مشخصات گوشی گلکسی A24

۲۹ بازديد

مزایا گوشی گلکسی A24 سامسونگ 4G چیست؟

از مزایا گوشی A24 سامسونگ 4G می توان به عمر بالای باتری آن اشاره کرد که تا بیش از یک روز را پشتیبانی می کند. خوشبختانه سامسونگ این محصول را با رابط کاربری One UI 5.1 مبتنی بر اندروید 13 روانه بازارها نموده که قابلیت های شخصی سازی بسیاری دارد. عملکرد دوربین ها نیز قابل قبول بوده و شاهد تصاویر خوبی هستیم.

معایب گوشی گلکسی A24 سامسونگ 4G چیست؟

به طور کلی، معایب گوشی A24 سامسونگ 4G شامل نبود حسگر مجاورت و بلندگوهای استریو می شود؛ شارژری نیز درون جعبه ارائه نشده است و کاربر باید آن را به صورت جداگانه تهیه نماند. دوربین ماکرو نیز عملکرد کاملا معمولی داشته است.

 

نظرات کاربران در مورد کیفیت گوشی A24 چگونه بوده است؟

در حال حاضر، این محصول نسخه به روز شده گوشی A23 محسوب می شود و فروش خوبی را نیز در ایران داشته است؛ با بررسی نظرات کاربران در مورد کیفیت گوشی A24 سامسونگ متوجه خواهید شد که اکثر آنها از خریدشان راضی بوده اند.

آیا گوشی A24 سامسونگ هنگ میکند؟

به طور کلی، اگر استفاده سنگینی نداشته باشید، گوشی A24 هنگ نمی کند.

با توجه به بررسی مشخصات گوشی A24، آیا ارزش خرید دارد؟

با بررسی مشخصات گوشی A24 متوجه خواهید شد که این محصول دارای قابلیت های مناسبی است؛ همچنین قیمت مقرون به صرفه ای دارد. از این رو، ارزش خرید بالایی دارد.

عملکرد گوشی A24 در تست گیمینگ و اجرای بازی ها چگونه است؟

عملکرد گوشی A24 در تست گیمینگ و اجرای بازی ها خوب بوده است! این دستگاه با پردازنده مدیاتک هلیو G99 ارائه شده و بازی ها را روان اجرا می کند.

تنظیمات گوشی A24 کجا و به چه صورت است؟

شما از دو طریق می توانید وارد تنظیمات گوشی A24 شوید. اولین روش، از طریق کنترل سنتر گوشی است؛ راه دوم، پیدا کردن برنامه تنظیمات (Setting) در میان سایر اپلیکیشن های گوشی است. شما در این بخش می توانید تنظیمات صفحه نمایش، باتری، اثر انگشت، تصویر زمینه، تم گوشی و … را تغییر دهید.

آیا گوشی A24 سامسونگ حسگر اثر انگشت دارد؟

بله، گوشی A24 حسگر اثر انگشت دارد! شما می توانید از دکمه پاور برای باز کردن قفل صفحه نمایش استفاده نمائید.

گوشی A24 سامسونگ در چه رنگ هایی ارائه شده است؟

سامسونگ این گوشی میان رده را در رنگ های مشکی و سبز، آبی و قرمز تیره عرضه نموده است.

با آنباکس (جعبه گشایی) گوشی A24 آیا هندزفری، شارژر و آداپتور در آن وجود دارد؟

خیر؛ گوشی A24 شارژر و آداپتور و هندزفری ندارد! متاسفانه سامسونگ این محصول را بدون لوازم جانبی ارائه نموده است.

گوشی A24 ساخت کشور هند بهتر است یا ویتنام؟

به طور کلی، گوشی A24 ساخت هند یا ویتنام فرقی با یکدیگر ندارند! شرکت سامسونگ در کارخانه هایی که در هند و ویتنام دارد، تنها قطعات گوشی را مونتاژ می کند! بنابراین در کیفیت گوشی ها تفاوتی وجود ندارد.

تست مقاومت گوشی A24 سامسونگ چگونه بوده است؟

سامسونگ در ساخت جلوی این دستگاه از گوریلا گلس 5 بهره برده که مقاومت خوبی در برابر ضربه های احتمالی دارد! از این رو، می توان گفت که تست مقاومت گوشی A24 قابل قبول بوده است. با این حال، پیشنهاد می کنیم که برای محافظت بیشتر، از قاب و گلس استفاده نمائید.

چگونه در گوشی A24 از صفحه نمایش عکس یا اسکرین شات بگیریم؟

برای عکس گرفتن از صفحه نمایش یا اسکرین شات تنهای کافی است دکمه پائین ولوم و دکمه پاور را به صورت همزمان نگه دارید؛ عکس یا اسکرین شات در گالری ذخیره می شود.

چگونه تصویر پس زمینه گوشی A24 را عوض کنیم؟

برای این کار تنها کافی است به تنظیمات گوشی مراجعه کنید و عبارت تصویر زمینه یا Wallpaper را سرچ نمائید. سپس عکس مورد نظرتان را انتخاب نمائید. شما همچنین می توانید تصاویر گالریتان را نیز بر روی پس زمینه ست کنید.

چگونه طرح زمینه یا تم گوشی A24 را تغییر دهیم؟

برای این کار انگشتتان را بر روی بخش خالی از صفحه اصلی (Home) نگه دارید. سپس گزینه تم (Theme) یا طرح زمینه را انتخاب نمائید و بسته به سلیقه تان، گوشی را شخصی سازی نمائید.
برای مشاهده مقاله بررسی گوشی گلکسی A24 سامسونگ می توانید به مقاله ویرگول مراجعه کنید.

مهم ترین لوازم جانبی موبایل

۱۹ بازديد

کدام لوازم جانبی ضروری است ؟

با کیفیت ترین لوازم جانبی موبایل را از کجا تهیه کنیم ؟

قطعا شما هم بار ها قصد خرید لوازم جانبی موبایل به صورت اینترنتی را داشته اید و ممکن است بار ها اقدام به خرید لوازم جانبی موبایل از فروشگاه های فروش اینترنتی لوازم جانبی از جمله دیجیکالا کرده باشید . اما طبق آماری که به دست ما رسیده است اغلب افراد از خرید های اولینه خود از اینترنت ناراضی بوده اند ! اما به چه علت ؟

فروشگاه دیجیکالا انواع و اقسام لوازم جانبی موبایل با قیمت های بسیار کم و همچنین قیمت های بالا را برای فروش فراهم کرده است که بسیاری از افراد اقدام به خرید اجناس با قیمت پایین می کنند و به همین علت جنس مرغوبی به دستشان نمی رسد .

با قیمت هایی که امروزه تلفن های همراه دارند بهتر است هنگام خرید لوازم جانبی ضروری تلفن های همراه خود وسواس به خرج دهید و لوازم جانبی با کیفیتی را انتخاب و خریداری کنید . در اینجور مواقع مقداری هزینه بیشتر امنیت گوشی شما را تضمین خواهد کرد .

اما بنظر شما از کجا می توان لوازم جانبی با کیفیت گوشی را خرید ؟ چطور می توان اعتماد کرد که کیفیت کالا مرغوب است ؟

فروشگاه کالانه با کمتر از ده سال سابقه در زمینه واردات و فروش لوازم جانبی موبایل به صورت مجازی تا به امروز توانسته با کیفیت مرغوب محصولات خود رضایت مشتریان را بدست آورده و همیشه در تلاش بوده اند تا محصولات با بهترین کیفیت به دست مشتری برسد .

ضروری ترین لوازم جانبی گوشی سامسونگ چیست ؟

هنگام خرید تلفن همراه خیلی از افراد بلافاصله اقدام به خرید یک سری از لوازم جانبی ضروری مورد نیاز گوشی خود می کنند .

مهم ترین این وسایل گلس گوشی ، قاب گوشی یا کیف چرمی مخصوص گوشی ، در گوشی های جدید که دوربین های برامده ای دارند محافظ لنز دوربین گوشی نیز بسیار ضروری می باشد .

خرید قاب گوشی

برای خرید قاب گوشی بهتر است انواع قاب های مختلف را بشناسید و بعد اقدام به خرید کنید که انواع مختلف قاب گوشی بررسی ویژگی های هر کدام و نکات منفی هر قاب را می توانید در دسته بندی قاب گوشی در وبسایت کالانه مشاهده کنید . همچنین در این مقاله می توانید قاب مورد نیاز با نوع کارایی خود را انتخاب و خریداری کنید .

