مزایا و معایب مهاجرت به اسپانیا از طریق پناهندگی

۲ بازديد

مهاجرت به اسپانیا از طریق پناهندگی یکی از روش های مهاجرتی است ولی موسسه مهاجرتی دانا به شدت شما را به سمت مهاجرت قانونی توصیه می کند. به طور کلی دو نوع رسیدگی به پناهندگی وجود دارد. مدل اول شامل آوردن یک فرد به کشور مورد نظر خود از طریق راه های قانونی و سپس اعلام پناهندگی در کشور مورد نظر خود است. البته می توانید پس از ورود به کشور مورد نظر با پاسپورت جعلی این کار را انجام دهید و یا به صورت ناشناس خود را معرفی کنید.

کشور اسپانیا دارای مساحتی بالای 500 هزار کیلومتر مربع میباشد و جمعیت این کشور نیز چیزی حدود 50 میلیون نفر است که همین موضوع باعث شده تا این کشور پنجمین کشور بزرگ قاره اوروپا به شمار برود. جالب است بدانید که اسپانیا با همین مقدار جمیعت اندکی که دارد جزء نوزدهمین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می شود.و دارای سطح بالایی از استاندارد های یک زندگی راحت و نرخ بسیار پایین بیکاری در بین شهروندان خود است.

  

امروزه چیزی حدود 13 درصد جمعیت این کشور را مهاجران شکل داده اند،شاید در سال های گذشته مقصد هایی دیگری برای مهاجرت مدنظر مهاجران بود مانند: انگلستان، آلمان، کانادا، استرالیا و … و همچنین برای پناهجویان.

اما با توجه به لیست بلند بالایی از کشور هایی که پناهنده میپذیرند همچنان شاهد مهاجرت به اسپانیا از طریق پناهندگی هستیم.در سال 2022 بیش از 5000 هزار در خواست پناهندگی به اداره مهاجرت این کشور فرستاده شده است. که در بین این در خواست ها برای مهاجرت به اسپانیا  بیشتر افرادی از کشور های مراکش و کشورهای آفریقایی می باشند.

اسپانیا دانا | شرکت مهاجرتی اسپانیا با گروه دانا

اسپانیا دانا

کسانی که مهاجرت به اسپانیا از طریق پناهندگی دارند می توانند هنگام رسیدن به مرز درخواست خود را از طریق پلیس مرزی ثبت کنند.قانون های خاصتی برای پناهندگی در اسپانیا وجود دارد برای مثال یکی از قوانین این امکان را برای سفیر های اسپانیایی در خارج از کشور فراهم کرده است که بتوانند به راحتی درخواست پناهندگی متقاضیان را به دولت اسپانیا اعلام کنند.

سفیران اسپانیا در سایر کشورها درخواست های پناهندگی را در اسپانیا دریافت کرده و به اداره مهاجرت گزارش می دهند. وزارت کشور اسپانیا مسئول رسیدگی به پرونده پناهندگی در اسپانیا است و برای پناهجویان در اسپانیا تصمیمات توسط وزارت کشور اسپانیا بر اساس شورای بین المللی وزرای پناهندگی و پناهندگی (CIAR) اتخاذ می شود.

مدل دوم پناهندگی که مسیری پر ریسک و پر خطر می باشد. فرد از ابتدا خود را از طریق راه زمینی و یا دریایی و به هر صورت اصطلاحا از طریق قاچاقی خود را به کشور مورد نظر رسانده و اقدام مورد نظر خود را رقم میزند. که البته این مدل از اقدام بسیار خطرناک می باشد و ممکن است در این مسیر جان خود را از دست بدهند. معمولا از لحاظ آماری، از هر ده نفر در این زمینه 2 نفر جان خود را از دست می دهند.

 

در نوع دیگر مهاجرت به اسپانیا از طریق پناهندگی  که مسیری پر خطر و پر ریسکی دارد افراد باید ابتدا خودرا به هر نحوی شده از طریق دریا یا از طریق راه های زمینی بسیار پر خطر به این کشور برسانند که این نوع مهاجرت به مهاجرت قاچاقی معروف است. که فرد خود را به کشور مورد نظر میرساند و سپس جهت ثبت درخواست خود اقدام میکند.که البته این مدل از اقدام بسیار خطرناک می باشد و ممکن است در این مسیر جان خود را از دست بدهند. معمولا از لحاظ آماری، از هر ده نفر در این زمینه 2 نفر جان خود را از دست می دهند.

مهاجرت به اسپانیا از طریق پناهندگی

مهاجرت به اسپانیا از طریق پناهندگی

پناهندگی چیست؟

پناهجو به افرادی که قصد ثبت درخواست پناهندگی را دارند گفته میشود. که در کشور خود مشکلاتی از قبیل سیاسی، مذهبی، اجتماعی، قومیتی، جنسی و … دارند و یا در کشور خود در خطر شکنجه یا مرگ قرار دارند و در کل شرایط معمول را ندارند.از این رو طبق قانون کنوانسیون حقوق بشر ۱۹۵۱ و سایر قوانین پناهندگی مانند کنوانسیون حقوق بشر اروپا این افراد با ارائه درخواست پناهندگی به اداره مهاجرت کشور مورد نظر در صورت تائید امکان زندگی و بهره مندی از حقوق پناهندگی را خواهند داشت.

مهاجرت به اسپانیا از طریق پناهندگی یکی از این موارد می باشد .

شرایط مهاجرت به اسپانیا از طریق پناهندگی در سال 2024

شرایط مهاجرت به اسپانیا از طریق پناهندگی برای افرادی که که در کشور خود مورد ازار و اذیت قرار می گیرند،راحت تر از بقیه موارد است.دلیل دیگری که باعث پناهندگی می شود عبارتند از، نژاد، مذهب، جنسیت، دیدگاه های سیاسی و غیره که باعث میشود شما بتوانید در خواست خود را برای پناهندگی در اسپانیا ثبت کنید است.

در اینجا یک نکته بسیار و مهمی را که باید  در نظر داشته باشیم این است که افرادی که این طریق بتوانند پناهندگی خود را دریافت کنند درگیر به هیچ عنوان اجازه بازگشت به کشور خود را ندارند.در حال حاضر اکثر کشورهای اروپایی در زمینه جذب پناهجو فعال نیستند و در اکثر موارد در خواست ها با موفقیت روبه رو نمیشوند و متقاضیان از کشور اخراج می شوند.

مهاجرت به اسپانیا از طریق پناهندگی  معمولا روش های بسیار زیاد و راه های مختلفی دارد.یکی از دلایلی که درخواست های پناهندگی و مهاجرتی به کشور اسپانیا بسیار زیاد است این است که دولت اسپانیا در یک برنامه حمایتی برای افرادی که از طریق پناهندگی وارد این کشور شده اند و توانستند تمامی مراحل را به درست طی کنند امکاناتی در نظر گرفته است.

که تا زمانی که درخواستشان در حال بررسی است امکاناتی در نظر گرفته است که این امکانات شامل نیازهای اساسی آنها مانند مسکن، غذا، مشاوره و خدمات درمانی است. تعداد زیادی از افراد که به علت بحران های اخیر در خاورمیانه و آفریقا از طریق پناهندگی به اسپانیا مهاجرت نموده اند تحت حمایت تکمیلی یا بشر دوستانه قرار گرفتند و پناهندگی کامل به آنها اعطاء نشد است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.