فرصت تجاری عالی برای ساخت اپلیکیشن است. لوگو اپلیکیشن به تنهایی یک تبلیغ کوچک برای نام تجاری شما است. این ویژگی یکی از ویژگی های مهم در ساخت اپلیکیشن بخصوص در ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید است. در ادامه نگاهی هم به مزایای اپلیکیشن های فروشگاهی می اندازیم:

مزایای طراحی اپلیکیشن فروشگاهی

یک روش ساده وجود دارد که با آن می‌توانید فروش خود را افزایش دهید، مشتریان خود را زیاد کرده و برند خود را بااعتبار کنید. همه اینها با ساخت اپلیکیشن فروشگاهی امکان پذیر است. حالا چرا باید یک اپلیکیشن فروشگاهی اندروید بسازید؟

حتما برای شما هم سوال پیش آمده که چرا مشتریان برای خرید به اپلیکیشن های موبایل روی می‌آورند؟ چه چیزی تجربه خرید از اپلیکیشن را از خرید از سایت و مرورگر تلفن همراه متمایز میکند؟ در ادامه به بررسی مواردی که کاربران را به سمت اپلیکیشن ها می‌کشاند و اینکه چرا باید یک اپلیکیشن فروشگاهی بسازیم میپردازیم.

  • خریداران اپلیکیشن ها را به مرورگرها ترجیح می‌دهند: 78٪ از خریداران گفته اند که ترجیح می دهند از یک اپلیکیشن تلفن همراه استفاده کنند تا اینکه از طریق مرورگر تلفن همراه به فروشگاه مورد نظر خود دسترسی داشته باشند. فراموش نکنید که استفاده اپلیکیشن ها هنگام خرید بسیار راحت تر است.
  • اپلیکیشن های موبایل وفاداری مشتری را افزایش می دهند: افرادی که تصمیم به دانلود اپلیکیشن فروشگاه شما می گیرند سطح بالاتری از سرمایه گذاری را در برند شما نشان می دهند. آنها برای خرید آماده می شوند، در حالی که بازدید کنندگان سایت، بیشتر برای بررسی جزئیات یا جستجوی اطلاعات تماس به فروشگاه شما دسترسی پیدا می کنند.
  • صرفه جویی در زمان کاربران: یکی از نگرانی های عمده برای هر کاربر سرعت عملکرد یک اپلیکیشن یا سایت است. زمان لازم برای استفاده از اپلیکیشن به طور قابل توجهی کمتر از سایت است. اپلیکیشن ها داده ها را خیلی سریعتر بازیابی می‌کنند.
  • تجربه کاربری پیشرفته: هنگام دسترسی به یک سایت ، کاربران انتظار پیمایش آسان دارند تا بتوانند آنچه را که می‌خواهند به راحتی پیدا کنند. اپلیکیشن ها از نظر پیمایش و چیدمان محدود تر و راحت تر هستند. این واقعیت که صفحه های موبایل اجازه دکمه ها و بنرهای نامربوط در اپ فروشگاه شما را نمی دهند، می تواند تجربه کاربری رضایت بخش تری را به همراه داشته باشد. عدم حواس پرتی به مشتریان شما کمک می کند تا سریعتر از شما خرید کنند و بیشتر اوقات از اپ شما محصولات خود را سفارش دهند زیرا می‌دانند که خرید از اپ شما آسان است.
  • افزایش نرخ تبدیل مشتری: ترکیبی از تجربه کاربری خوب ، ناوبری ساده و قابلیت استفاده آسان منجر به نرخ تبدیل بالا می شود. همانطور که آمارها نشان می‌دهد نرخ تبدیل مشتری را در مقایسه با سایت ها و مرورگرهای موبایل افزایش می دهند. نرخ تبدیل اپ ها سه برابر بیشتر از وب سایت های تلفن همراه و یک و نیم برابر بیشتر از سایت های دسک تاپی است.
  • کاهش نرخ ترک سبد خرید: یک مسئله مهم در تجارت الکترونیکی ترک سبد خرید است. ترغیب مشتریان برای افزودن کالا به سبد خریدشان یک چیز است و هدایت آنها به سمت پرداخت یک چیز دیگر. روش های زیادی برای مقابله با این مشکل در فروشگاه تجارت الکترونیکی شما وجود دارد.

امروزه یکی از مهمترین کارها ساخت اپلیکیشن فروشگاهی است. اپلیکیشن ها بدلیل فرآیند ساده پرداخت، نرخ ترک سبد خرید را به طور قابل توجهی پایین می‌آورند. اطلاعات حمل و نقل و پرداخت در سیستم ذخیره می شود، که این به کاربران امکان می دهد خریدها را با یک کلیک انجام دهند. بیایید نگاهی به آمارهای ترک سبد خرید بیاندازیم. در سایت های دسکتاپی این نرخ ۶۸٪ ، در مرورگرهای موبایل ۹۷٪ و در اپلیکیشن ها تنها ۲۰٪ است. شما می توانید خودتان تصمیم بگیرید که کدامیک بهترین نتیجه را دارد. حالا که با مزایای طراحی اپلیکیشن آشنا شدید باید به دنبال بهت رین شرکت طراحی اپلیکیشن بگردید. در ادامه به معرفی یک شرکت برتر در زمینه طراحی اپلیکیشن می‌پردازیم.