در مجله کالانه نیز مقاله ای با عنوان انتخاب بهترین قاب گوشی منتشر شده است که شما را برای انتخاب قاب گوشی مناسب و با کیفیت راهنمایی می کند .

گلس گوشی

دومین لوازم جانبی که ۹۵ درصد افراد هنگام خرید گوشی تلفن همراه خود اقدام به خرید این لوازم جانبی می کنند گلس یا محافظ صفحه نمایش گوشی می باشد . به طور جد می توان گفت گلس گوشی از مهم ترین لوازم جانبی می باشد که حتما باید به خرید بهترین نوع آن توجه داشته باشید .

امروزه قیمت تاچ ال سی دی گوشی های همراه به قدری گران شده است که بیش از هرچیزی باید محافظ صفحه نمایش گوشی خود باشید چون با شکستگی و خراب شدن تاچ ال سی دی اصلی گوشی خود هرچقدر هم تاچ ال سی دی گران قیمتی تهیه کنید بازهم کیفیتی مشابه کیفیت اصل گوشی نخواهد داشت بنابراین بهتر است اقدامات پیشگیری را برای محافظت از ال سی دی گوشی خود انجام دهید .

محافظ لنز دوربین

همانطور که خودتان می دانید شرکت های تولید کننده تلفن های همراه امروزه رو به بزرگ تر کردن لنز ها و همچنین افزایش برآمدگی لنز ها کرده اند بطوری که برای محافظت از خش خوردگی و شکستگی لنز گوشی بهتر است از محافظ لنز دوربین استفاده کنید تا از خطر های احتمالی جلوگیری شود .

شارژر خرید لوازم جانبی اپل

اولین بار اپل اقدام به حذف آداپتور شارژر از درون جعبه های تلفن های همراه خود کرد و به طبع آن در سال بعد از این اقدام اپل شاهد انجام این کار توسط سایر شرکت های تولید کننده تلفن های همراه بودیم . در زمانی که این مقاله نوشته می شود اکثر گوشی های تلفن همراه بدون آداپتور شارژر روانه بازار می شوند .

آداپتور شارژر از جمله ضروری ترین و مهم ترین لوازم جانبی موبایل می باشد که حتما باید آداپتور مخصوص و مناسب گوشی خود را تهیه کنید تا علاوه از استفاده از ویژگی های شارژ سریع به باطری خود نیز آسیب وارد نکنید .

تمامی آداپتور های موجود در وبسایت کالانه اصل می باشد و مخصوص گوشی شما طراحی شده است .

مجله کالانه

مجله کالانه تشکیل شده از یک تیم محتوا نویس می باشد که اخبار روز تکنولوژی را برای شما فراهم و منتشر می کند در این مجله می توانید بررسی گوشی های برتر سال ، گوشی های پرچمدار را مطالعه کنید و همچین راهنمایی هایی برای خرید بهترین نوع لوازم جانبی گوشی برای شما نوشته شده است تا با اطلاعات کامل تری اقدام به خرید لوازم جانبی موبایل کنید .

گجت ها و گوشی های هوشمند بلافاصله پس از معرفی در مجله کالانه بررسی می شود و زودتر از هر وبسایت دیگری مجله کالانه مقاله بررسی گلکسی واچ ۵ و گلکسی واچ ۵ پرو را منتشر کرد
همچنین رویداد Far Out اپل نیز بلافاصله پس از برگذاری در وبسایت کالانه بررسی و تمامی اتفاقات رخ داده در این مراسم شرح داده شد .

بروز ترین تکنیک ها و تریک هارا نیز می توانید در مجله کالانه مشاهده کنید به عنوان مثال مقاله ای با عنوان تشخیص کابل لایتنینگ اصل از غیر اصل در مجله کالانه منتشر شده است که با مطالعه ی این مقاله می توانید با اطلاع کامل تری اقدام به خرید کابل لایتنیگ کنید .

منبع : شما می توانید برای خرید لوازم جانبی موبایل به این دسته بندی از سابت کالانه مراجعه کنید.

تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون

۲۰ بازديد

تبدیل گوشی به کنترل

این روزها تقریبا هر کاری از گوشی‌های هوشمند بر‌می‌آید و تنها کافیست بلد باشید که چطور از این قابلیت‌ها استفاده کنید. تبدیل گوشی به ریموت کنترل تلویزیون هم یکی از همین کارهاست که اگر راهش را بدانید در اکثر گوشی‌های هوشمند ممکن است. کنترل تلویزیون در گوشی های قدیمی‌تر و بعضی از مدل‌های شیائومی و هواوی از طریق قابلیت IR Blaster انجام می‌شد. این قابلیت که در سخت افزار گوشی قرار دارد می‌تواند فرمان‌هایی که به موبایل می‌دهید را به صورت امواج اینفرارد به تلویزیون منتقل کند. اما حتی اگر گوشی هوشمند شما این قابلیت سخت‌افزاری را نداشته باشد هم می‌توان برای تبدیل گوشی به ریموت کنترل کارهایی انجام داد. با مجله کالانه همراه باشید تا کمی از ترفندهای موبایل و تبلت را با هم مرور کرده و ببینیم که چطور گوشی را به کنترل تلویزیون تبدیل کنیم؟

روش‌های تبدیل گوشی به ریموت کنترل تلویزیون

خوبی تبدیل گوشی به ریموت کنترل تلویزیون این است که موبایل همیشه با ما هست و مثل کنترل تلویزیون به راحتی گم نمی‌شود. تازه اگر هم گمش کردیم می‌توانیم با گوشی تماس بگیریم تا بفهمیم کجاست. در حالی که پیدا کردن ریموت کنترل تلویزیون، با توجه به اینکه نه GPS دارد و نه اینترنت خیلی سخت‌تر است.

اما جدای از این‌ها کی دلش نمی‌خواهد که تعداد کنترل‌های خانه‌اش را کمتر کند؟ الان دیگر همه چیز از درب‌های خانه گرفته تا کولر و تلویزیون و سایر لوازم هوشمند یک ریموت کوچک همراه‌شان دارند. سر و کله زدن با این همه کنترل سبب می‌شود تا بالاخره هر چند وقت یک بار یکی را گم کنیم. و خب چه چیزی بدتر از گم شدن ریموت تلویزیون آن هم وقتی که برنامه مورد علاقه‌تان قرار است پخش شود؟ برای همین است که کنترل تلویزیون با گوشی خیلی می‌تواند کار راه انداز باشد و بهتر است حتما یکی از روش‌های زیر را امتحان کنید.

 

تبدیل گوشی سامسونگ به ریموت کنترل – Samsung Smart TV

از آنجایی که همیشه راه‌حل‌های جداگانه‌ای برای گوشی‌های سامسونگ وجود دارد، اول از همه به تبدیل گوشی به ریموت کنترل در دستگاه‌های سامسونگ می‌پردازیم. همانطور که می‌دانید این برند دارای مجموعه گستر‌ده‌ای از لوازم هوشمند است که از طریق برنامه SmartThings بهم وصل می‌شوند. به همین دلیل اگر گوشی سامسونگ داشته باشید می‌توانید از این شبکه استفاده کرده و موبایل‌تان را به ریموت کنترل تبدیل نمایید.

  • پس در قدم اول به گوگل پلی استور رفته و برنامه SmartThings را روی گوشی سامسونگ‌تان نصب کنید.
  • پس از نصب، برنامه را اجرا کرده و با Privacy Policies آن موافقت کنید. حالا Start را بزنید.
  • در این مرحله ممکن است برنامه از شما درخواست دسترسی به لوکیشن کند. پس Allow while using the App را زده و اجازه دسترسی به مکان را به آن بدهید.
  • حالا برنامه شروع می‌کند به اسکن کردن دستگاه‌هایی که به شبکه وای فای شما وصل هستند. تلویزیون هوشمندتان هم باید به همین وای فای وصل باشد تا برنامه بتواند تشخیصش دهد.
  • وقتی تلویزیون را داخل لیست دیدید، انتخابش کنید و بقیه مسیر را با دستور‌العمل‌هایی که برنامه از شما می‌خواهد طی کنید.

فقط در نظر داشته باشید که این روش مناسب کاربرانیست که از گوشی و تلویزیون هوشمند سامسونگ استفاده می‌کنند.

تبدیل گوشی به ریموت کنترل – همه برندها

برندهای دیگر اندروید برای کنترل تلویزیون با گوشی نیاز به نصب اپلیکیشن‌های جانبی دارند. با نصب و اجرای این برنامه‌ها شما می‌توانید موبایل‌تان را به یک کنترل همه کاره تبدیل کنید.

نکته: اگر برای دانلود هر کدام از این برنامه‌ها از گوگل‌پلی مشکل داشتید راهنمای حل مشکل دانلود از گوگل‌پلی را بخوانید.

برنامه Remote Control for TV

همانطور که از اسمش پیداست این برنامه خیلی راحت گوشی شما را به کنترل تلویزیون تبدیل می‌‌کند که با اکثر تلویزیون‌های هوشمند سازگار خواهد بود.

  • برای این کار ابتدا به گوگل پلی استور رفته و برنامه Remote Control for TV را دانلود کنید.
  • پس از پایان دانلود فقط کافیست روی برنامه کلیک کنید تا خودش به طور خودکار به دنبال تلویزیون‌های هوشمند بگردد. فقط حواس‌تان باشد که مثل روش قبل تلویزیون و موبایل باید هر دو به یک شبکه اینترنت متصل باشند.
  • در مرحله آخر تبدیل گوشی به ریموت کنترل هم باید اسم تلویزیون را از بین دستکاه‌های اسکن شده پیدا و سپس انتخاب کنید. حالا می‌توانید از طریق پنل کنترلی که برنامه در اختیارتان می‌گذارند بین کانال‌ها جابه‌جا شوید یا تلویزیون را خاموش کنید.

برنامه Android TV Remote

از آنجایی که روش کنترل تلویزیون با گوشی تقریبا در همه اپلیکیشن‌ها یکسان است، برای جلوگیری از تکرار از توضیح مراحل کار با این اپلیکیشن صرف نظر می‌کنیم. شما می‌توانید مانند روش بالا برنامه را دانلود کرده و مراحل را به ترتیب طی کنید. یکی از خوبی‌های این برنامه این است که می‌توانید حتی با فرمان‌های صوتی هم سرچ‌تان را انجام دهید.

فقط در نظر داشته باشید که این اپلیکیشن فقط برای تبدیل گوشی به ریموت کنترل Google TV box است.

برنامه Smart IR Remote

این برنامه با بیش از 800 هزار دستگاه از تلویزیون هوشمند گرفته تا پخش‌کننده‌های بلوری و دوربین‌های DSLR سازگار است. تازه اگر دستگاهی که شما دارید بین هیچ کدام از این 800 هزار تا نباشد، می‌توانید از تیم دولوپ برنامه بخواهید که مدل تلویزیون شما را هم اضافه کنند.

تبدیل گوشی به ریموت کنترل در برنامه Smart IR Remote با اینفرارد کار می‌کند و حتی در بعضی گوشی‌ها از Air Gesture هم پشتیبانی خواهد کرد. به این صورت که کافیست دست‌تان را بالای صفحه گوشی تکان دهید تا کانال‌ها عوض شوند یا صدا کم و زیاد شود.

تنها مشکل این اپلیکیشن پولی بودن آن است که باید حدود 8 دلار بابت خریدش بپردازید. البته مطمئنم همیشه می‌توانید APK هک شده و رایگانش را سایت‌های مختلف پیدا کنید!

تبدیل گوشی به ریموت کنترل – قابلیت IR Blaster

3 گوشی برتر سال

۲۲ بازديد

۱. آیفون ۱۳ مدل ۱۲۸ گیگابایتی

آیفون ۱۳ علیرغم افزایش قیمت بی‌سابقه، همچنان جزو پربازدیدترین و قطعا محبوب‌ترین گوشی‌های دیجی‌کالاست. این گوشی از پردازنده قدرتمند A15 بایونیک بهره می‌برد که جزء قدرتمندترین پردازنده‌های حال حاضر دنیاست. پشتیبانی از دو سیم کارت، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، ۴ گیگابایت رم، نمایشگر ۶,۱ اینچی سوپر رتینا که ناچ در آن نسبت به آیفون ۱۲ کوچکتر شده، دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی که با تغییر نسبت به نسل قبل حالا به صورت ضربدری قرار گرفته‌اند و از ProRes و حالت فیلم‌برداری سینمایی پشتیبانی می‌کنند از دیگر مشخصات آیفون ۱۳ به شمار می‌روند. برای خرید لوازم جانبی آیفون 13 می توانید به این دسته بندی از سایت کالانه مراجعه کنید .

۲. سامسونگ گلکسی A53 مدل ۲۵۶ گیگابایتی

سامسونگ گلکسی A53 از پردازنده‌ی اگزینوس ۱۲۸۰ بهره می‌برد و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد که ۸ گیگابایت رم آن را همراهی می‌کند. سامسونگ در این گوشی از یک نمایشگر سوپر امولد با تراکم پیکسلی ۴۰۷ پیکسل بر اینچ استفاده کرده که نرخ به‌روزرسانی آن به ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی‌اش به ۸۰۰ نیت می‌رسد که برای یک میان‌رده فوق‌العاده است. دوربین ۴ گانه با دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع ۲۵ واتی و پشتیبانی از تکنولوژی ۵G از دیگر مشخصات برجسته این کهکشانی سامسونگ هستند.

۳. سامسونگ گلکسی S23 اولترا مدل ۲۵۶ گیگابایتی

یکی از قدرتمندترین گوشی‌های اندرویدی حال حاضر بازار، با دوربینی خارق‌العاده و پردازنده‌ای قدرتمند که دل طرفداران دو آتشه سامسونگ را می‌برد. گلکسی S23 اولترا با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت اگر چه قیمتی نجومی دارد، ولی با خرید آن مطمئنید که حداقل ۵ سال پرفرمنس بی‌نظیری از آن دریافت خواهید کرد. برجسته‌ترین ویژگی این گوشی بهره‌مندی از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی با زوم ۱۰۰ برابری است که می‌تواند از کره ماه هم عکس‌های فوق‌العاده‌ای برایتان بگیرد. هر چند نمایشگر جذاب، قلم S Pen پر امکانات و البته پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با پرفرمنسی نزدیک به پردازنده آیفون ۱۴ پرو مکس دلایلی هستند که خیلی از علاقه‌مندان به پرچمداران سامسونگ را به سمت این گوشی می‌کشاند. البته رجیستر شدن آن به صورت قانونی هم در استقبال از آن بی‌تأثیر نیست. برای خرید لوازم جانبی سامسونگ به این دسته بندی از سایت کالانه مراجعه کنید .

این مقاله در سایت کالانه مرجعه فروش لوازم جانبی موبایل تهیه شده است .

هنگ کردن گوشی سامسونگ

۴۶ بازديد
هنگ کردن گوشی
یکی از مشکلاتی که مخصوصا در نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید زیاد با آن مواجه بودیم، مشکل کرش شدن گوشی اندروید بود. کرش شدن در واقع به این معناست که گوشی ناگهان بدون هیچ دلیلی خاموش می‌شود، یا از برنامه‌ها خارج می‌شود. گاهی هم بدون اینکه درست بالا بیاید، مدام ری استارت می‌شود و عملا نمی‌توان کاری با آن انجام داد. این شرایط می‌توانند برای کسانی که خیلی از کارهای‌شان را با گوشی انجام می‌دهند، بسیار آزاردهنده باشد. به علاوه وقتی چنین رفتارهایی از گوشی سر می‌زند، باید نگران شد که دقیقا چه اتفاقی سبب بروز این مشکل شده است.