منبع: پیشگامان

 

طبق آخرین آمارهای بدست آمده در سال 2020، بیش از 14 میلیارد تلفن همراه در سراسر جهان و میلیون ها اپلیکیشن در پلی استور و کافه بازار وجود دارد. اگر هنوز هم اقدام به ساخت اپلیکیشن موبایل نکرده اید وقت آن رسیده که شروع به طراحی اپلیکیشن موبایل برای کسب و کار خود کنید. اگر از ساخت اپلیکیشن اندروید برای کسب و کار خود مرددید توصیه میکنم در ادامه با ما همراه باشید تا شما را از مزایای شگفت انگیز طراحی اپلیکیشن مطلع کنیم.

مزایای طراحی اپلیکیشن نسبت به طراحی سایت

  • اپلیکیشن ها شخصی سازی بهتری ارائه میدهند: اپلیکیشن ها به کاربران امکان انتخاب تنظیمات مورد نظرشان را میدهد بنابراین میتوان با محتوای سفارشی به کاربران خدمات ارایه داد. قابلیت شخصی سازی در کالاها و خدمات مورد علاقه کاربران، موقعیت مکانی آنها، ظاهر اپلیکیشن، رفتار هر کاربر و… وجود دارد. بهبود تجربه کاربر تاثیر زیادی در نرخ تبدیل مشتری دارد. زیرا هر کاربری که با محتوای دلخواهش روبرو شود امکان بیشتری برای تبدیل شدن به مشتری را دارد.
  • سهولت ارسال نوتیفیکیشن: آمارها نشان میدهد که در دو دهه گذشته ایمیل پرکاربردترین ابزار ارتباط تجاری بوده است. مشاغل به طور گسترده از آن استفاده میکردند ولی امروزه ایمیل کارایی خود را از دست داده و نرخ کلیک آن روز به روز کاهش می یابد. امروزه اعلان ها (نوتیفیکیشن ها) ابزار مهیجی برای برقراری ارتباط با کاربران هستند. توانایی ارسال اعلان های فوری به کاربران از مهمترین دلایلی است که بسیاری از مشاغل میخواهند یک اپلیکیشن موبایل داشته باشند. بعضی از آمارها نشان میدهد که اعلان ها 40% نرخ کلیک را افزایش داده است.
  • استفاده از ویژگی های تلفن همراه: اپلیکیشن ها میتوانند از امکانات تلفن های همراه استفاده کنند امکاناتی مانند دوربین، لیست مخاطبان، GPS، تماس های تلفنی، شتاب سنج، قطب نما و… . این ویژگی ها اگر در اپلیکیشن ها استفاده شوند میتوانند تجربه کاربری بهتری را ایجاد کنند. مثلا اگر برای تکمیل فرمی یک کاربر نیاز داشته باشد عکس خود را از گالری اپلود کند این امکان وجود دارد که از دوربین تلفن همراه خود برای گرفتن عکس کمک بگیرد. ویژگی های تلفن همراه میتواند کمک زیادی به کاربران کند و نرخ تبدیل را افزایش دهد.
  • امکان کار به صورت آفلاین: این مورد اساسی ترین تفاوت بین سایت و اپلیکیشن است. اگرچه اپ ها برای انجام بیشتر وظایف خود ممکن است به اینترنت احتیاج داشته باشند ، اما همچنان می توانند در حالت آفلاین محتوای اساسی و کاربردی را به کاربران ارائه دهند. ویژگی هایی مانند محاسبه مالیات ، محاسبه اقساط و تعیین محدودیت از ویژگی هایی هستند که حتی بدون اتصال به اینترنت هم می توانند کار کنند.
  • آزادی در طراحی: با تمام پیشرفت های تکنولوژیکی در زمینه طراحی سایت همچنان باید مراقب ریسپانسیو صفحات وب در تلفن های همراه بود! ممکن است بعضی از ویژگی ها در گوشی ها مختلف درست نمایش داده نشود. اپلیکیشن ها هیچ یک از این محدودیت ها را ندارد.
  • کاربران زمان بیشتری را در اپلیکیشن ها صرف میکنند. آمارها نشان میدهد که کاربران 86% از وقت خود را صرف اپلیکیشن ها و فقط 14% وقت خود را صرف مشاهده سایت ها می کنند.
  • اعتبار برند تجاری: کاربران زمان زیادی را صرف اپلیکیشن ها میکنند. میتوان گفت بسیاری از کاربران تقریبا هر روز با برنامه های نصبی خود روبرو میشوند. این برخورد منظم به عنوان یک فرصت تجاری عالی برای ساخت اپلیکیشن است. لوگو اپلیکیشن به تنهایی یک تبلیغ کوچک برای نام تجاری شما است. این ویژگی یکی از ویژگی های مهم در ساخت اپلیکیشن بخصوص در ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید است. در ادامه نگاهی هم به مزایای اپلیکیشن های فروشگاهی می اندازیم:

مزایای طراحی اپلیکیشن فروشگاهی

یک روش ساده وجود دارد که با آن می‌توانید فروش خود را افزایش دهید، مشتریان خود را زیاد کرده و برند خود را بااعتبار کنید. همه اینها با ساخت اپلیکیشن فروشگاهی امکان پذیر است. حالا چرا باید یک اپلیکیشن فروشگاهی اندروید بسازید؟

حتما برای شما هم سوال پیش آمده که چرا مشتریان برای خرید به اپلیکیشن های موبایل روی می‌آورند؟ چه چیزی تجربه خرید از اپلیکیشن را از خرید از سایت و مرورگر تلفن همراه متمایز میکند؟ در ادامه به بررسی مواردی که کاربران را به سمت اپلیکیشن ها می‌کشاند و اینکه چرا باید یک اپلیکیشن فروشگاهی بسازیم میپردازیم.

  • خریداران اپلیکیشن ها را به مرورگرها ترجیح می‌دهند: 78٪ از خریداران گفته اند که ترجیح می دهند از یک اپلیکیشن تلفن همراه استفاده کنند تا اینکه از طریق مرورگر تلفن همراه به فروشگاه مورد نظر خود دسترسی داشته باشند. فراموش نکنید که استفاده اپلیکیشن ها هنگام خرید بسیار راحت تر است.
  • اپلیکیشن های موبایل وفاداری مشتری را افزایش می دهند: افرادی که تصمیم به دانلود اپلیکیشن فروشگاه شما می گیرند سطح بالاتری از سرمایه گذاری را در برند شما نشان می دهند. آنها برای خرید آماده می شوند، در حالی که بازدید کنندگان سایت، بیشتر برای بررسی جزئیات یا جستجوی اطلاعات تماس به فروشگاه شما دسترسی پیدا می کنند.
  • صرفه جویی در زمان کاربران: یکی از نگرانی های عمده برای هر کاربر سرعت عملکرد یک اپلیکیشن یا سایت است. زمان لازم برای استفاده از اپلیکیشن به طور قابل توجهی کمتر از سایت است. اپلیکیشن ها داده ها را خیلی سریعتر بازیابی می‌کنند.
  • تجربه کاربری پیشرفته: هنگام دسترسی به یک سایت ، کاربران انتظار پیمایش آسان دارند تا بتوانند آنچه را که می‌خواهند به راحتی پیدا کنند. اپلیکیشن ها از نظر پیمایش و چیدمان محدود تر و راحت تر هستند. این واقعیت که صفحه های موبایل اجازه دکمه ها و بنرهای نامربوط در اپ فروشگاه شما را نمی دهند، می تواند تجربه کاربری رضایت بخش تری را به همراه داشته باشد. عدم حواس پرتی به مشتریان شما کمک می کند تا سریعتر از شما خرید کنند و بیشتر اوقات از اپ شما محصولات خود را سفارش دهند زیرا می‌دانند که خرید از اپ شما آسان است.
  • افزایش نرخ تبدیل مشتری: ترکیبی از تجربه کاربری خوب ، ناوبری ساده و قابلیت استفاده آسان منجر به نرخ تبدیل بالا می شود. همانطور که آمارها نشان می‌دهد نرخ تبدیل مشتری را در مقایسه با سایت ها و مرورگرهای موبایل افزایش می دهند. نرخ تبدیل اپ ها سه برابر بیشتر از وب سایت های تلفن همراه و یک و نیم برابر بیشتر از سایت های دسک تاپی است.
  • کاهش نرخ ترک سبد خرید: یک مسئله مهم در تجارت الکترونیکی ترک سبد خرید است. ترغیب مشتریان برای افزودن کالا به سبد خریدشان یک چیز است و هدایت آنها به سمت پرداخت یک چیز دیگر. روش های زیادی برای مقابله با این مشکل در فروشگاه تجارت الکترونیکی شما وجود دارد.

امروزه یکی از مهمترین کارها ساخت اپلیکیشن فروشگاهی است. اپلیکیشن ها بدلیل فرآیند ساده پرداخت، نرخ ترک سبد خرید را به طور قابل توجهی پایین می‌آورند. اطلاعات حمل و نقل و پرداخت در سیستم ذخیره می شود، که این به کاربران امکان می دهد خریدها را با یک کلیک انجام دهند. بیایید نگاهی به آمارهای ترک سبد خرید بیاندازیم. در سایت های دسکتاپی این نرخ ۶۸٪ ، در مرورگرهای موبایل ۹۷٪ و در اپلیکیشن ها تنها ۲۰٪ است. شما می توانید خودتان تصمیم بگیرید که کدامیک بهترین نتیجه را دارد. حالا که با مزایای طراحی اپلیکیشن آشنا شدید باید به دنبال بهت رین شرکت طراحی اپلیکیشن بگردید. در ادامه به معرفی یک شرکت برتر در زمینه طراحی اپلیکیشن می‌پردازیم.

منبع: پیشگامان