بنابراین امروز قصد داریم به مشکل کرش اندروید بپردازیم و ببینیم اصلا منظور از کرش شدن گوشی اندروید چیست؟

منظور از کرش شدن گوشی اندروید چیست؟
خیلی از ما حداقل برای کارهایی مثل چک کردن ایمیل‌ها یا استفاده از تقویم گوشی و عکس گرفتن، به طور مستمر به گوشی نیاز داریم. اما وقتی گوشی مدام کرش می‌کند و ری استارت می‌شود، چطور می‌توانیم از آن استفاده کنیم و کارهای‌مان را پیش ببریم؟

مشکل کرش شدن گوشی معمولا در دو حالت رخ می‌دهد؛ به این ترتیب که یا بعضی از برنامه‌های اندرویدی کرش می‌کنند و یا خود گوشی کرش می‌کند و دردسرساز می‌شود. در این حالت معمولا شاهد موارد زیر هستیم:

گوشی به طور خودکار خاموش و روشن می‌شود.
بدون ری استارت شدن خاموش می‌شود.
بی‌وقفه ری استارت می‌شود و نمی‌توانید هیچ‌کاری انجام دهید.
چطور مشکل کرش شدن گوشی اندروید و آیفون را رفع کنیم؟
در این شرایط مشخص است که گوشی آسیبی دیده و باید هر چه سریع‌تر آن را شناسایی و رفع کنید. دلیل کرش شدن گوشی اندروید می‌تواند متفاوت باشد، اما حتما می‌توانید علتش را در یکی از موارد زیر پیدا کنید:

داغ کردن بیش از حد گوشی
اپلیکیشن‌های مشکل‌دار
نرم‌افزار آپدیت نشده
نبودن فضای ذخیره‌سازی
زیاد شدن کش
کرش شدن گوشی به دلیل داغ کردن
خیلی اوقات علت کرش شدن گوشی محافظت از خود سخت‌افزارهای داخلی است. این اتفاق زمانی می‌افتد که دمای دستگاه به هر دلیلی خیلی بالا می‌رود و گوشی خاموش می‌شود تا آسیبی نبیند. خاموش شدن باعث پایین آمدن دمای دستگاه شده و از خراب شدن باتری و ال سی دی و صفحه لمسی جلوگیری می‌کند. برای اینکه با مشکل داغ شدن گوشی روبه‌رو نشوید، از نکات زیر کمک بگیرید:

هرگز گوشی را روی میز یا مکانی که نور مستقیم آفتاب به آن می‌تابد نگذارید.
برنامه‌های گوشی را باز نگه‌ ندارید و اگر استفاده‌شان نمی‌کنید در قسمت Overview آن‌ها را ببندید.
سعی کنید تا جای ممکن روشنایی صفحه را تا انتها زیاد نکنید.
در صورت داغ شدن گوشی را وارد حالت Airplane کنید.
موقع اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین، قاب گوشی را خارج کنید (این مطلب را بخوانید: قاب باعث گرم شدن گوشی می‌شود)
کرش شدن گوشی به دلیل آپدیت نکردن سیستم عامل
خیلی از افراد اصلا آپدیت‌های نرم‌افزاری گوشی‌ اندروید و آیفون را جدی نمی‌گیرند و سر وقت آپدیت‌ را نصب نمی‌کنند. این آپدیت‌ها معمولا در دو دسته آپدیت سیستم عامل و آپدیت پچ‌های امنیتی برای گوشی فرستاده می‌شوند و به تعویق انداختن‌شان گوشی را در معرض ریسک بدافزارها قرار می‌دهد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از کرش شدن گوشی حتما آپدیت‌ها را به موقع نصب کنید. از طریق مسیر زیر می‌توانید چک کنید که آیا آپدیت جدیدی برای سیستم عامل گوشی آمده است یا نه:

اندروید

اگر گوشی سامسونگ دارید در بخش تنظیمات به آدرس Settings > Software update > Check for software updates بروید و بررسی کنید که آیا آپدیتی عرضه شده یا نه. اگر شده بود آن را دانلود و نصب کنید.
در مورد باقی گوشی‌های اندرویدی هم پیدا کردن محل دانلود سیستم عامل خیلی راحت است. اما چون منوی اندروید در برندهای مختلف دارای تفاوت‌های جزئیست، پیشنهاد می‌کنیم داخل همان تنظیمات روی آیکون ذره‌بین کلیک کنید و Software Update را جستجو کنید.
آیفون

در مورد گوشی‌های آیفون کافیست به تنظیمات رفته و در تب General به دنبال Software Update بگردید.
در صورتی که آپدیتی پیدا شد Install را بزنید تا نصب شود.
برای خرید لوازم جانبی موبایل اپل می توانید به این دسته از سایت کالانه مراجعه کنید.
کرش شدن گوشی به دلیل نداشتن حافظه
کرش اندروید و آیفون در صورتی که فضای داخلی زیادی نداشته باشید، بسیار محتمل است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که حتما قبل از نصب برنامه جدید یا اضافه کردن فایل، یک بار فضای باقی‌مانده گوشی را چک کنید و در صورتی که حافظه کمتر از 10% بود، بعضی برنامه‌ها را حذف کنید. بسته به فایل منیجر مدل گوشی‌تان، احتمالا خود گوشی پیشنهادهایی برای حذف کردن به شما می‌دهد. برای چک کردن فضای حافظه و جلوگیری از کرش شدن گوشی مراحل زیر را طی کنید:

آیفون

ابتدا وارد تنظیمات Settings > General > iPhone Storage شوید تا فضای باقی مانده را ببینید. اگر می‌خواهید برنامه‌ها یا فایل‌های خاصی را حذف کنید می‌توانید از دسته‌بندی‌های مختلفی که در این قسمت انجام شده کمک بگیرید و کمی فضای خالی به گوشی اضافه کنید.

اندروید

در بخش تنظیمات به Settings > Battery and device care > Storage بروید. اگر مدل‌ گوشی‌تان این منوها را ندارد به دنبال مسیر Settings > Storage باشید و فضای باقی‌مانده در گوشی را بررسی کنید. اگر نیاز بود فایل‌های تکراری یا اسکرین‌شات‌های قدیمی را پاک کنید تا جا برای فعالیت‌های دیگر باز شود. مطالعه این مقاله هم مفید است: آموزش انتقال اپلیکیشن به کارت حافظه گوشی

کرش شدن گوشی به دلیل کش زیاد
کش یا همان Cache که خیلی اوقات ایرادات گوشی با پاک کردنش حل می‌شود، می‌تواند در مشکل کرش اندروید و ایفون هم دخیل باشد. کش‌ها در واقع اطلاعات ذخیره‌شده از بازی‌ها، برنامه‌ها و مرورگر‌ها هستند که در گوشی جمع می‌شوند تا نیاز نباشد هر بار دوباره آن دیتاها را دانلود کنیم. اما زمانی که میزان کش یک برنامه بالا برود مجبوریم پاک‌ش کنیم تا برنامه کرش نکند.

در صورت دسترسی به منوهای گوشی

در صورت کرش شدن برنامه اندروید لازم است تا اول کش را پاک کنید. پس از مسیر Settings > Apps به لیست برنامه‌های گوشی بروید. با توجه به تنظیمات گوشی برنامه را بر اساس Size مرتب کنید تا آن‌هایی که بیشترین فضا را اشغال می‌کنند در اول لیست نمایش داده شوند.
سپس از ابتدای لیست شروع کنید و و هر برنامه‌ای که کش زیادی دارد را Clear Cache کنید. برای این کار در ادامه مسیر به Storage > Clear cache بروید.
در صورت عدم دسترسی به منوهای گوشی

در صورتی که به منوهای گوشی دسترسی ندارید تنها راه‌تان وارد شدن به حالت ریکاوری است. در Recovery Mode می‌توانید به بخش Wipe Cache Partition بروید و کش همه برنامه‌ها را پاک کنید.

برای ورود به حالت ریکاوری گوشی را خاموش کنید.
سپس کلیدهای ولوم بالا + پاور را بگیرید و نگه‌دارید. پس از چند ثانیه آیکون اندروید نشان داده می‌شود و وارد بایوس گوشی می‌شوید.
با کمک کلیدهای صدا در منو جابه‌جا شوید تا به گزینه Wipe the cache برسید.
حالا کلید Power را بزنید تا گزینه انتخاب شود. این مراحل ممکن است در گوشی‌های مختلف اندرویدی کمی فرق داشته باشید اما لب مطلب همین است.
کرش شدن گوشی به دلیل نصب اپلیکیشن‌های مشکل‌دار
حالا که می‌دانیم منظور از کرش شدن گوشی اندروید چیست و چطور اتفاق می‌افتد، باید این احتمال را بدهیم که گاهی برنامه‌های مشکل‌دار سبب بروز این اتفاق می‌شوند. مشکل کرش شدن برنامه ها در اندروید می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد که در ادامه لیست کرده‌ایم:

عدم پشتیبانی از ورژن اندروید گوشی
قدیمی بودن ورژن برنامه‌ی دانلود شده
داشتن اینترنت محدود یا ضعیف
پر بودن حافظه داخلی گوشی برای پردازش‌های پس‌زمینه برنامه
مشکل‌تان هر کدام از موارد بالا که باشد، باید توانید را روش‌های زیر حلش کنید. پس سعی کنید راه‌کارهای این لیست را به ترتیب امتحان کنید و هر کدام که جواب نداد به مورد بعدی بروید.

ریبوت کردن اندروید
خاموش و روشن کردن (ریبوت) گوشی کاری‌ست که بهتر است هر چند وقت یک بار انجام دهید. این کار کمک می‌کند تا کش‌های اضافی پاک شوند و گوشی کمی سبک‌تر شود. وقتی برای مدت طولانی گوشی را خاموش نمی‌کنید، همه این فایل‌هایی که از مرورگرها و بازی‌ها روی گوشی ذخیره شده‌اند، جمع شده و باعث کند شدن و نهایتاً کرش شدن گوشی خواهند شد.

بررسی اینترنت گوشی
بعضی از برنامه‌های موبایل بدون اینترنت اجرا نمی شوند و بعضی‌ها هم نیاز به پهنای باند زیادی برای این کار دارند. بنابراین اگر به هر دلیلی با مشکل کرش شدن برنامه ها در اندروید مواجه شدید، چک کنید که آیا اینترنتی که دارید توانایی ساپورت کردن برنامه را دارد یا نه.

آپدیت کردن برنامه‌ها
برنامه‌های آپدیت نشده نه تنها امنیت گوشی را پایین می‌آورند، بلکه احتمال دارد عملکردشان را هم از دست بدهند و کرش کنند. دولوپرها در هر آپدیت تعدادی از باگ‌های مشاهده شده در نسخه قبلی را رفع می‌کنند و امنیت برنامه را بالاتر می‌برند. بنابراین حتما اپلیکیشن‌های گوشی را آپدیت نگه دارید.

آپدیت کردن سرویس‌های گوگل پلی
Google Play Services که هیچوقت مستقیما با آن سروکار ندارید، یکی از برنامه‌های پس‌زمینه‌ای سیستم عامل اندروید است که وظیفه دارد عملکرد بقیه‌ی اپلیکیشن‌ها را تحت نظر داشته باشد. قدیمی بودن این برنامه سبب می‌شود تا خیلی از برنامه‌های دیگر هم به واسطه‌اش آسیب ببینند. به همین دلیل لازم است تا حتما این برنامه را آپدیت نگه دارید تا مشکل کرش شدن برنامه اندروید برای‌تان پیش نیاید.

توقف اجباری اپلیکیشن‌ها
خارج شدن از برنامه‌ها به معنی بستن آن برنامه در اندروید نیست. یکی از دلایل کرش اندروید این است که وقتی کارمان با یک اپ تمام می‌شود، آن را نمی‌بندیم. برای بستن برنامه تنها کافیست آیکونش را لمس کنید و نگه‌دارید تا با علامت i یا info روبه‌رو شوید. با زدن این کلید به تنظیمات برنامه مورد نظر می‌روید و گزینه Force Stop را می‌زنید.

راه دیگر هم این است که وقتی از برنامه بیرون آمدید به لیست برنامه‌های اخیر بروید و این اپ را از لیست خارج کنید.

نصب دوباره برنامه
گاهی اوقات کرش شدن برنامه اندروید دقیقا پس از نصبش رخ می‌دهد. یعنی تا قصد داریم برنامه را باز کنیم ناگهان کرش شده و خود به خود بسته می‌شود. در این حالت ممکن است مشکل از این باشد که فایل دانلودی دچار مشکل شده و درست نصب نمی‌شود. بنابراین بهترین کار این است که یک بار برنامه را حذف کنیم و دوباره نصبش کنیم.

آیفون

برای اجرای Force Quit در آیفون وارد صفحه Home شوید و صفحه را بالا بکشید و برنامه‌های اخیر را ببندید.
گوشی آیفون را ری استارت کنید و پس از چند دقیقه چک کنید که آیا مشکل حل شده یا نه.
آپدیت اپلیکیشن‌ها را چک کنید. برای این کار باید به برنامه App Store مراجعه کرده و برنامه مورد نظر را پیدا کنید. گاهی لازم است یک برنامه را حذف و دوباره دانلود کنید تا مشکل حل شود.
برای خرید بهترین لوازم جانبی موبایل می توانید به سایت کالانه مراجعه کنید.
آخرین سنگر، ریست فکتوری است!
اگر تمام راه‌های بالا را انجام دادید و باز هم موفق نشدید مشکل کرش شدن برنامه ها در اندروید و ایفون را رفع کنید، تنها راهی که باقی می‌ماند ریست فکتوری کردن گوشی است. با این کار همه تنظیمات و برنامه‌های مشکل‌دار از گوشی حذف می‌شوند و می‌توانید دوباره از اول شروع کنید.

جمع‌بندی کرش گوشی
در این مقاله سعی کردیم بفهمیم که منظور از کرش شدن گوشی اندروید چیست و مشکل کرش شدن برنامه ها در اندروید از کجا آب می‌خورد. اما فقط همین کافی نیست و باید راهی برای حل این مشکل هم داشته باشیم. از این رو پیشنهاد کردیم که با روش‌هایی ماند پاک کردن کش گوشی، آپدیت کردن برنامه‌ها و نرم‌افزار اندروید و همینطور خالی کردن فضای گوشی، فشار را از روی پردازنده‌ها برداشته و جلوی کرش شدن گوشی را بگیریم. در صورتی که باز هم هیچ کدام از روش‌های بالا نتوانست کمی به شما بکند، احتمالا گوشی دچار آسیب‌های جدی‌تری شده و بهتر است آن را به یک متخصص نشان دهید.

منبع : فروشگاه لوازم جانبی موبایل کالانه

معروف ترین ساعت هوشمند

۱۹ بازديد

معروف ترین ساعت هوشمند

این روزها کودکان بیشتر از قبل به تکنولوژی و وسایل الکترونیکی مانند موبایل علاقه نشان می‌دهند؛ اما کیست که نداند در اختیار گذاشتن یک گوشی هوشمند برای کودکان تا چه اندازه می‌تواند برای سلامت جسم و روان آن‌ها آسیب‌زا باشد. این در حالی است که خرید یک ساعت هوشمند بچه گانه می‌تواند تا حد زیادی این مسئله را برطرف کند زیرا ویژگی‌ها و قابلیت های موجود در آن برای کودکان مناسب‌تر است. اشتباه نکنید! ساعت هوشمند تنها برای بزرگسالان نیست و کودکان هم می‌توانند اسمارت واچ مناسب سن و سال خود را داشته باشند.

ممکن است در نگاه اول طرح ساعت هوشمند کودکان، از نظر والدین اهمیت زیادی نداشته باشد؛ اما باید در نظر داشته باشید که اگر ظاهر و طرح ساعت، کودک شما را جذب نکند ممکن است در ادامه رغبتی هم به استفاده از آن نداشته باشد.

سنسورهای سلامت

این حسگرها نگهبان سلامت کودکان هستند که از ویژگی‌های آن می‌توان به مانیتور کردن خواب و کیفیتش، محاسبه‌ی میزان کالری سوزانده شده‌ و شمارش تعداد قدم‌ها و ضربان قلب اشاره کرد. البته باید توجه داشته باشید که برای گرفتن اعداد دقیق از این حسگرها باید کمی بیشتر از معمول هزینه کنید؛ زیرا این سنسورها معمولا در ساعت‌های ارزان‌قیمت وجود ندارند.

سرویس مکان‌یابی و GPS

یکی از ملاک‌های مهم برای والدین در خرید ساعت هوشمند برای کودکان، فناوری ردیابی و جی‌پی‌اس است؛ زیرا از طریق این ویژگی می‌توانند مکان تقریبی و حتی دقیق فرزند خود را مشاهده کنند یا برایشان منطقه امن یا GeoFence تعیین کنند. به‌علاوه این ویژگی باعث می‌شود تا اگر کودک‌تان شما را گم کرد، بتوانید به‌راحتی او را پیدا کنید و یا در حین وقوع سیل، زلزله و… فرزندتان را ردیابی و جان‌ش را نجات دهید.

میزان مقاومت و ضدآب بودن ساعت

میزان مقاومت اسمارت واچ کودکانه در برابر فشار، ضربه، آب و گرد و غبار از دیگر ویژگی‌هایی است که توجه به آن، به شما در داشتن یک خرید ایده‌آل کمک می‌کند؛ چرا که کودکان معمولا در هنگام بازی یادشان می‌رود از ساعت به درستی محافظت کنند. بنابراین اسمارت واچ باید مقداری مقاومت داشته باشد تا بتواند در برابر ماجراجویی کودکان دوام بیاورد. علاوه بر این، نیاز است تا ساعت هوشمند ضدآب نیز باشد تا کودک شما برای شست‌وشوی دست‌ها دیگر نیازی به باز و بسته کردن مداوم ساعت نداشته باشد.

امکان درخواست کمک اضطراری یا SOS

قابلیت SOS نیز از دیگر موارد ضامن امنیت و سلامت کودک‌تان است؛ زیرا با استفاده از این قابلیت، فرزندتان به آسانی قادر خواهد بود با فشردن یک دکمه مشخص شده، به شماره‌های از پیش تعیین شده درخواست کمک اضطراری ارسال کند.

عمر باتری در اسمارت واچ‌های کودکان

بیشتر والدین خواستارند تا باتری ساعت هوشمند کودک‌شان، عمر زیادی داشته باشد اما باید در نظر داشته باشید زیاد بودن ظرفیت باتری اسمارت واچ قیمت آن‌را بالا می‌برد. در نتیجه عمر باتری ساعت‌های قیمت مناسب، معمولا یک تا پنج روز است.

8 مدل از بهترین ساعت های هوشمند مناسب کودکان

ساعت هوشمند Xiaomi Mi Bunny Watch 4

اسمارت واچ می بانی 4، یک ساعت هوشمند برای کودکان است که در دو رنگ آبی و صورتی (رنگ بندی پسرانه و دخترانه) عرضه شده است. این ساعت یک صفحه نمایش از جنس شیشه به اندازه 1.78 اینچ دارد که توسط Corning Gorilla Glass 3 محافظت می‌شود.

این ساعت هوشمند به غیر از پشتیبانی از تماس صوتی، دو دوربین دو مگاپیکسلی برای تماس نیز دارد. یکی از این دوربین‌ها در کناره‌ی ساعت برای نشان دادن محیط اطراف کودک به والدین و دیگری در صفحه ساعت، جهت تماس‌های ویدیویی قرار گرفته است.

ساعت هوشمند شیائومی بچه گانه تا عمق 20 متری ضد آب است؛ درنتیجه کودکان می‌تواند در هر شرایطی بدون نگرانی از آن استفاده کنند. ساعت هوشمند Mi Bunny Watch 4 دکمه اورژانسی یا SOS نیز دارد که با فشردن آن توسط کودک، درخواست کمک به شماره‌های از پیش تعیین شده ارسال می‌شود. همچنین اطلاع دقیق از مکان و لوکیشن کودک و اعلام هشدار به والدین در صورت خروج کودک از یک منطقه مشخص، از دیگر ویژگی‌های این ساعت است.

ساعت Cosmo JrTrack 2

اسمارت واچ کوسمو JrTrack 2 یک ساعت هوشمند ردیاب کودکان با قابلیت برقراری تماس، ارسال پیامک و داده 4G است که با استفاده از فناوری دقیق سه نقطه‌ای، دقیق ترین لوکیشن کودک را برای والدین ارسال می‌کند. در نتیجه به‌راحتی می‌توانید با کودکان خود تماس صوتی برقرار کنید یا برای آن‌ها پیامک متنی و صوتی بفرستید. کودکان نیز می‌توانند از طریق ایموجی یا متن‌های از پیش تعیین شده، پاسخ دهند.
قابلیت تعیین منطقه امن یا ژئو حصار، یکی دیگر از جذابیت‌های این ساعت مچی هوشمند بچه گانه است. با استفاده از این ویژگی، در صورت خروج کودک از منطقه جغرافیایی که به عنوان “امن” تعریف کرده‌اید، هشدار دریافت کرده و از این موضوع مطلع خواهید شد.لوازم جانبی موبایل و لوازم جانبی اپل واچ را می توانید از سایت کالانه خریداری کنید.

ساعت هوشمند کودکانه ونلکس مدل GW100

اسمارت واچ جی دبلیو 100 به تمام معنا، یک ساعت ردیاب مناسب کودکان است. این ساعت هم مانند دیگر ساعت‌های ردیاب، با استفاده از تکنولوژی‌های GPS, AGPS, LBS و WiFi امکان مشاهده موقعیت مکانی کودک را به صورت دقیق و لحظه به لحظه برای والدین فراهم می‌کند.

این ساعت از سیمکارت پشتیبانی کرده و قابلیت مکالمه دو طرفه را فراهم می‌کند. همچنین کودکان در مواقع ضروری می‌توانند در خواست کمک اضطراری یا SOS ارسال کنند. به‌علاوه والدین قادر خواهند بود صداهای اطراف کودک خود را از راه دور بشنوند.

اسمارت واچ GW100 علاوه بر ردیاب امنیت، ردیاب سلامت کودک شماست که این کار را هم با استفاده از سنسورهای گام‌شمار، شمارنده ضربان قلب و… انجام می‌دهد.

یکی از ویژگی‌‌های برجسته این ساعت، امکان ایجاد لیست سفید برای تماس‌های ورودی و خروجی است. هرکدام از این لیست‌ها می‌تواند 10 شماره را شامل شوند.

شما می توانید برای خرید لوازم جانبی موبایل به سایت کالانه مراجعه کنید.

کاربرد برج های خنک کننده در کدام صنعت است

۱۶ بازديد
برج خنک کننده یا کولینگ تاور از نظر ساختاری به دو دسته تقسیم می شوند که عبارتند از : برج خنک کننده گرد یا مخروطی برج خنک کننده مکعبی کولینگ تاور ها گرمایی که در فرآیند ها ، ماشین ها و دستگاه های صنعتی بوجود می آید را از آب در حال جریان دریافت می کند و بوسیله ی تبخیر آن را به اتمسفر می فرستد و دوباره آب خنک شده را به سیستم باز می گرداند. در برج خنک کننده ، قسمتی از آب با دریافت گرما از مایع به بخار تبدیل شده و وارد اتمسفر می شود. زمانی که تبخیر انجام می شود با توجه به انرژی گرفته شده از آب ، مقدار دمای مابقی آب که در جریان است کاهش پیدا می کند که به این پدیده ، سرمایش تبخیری یا Evaporative cooling گفته می شود و این چیزی است که در کولینگ تاور ها یا برج خنک کننده مورد استفاده قرار می گیرد. به صورت خلاصه خنک کردن آب ، هدف استفاده از این وسیله است. خنک کردن آب توسط برج خنک کننده برای هدف های مختلفی در کاربرد های صنعتی ، تهویه مطبوع و… انجام می شود. کاربرد های برج خنک کننده برج های خنک کننده به دو دسته ی خانگی و صنعتی تقسیم می شوند که در ادامه به شرح آنها می پردازیم : برج خنک کننده صنعتی اغلب دستگاه های صنعتی مانند کوره ها ، بویلر ها و توربین ها مقداری حرارت اضافی زمان چرخه ی کاری خود تولید می کنند .برج خنک کننده صنعتی وظیفه ایی که در چرخه کاری این ماشین آلات و تجهیزات دارند این است که گرمای اضافی ایجاد شده را دریافت کنند و به دفع آن بپردازند. دراغلب موارد برج های خنک کننده صنعتی از جنس بتنی با ظاهر هذلولی تولید می شوند در موارد معدودی از جنس فایبرگلاس تولید می شود برج خنک کننده خانگی برج خنک کننده خانگی در سیستم های تهویه مطبوع واحد های مسکونی و اداری کاربرد دارد که جنس آنها عموما فایبرگلاس و گالوانیزه ساخته شده اند و به نسبه خنک کننده های صنعتی که مقاومت بالایی دارند ، وزن و ابعاد کمتری دارند . در سیستم های سرمایش مرکزی برای خنک کردن هوای داخلی محیط از چیلر های تراکمی یا جذبی استفاده می شود و برج خنک کننده خانگی از نظر عملکرد ، سایز ، جنس و اندازه با هم متفاوتند. جذب گرمای یک منطقه از ساختمان توسط چیلر باعث افزایش دمای این دستگاه می شود که برای فعالیت موثر و مداوم نیاز دارند تا خنک شوند که این کار توسط کولینگ تاور انجام می شود که برج خنک کننده با تولید آب سرد و فرستادن آن به کندانسور باعث تعادل دما در چیلر می شود . .چیلر ها آب بسیار سرد با دمای 5 الی 10 درجه سانتیگراد را تامین می کنند که ای آب سرد وارد فن کوئل و هواساز می شود و هوای داخل ساختمان را خنک می کند. برج خنک کننده خانگی نامی دیگر برای سیستم های تهویه مطبوع غیر صنعتی است . انواع برج خنک کننده برج خنک کننده انواع مختلفی دارند که از نظر مسیر جریان آب و هوا ، نحوه ساخت و روش انتقال حرارت دسته بندی می شوند. انتخاب نوع کولینگ تاور براساس نوع و نیاز بهره بردار انتخاب می شود که انواع برج خنک کننده عبارتند از : برج خنک کننده جریان طبیعی برج خنک کننده جریان مکانیکی برج خنک کننده جریان متقاطع و جریان مخالف برج خنک کننده جریان القایی و اجباری
برای مشاهده و خواندن ادامه این مقاله به سایت دلتاتی مراجعه نمایید.

بهترین مایع شست و شوی ماشین

۲۱ بازديد

بهترین مایع برای شست و شوی ماشین

برای هر راننده ایی، پیدا کردن بهترین مایع برای شستن ماشین، بسیار با اهمیت است.

در صورتی که قصد دارید خودتان اتومبیلتان را بشویید ابتدا لازم است ماده شوینده متناسب را که برای شستشوی اتومبیل خود احتیاج دارید فراهم کنید. کارشناسان خودرو توصیه می کنند برای شستن خودرویتان از مواد پاک کننده با کیفیت که ویژه خودرو می باشند استفاده کنید

زیرا استفاده از مواد بی کیفیت به تدریج باعث کدر ومات شدن رنگ ماشین و لکه گرفتن آن میشود.از ویژگی های مهم یک ماده شوینده می توان به قدرت آن در پاکیزگی اشاره کرد؛ یعنی باید به قدری ماده شوینده قوی باشد که با ترکیب مقداری از آن با آب تمام آلودگی های سطح اتومبیل را از بین ببرید و رنگ خودرو صدمه ای نبیند.

از طرفی با این کار باعث کاهش میزان آب مصرفی می شوید. مواد شوینده نباید خیلی کف داشته باشند چون در این صورت آب مصرفی هنگام آبکشی زیاد شده و به صرفه نمی باشد. بنابراین در این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین مایع برای شستن ماشین را انتخاب کنید.

اگر قسد خرید خودرو به صورت اقساطی را دارید می توانید با مراجعه به بخش خرید اقساطی خودرو های سایپا نسبت به انتخاب خودروی مورد نظر خود و پر کردن (فرم درخواست خرید خودرو) نسبت به خرید خودرو به صورت قسطی اقدام کنید.

وسایل مورد نیاز برای شست و شوی ماشین

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به تمیزی و پاکیزگی خودروی خود اهمیت میدهید، به طور مرتب نسبت به شست و شوی خودروی خود اقدام میکنید پس به دنبال بهترین مایع برای شستن ماشین خود خواهید بود.

بعد از پیدا کردن بهترین مایع برای شستن ماشین، شما برای تمیز کردن خودرو تنها به دو سطل احتیاج دارید، اولی شامل شامپوهای مخصوص و مواد پاک کننده است و دیگری تنها دارای آب است که برای شستشو استفاده می‌شود.

پس از خرید بهترین مایع برای شستن ماشین، برای شست و شوی خودروی خود در ابتدا به یک اسفنج نرم یا دستمال های میکروفایبری یا نخی نیاز دارید تا در هنگام شست و شوی ماشین خود به رنگ بدنه ی آن آسیب نرسانید.

1- شامپوی خودرو

این روزها استفاده از موادی موسوم به شامپو خودرو کاملاً بدیهی و کاربردی شده است. این مایع تمیزکننده مانند نمونه‌های مشابه بهداشت فردی، دارای ویژگی‌های مخصوص به خود است. مواد شوینده که شامل فوم و شامپو بوده برای از بین بردن کثیفی های روی اتومبیل و شستن آن استفاده می شود.

بهترین مایع برای شستن ماشین، الزاماً شامپو نیست ولی به طور حتم استفاده از این مایع تمیزکننده مزایایی دارد که برتری خود را نسبت به دیگر روش‌ها نشان می‌دهد. زیرا این مواد هنگام استفاده کف زیادی دارند که همین مورد سبب شده تا مشتری نسبت به آن دید مثبتی پیدا کند. ترکیبی که شامپوی خودرو را به وجود می‌آورد معمولا شامل موادی است که موقع برگشت به طبیعت، آسیبی به آن وارد نکند و همچنین برای بدن انسان مضر نباشد.

برای مشاهده ادامه مقاله بهترین مایع برای شست و شوی ماشین می توانید به این مقاله از سایت ایتی سایپا مراجعه کند.

آیفون 14

۲۲ بازديد

آیفون 14

اگر سال های گذشته توقع تغییرات جزئی از تولید کنندگان گوشی های تلفن همراه را داشتید ، از امسال دیگر این توقع را هم نباید داشته باشید . در ادامه به مقایسه آیفون 14 و آیفون 13 معمولی می پردازیم.

مقایسه آیفون 14 و آیفون 13

اپل به عنوان سردسته تولید کنندگان تلفن های همراه خیلی از اتفاقات بد بازار موبایل را رقم زد و بسیاری از رقبای اپل اگرچه ممکن است در وحله اول اقدامات اپل را به سخره بگیرند ، اما در نهایت همه از آن استقبال خواهند کرد /:شما میتوانید برای خرید لوازم جانبی موبایل به این دسته از سایت کالانه مراجعه کنید.

هنگامی که اپل اقدام به حذف هندزفری های همراه از درون جعبه های تلفن های همراه خود کرد در ابتدا با هجمه های زیادی از طرف سایر رقبا قرار گرفت و بسیاری رقبا اپل را مسخره کردند ، هنگامی که اپل اقدام به حذف شارژر ها از درون جعبه های گوشی کرد نیز با واکنش های بدی مواجه شد ، اما در نهایت مشاهده می کنید که در بازار امروز شرکت های بزرگ همچون سامسونگ نیز دیگر در جعبه های گوشی های خود هندزفری و آداپتور شارژر قرار نمی دهد .

امسال اپل با معرفی آیفون های 14 نشان داد که می تواند گوشی جدید تولید کند بگونه ای که تنها نام آن با نسل قبل متفاوت باشد .

تفاوت ظاهری آیفون 14 و 13

آیفون های 14 در مقایسه با آیفون 13 در ظاهر کاملا شبیه به یکدیگر می باشند بطوری که به سختی می توانید تفاوت این دو گوشی را تشخیص دهد ، در واقع از زاویه روبرو هیچ تفاوتی میان آیفون 14 و 13 قابل تشخیص نمی باشد ، اما در پشت گوشی آیفون 13 و 14 تفاوت هایی دیده می شود که آن هم به سختی قابل تشخیص می باشد اما با دقت زیاد می توان تشخیص داد ؛ دوربین های ایفون 14 از لنز های بزرگتری نسبت به آیفون 13 برخوردار است .

وزن و اندازه آیفون 14 در برابر آیفون 13

آیفون 14 نسبت به آیفون 13 از وزن کمتری برخوردار است ؛ فقط 2 گرم /: ایفون 14 وزنی معادل 172 گرم دارد و آیفون 13 وزنی معادل 172 گرم.

اما با توجه به بزرگتر شدن دوربین ها در آیفون 14 این کاهش وزن بسیار مثبت می باشد .

آیفون 14 به واسطه دوربین های بزرگتر مقداری ضخیم تر شده است

ابعاد آیفون 14: 146.7 در 71.5 در 7.8 میلی متر می باشد .

ابعاد آیفون 13 : 146.7 در 71.5 در 7.65 میلی متر می باشد .

همانطور که ملاحظه می کنید تفاوت بسیار جزئی می باشد

هندزفری بلوتوثی چیست؟

۲۳ بازديد

هندزفری بلوتوث

هندزفری بلوتوث یکی از جدیدترین ابزار های طراحی شده برای انجام مکالمه و شنیدن موسیقی است. امروزه استفاده از ابزار هایی همچون هندزفری های بلوتوثی در میان جوامع مختلف با استقبال خوبی روبرو شده است. زیرا این گونه ابزار ها به علت عدم برخورداری از سیم، راحتی بیشتری را در هنگام استفاده فراهم خواهند کرد. در زمان گذشته کمتر کسی این تصور را می‌کرد که روزی بتوان به وسیله دستگاهی بی سیم به انجام مکالمه پرداخت. اما پیشرفت علم و تکنولوژی این ایده را به واقعیت تبدیل کرده است؛ به گونه‌ای که در حال حاضر شاهد طراحی و تولید هندزفری بی سیم در نمونه های مختلفی هستیم. بهتر است بدانید با استفاده از یک هندزفری شما می‌توانید در هر شرایطی موسیقی دلخواه خود را با صدای بلند گوش کنید. همچنین استفاده از هندزفری های بلوتوثی احساس بهتری را به شما القا خواهد کرد. به همین منظور شما می‌توانید یک نمونه از هندزفری های بلوتوثی را از فروشگاه کالانه تهیه نمایید. همچنین این فروشگاه نمونه های مختلفی از این گونه هندزفری را برای شما فراهم کرده است. 

بهترین هندزفری بی سیم

با هندزفری بلوتوث احساس راحتی بیشتری را تجربه خواهید کرد

همانطور که در ابتدای این مطلب عنوان گردید، هندزفری بلوتوث یکی از جدیدترین محصولات عرضه شده به بازار می‌باشد. این وسیله ارزشمند از ویژگی های ساختاری قابل توجهی برخوردار می‌باشد. به همین علت شمار زیادی از افراد نمونه های بلوتوثی هندزفری را برای خرید، انتخاب می‌کنند. بهتر است بدانید در طراحی نمونه های بلوتوثی هندزفری ها از باتری مجزا استفاده می‌شود. وجود یک باتری مجزا در پیکره هندزفری بی سیم  سبب می‌شود تا بتوان از این وسیله برای ساعات طولانی بهره‌گیری نمود. همچنین در هنگام استفاده از هندزفری های بلوتوثی دیگر  نگرانی از بابت گره خوردن سیم هندزفری وجود نخواهد داشت. زیرا این گونه هندزفری ها به علت برخورداری از طراحی بی سیم، آسایش بیشتری را در هنگام استفاده، فراهم خواهند کرد. امروزه شرکت های گوناگونی در زمینه طراحی هندزفری های بلوتوثی فعالیت می‌کنند؛ همچنین هر کدام از این شرکت ها محصولات خود را با ویژگی های متفاوتی به بازار عرضه می‌نمایند. اما در میان تمامی برند های موجود در بازار هندزفری شیائومی و هندزفری اپل دو برند مناسب برای خرید هندزفری هستند. زیرا محصولات این دو برند از نظر کیفیت در جایگاه خوبی قرار دارند. به همین منظور اگر به دنبال تهیه هندزفری بلوتوث هستید، دو برند شیائومی و اپل گزینه های ایده‌آلی هستند.

مزایایی که در نتیجه استفاده از هندزفری بلوتوث شامل حالتان خواهد شد

امروزه هندزفری های بلوتوثی در میان افراد از محبوبیت خاصی برخوردار شده‌اند؛ دلیل این امر، امکانات و مزایای استفاده از هندزفری های بلوتوثی است. به همین منظور برخی از مزایای استفاده از هندزفری های بلوتوثی شامل موارد زیر می‌باشند.

خرید هندزفری بلوتوثی

  • امکان برقراری مکالمه از راه دور

یکی از مزایای قابل توجه استفاده از هندزفری بلوتوث دار، امکان شنیدن موسیقی از فاصله دور می‌باشد. بهتر است بدانید هندزفری های بلوتوثی برای اتصال به گوشی هوشمند از بستر بلوتوث استفاده می‌نمایند. همچنین به طور معمول اتصال بلوتوث تا فاصله 10 متر کاملا پایدار می‌باشد. بنابراین استفاده از هندزفری های بلوتوثی، برقراری ارتباط را از فاصله دور امکان پذیر خواهند کرد.

  • آسایش بیشتر در هنگام استفاده

یکی دیگر از مزایای استفاده از هندزفری بی سیم، آسایش بیشتر در هنگام استفاده است. همانطور که می‌دانید استفاده از هندزفری های با سیم، کمی دست و پا گیر می‌باشد. اما در مقابل هندزفری های بلوتوثی به علت عدم برخورداری از سیم، شرایط ساده‌تری را برای استفاده فراهم خواهند کرد.

  • برخورداری از امکانات مختلف

از دیگر مزایای استفاده از هندزفری بلوتوث دار، می‌توان به امکانات مختلف این گونه هندزفری ها اشاره نمود. لازم است بدانید هندزفری های بلوتوثی از قابلیت شماره‌گیری مجدد، رزرو تماس، پخش و متوقف کردن موسیقی و... برخوردار هستند. به همین منظور می‌توان با استفاده از هندزفری های بلوتوثی از امکانات بی‌نظیر این گونه محصولات بهره‌مند گردید.

  • گزینه‌ای مناسب برای سلامتی شما

همانطور که عنوان گردید، هندزفری های بلوتوثی فاقد اتصال سیمی هستند. بنابراین برای استفاده از آن ها دیگر نیازی به نگه‌داشتن گوشی در نزدیکی خودتان نخواهد بود. بنابراین هندزفری بلوتوث دار، گزینه مناسبی برای سلامتی شما خواهد بود. زیرا با نگه‌داشتن گوشی در نزدیکی خود، امواج ناشی از گوشی هوشمند بر عملکرد ارگان های مختلف بدن تاثیر خواهد گذاشت.

بهترین هندزفری بلوتوثی

  • امکان اتصال به سایر دستگاه ها

هندزفری های بلوتوثی به علت طراحی ساختاری منحصر به فردی که دارند، می‌توانند به سادگی به دستگاه های مختلف متصل شوند. اما در مقابل، برای اتصال هندزفری های با سیم باید هندزفری را جابه‌جا نمود. به همین منظور هندزفری های بلوتوثی یکی از بهترین گزینه های موجود جهت استفاده هستند.

نکات کلیدی در خصوص خرید هندزفری بلوتوث

امروزه به علت تنوع بی‌شمار هندزفری های بلوتوثی خرید این گونه محصولات به امری چالش برانگیز تبدیل شده است. بنابراین تهیه هندزفری های بلوتوثی نیازمند به رعایت برخی نکات کلیدی خواهد بود. به همین منظور برخی از نکات لازم جهت خرید هندزفری بلوتوثی شامل موارد زیر می‌باشند.

  • برند محصول مورد نظر

در هنگام خرید هندزفری های بلوتوثی حتما به برند محصول مورد نظر، توجه ویژه‌ای نمایید. زیرا برند های معروفی همچون شیائومی، سامسونگ و اپل محصولات فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند.

  • عمر باتری محصول هندزفری بلوتوثی چه میزان است ؟

یکی از مواردی که در هنگام، خرید هندزفری های بلوتوثی باید مورد توجه قرار گیرد، عمر باتری محصول است. به همین منظور بهتر است محصولی را جهت خرید، انتخاب نمایید که از عمر باتری بیشتری برخوردار باشد.

  • طراحی ظاهری محصول

از دیگر نکاتی که در هنگام خرید هندزفری بلوتوث دار، باید به آن توجه شود طراحی ظاهری محصول است. بهتر است بدانید امروزه هندزفری های بلوتوثی در نمونه های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. بنابراین برای خرید یک محصول ایده‌آل بهتر است، طراحی ظاهری آن به خوبی مورد بررسی قرار گیرد.

عکس هندزفری بلوتوثی

خرید هندزفری بلوتوث

امروزه فروشگاه های زیادی در زمینه فروش هندزفری بی سیم، فعالیت می‌کنند که یکی از معتبرترین آن ها فروشگاه لوازم جانبی موبایل کالانه است. کالانه یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه های موجود در زمینه عرضه کالای دیجیتالی است. همچنین این فروشگاه کالا های خود را با قیمت مناسبی عرضه می‌نماید. بنابراین شما عزیزان می‌توانید برای خرید یکی از بهترین هندزفری های بلوتوثی به وب سایت فروشگاه کالانه مراجعه نمایید. با فروشگاه کالانه بهترین ها را برای خود و عزیزان خود خریداری نمایید.

بهترین و با کیفیت ترین هندزفری اورجینال اپل را می توانید از کالانه خریداری کنید.