اس 23 اولترا

۳,۸۹۸ بازديد

s23 اولترا

این غول نمایشگر در چند ماه آینده رونمایی خواهد شد و شایعات زیادی در مورد S23 Ultra وجود دارد. هر ساله سامسونگ در آغاز سال جدید از پرچمداران جدید خود رونمایی می کند و اطلاعات زیادی از این گوشی های پرچمدار قبل از مراسم رونمایی فاش می شود.

 

شایعات در مورد S23 Ultra

یکی از شایعاتی که امسال برای اولین بار در توییتر Technizo Concept در فضای مجازی منتشر شد، تصاویر گوشی های s23 ultra است که نشان از تمرکز ویژه سامسونگ بر روی دوربین های نسل بعدی دارد. امسال نیز مانند سال گذشته سامسونگ توجه ویژه ای به دوربین خود خواهد داشت و گفته می شود در آستانه رونمایی از لنز دوربین 200 مگاپیکسلی است. به نظر می رسد لنز دوربین اصلی سامسونگ حتی بزرگتر از آیفون 14 باشد.

طرحی که در این تصویر می بینید به احتمال زیاد طرح اصلی Galaxy S23 Ultra نیست. چنین طرح هایی که مدت ها قبل از مراسم رونمایی منتشر می شوند، اغلب کاربران از شرکت ها انتظار دارند که چنین دستگاه هایی را تولید و طراحی کنند و طراحی خود سامسونگ نباشند.

 

ابعاد و اندازه گلکسی اس 23 اولترا

به نظر می رسد اندازه گلکسی اس 23 اولترا حدود 0.1 یا 0.2 میلی متر بزرگتر از مدل قبلی خود یعنی اس 22 اولترا باشد.

طراحی ظاهری s23 ultra

در واقع شاید همه ما انتظار طراحی متفاوت و خارق‌العاده را از تولیدکنندگان گوشی‌های موبایل داشته باشیم، اما شرکت‌ها کار خود را انجام می‌دهند و هر سال همان طراحی سال گذشته را دارند، اساساً می‌توان گفت که این شرکت خلاق است، تولیدکنندگان تلفن همراه رفته‌اند.

مشخصات فنی s23 ultra

اگرچه شرکت‌ها می‌توانند تغییرات زیادی در ظاهر خود ایجاد کنند، اما این کار را نمی‌کنند، اما در بخش پیشینه فنی، می‌توان گفت که آنقدر بالغ هستند که فقط سعی کنند سخت‌افزار یا دوربین خود را ارتقا دهند.

 

انتظار می رود S23 Ultra از چیپست نسل دوم اسنپدراگون 8 استفاده کند.

 

دوربین های تلفن همراه که به حداکثر رسیده اند و شاید تعدادی ویژگی کوچک به آن ها اضافه کرده اند، به عنوان مثال سال گذشته سامسونگ زوم 100 برابری خود را معرفی کرد که به کاربران خود این امکان را می داد که به راحتی از ماه در شب عکس بگیرند. 100 برابر زوم، که 50 برابر زوم اپتیکال بود.

واقعاً جایی برای رشد در بخش سخت‌افزار وجود ندارد و تلفن‌ها اکنون می‌توانند سنگین‌ترین بازی‌ها را اجرا کنند و گوشی‌ها در صورت استفاده طولانی مدت دچار تاخیر و باگ نمی‌شوند.

 

نمایشگر S23 Ultra

مانند گلکسی زد فولد 4، نمایشگر اس 23 اولترا نیز احتمالاً نمایشگر OLED نسل دوازدهم خواهد بود.

 

با یک خودکار

پس از عرضه s22 ultra با قلم، انتظار می رود s23 ultra نیز با قلم عرضه شود.

باتری S23 Ultra

گفته می شود S23 Ultra دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است.

 

S23 و S23 Plus

انتظار می‌رود این دو نسخه تفاوت چندانی با سال گذشته نداشته باشند و فقط کمی ارتقاء پردازنده گرافیکی و شاید تغییرات جزئی در بخش دوربین داشته باشند.

 

همه این موارد شایعه و گمانه زنی است که در فضای مجازی منتشر شده است و شاید سامسونگ بتواند خلاف همه این موارد را ثابت کند.

با این حال مدت زمان زیادی تا مراسم رونمایی s23 ultra مانده است ، اگر همانند پارسال باشد تا دو روز قبل از مراسم رونمایی تمامی اطلاعات گوشی ها لو می رود .

پس باید منتظر ماند و دید سامسونگ برای رقابت با غول فناوری ینی اپل چه برنامه هایی خواهد داشت .

مراسم رونمایی سامسونگ از محصولات جدید خود به احتمال زیاد اوایل سال جدید میلادی برگذاری خواهد شد .

تا چند ماه آینده قبل از ورود سامسونگ اس 23 اولترا به کشور قطعا اولین وارد کننده لوازم جانبی سامسونگ کالانه خواهد بود .

منبع : مقاله اس 23 اولترا در ویرگول

در رویداد اپل چه گذشت ؟

۷۹ بازديد

در رویداد اپل چه گذشت ؟

رویدادی که کل جهان منتظر آن بودند سرانجام در تاریخ 16 شهریور برگذار شد و اپل از محصولات و تکنولوژی های جدید خود رونمایی کرد.

هر ساله شایعات زیادی قبل از برگذاری رویداد اپل در فضای مجازی پخش می شود امسال نیز همانند سال های گذشته شایعات بسیاری راجب آیفون های 14 و سایر محصولات اپل در فضای مجازی پخش شد که با برخی به حقیقت پیوستند و برخی نیز از پایه غلط بودند .

از همین تصویر بالا شروع می کنیم تا ببینیم در قبل و بعد از رویداد اپل در فضای مجازی چه گذشته بود …

اپل هرساله یکی از ویژگی های تلفن های جدید خود را در پوستر دعوتنامه ی خود به طور مخفیانه ای به نمایش می گذارد .

امسال با این تصویر که اپل منتشر کرد دو دیدگاه در میان مردم شکل گرفت ؛

زوم چندبرابری آیفون 14

عده ای با توجه به نسخه قبلی آیفون یعنی آیفون های 13 و مقایسه آن با رقیب سنتی اپل ؛ شرکت کره ای سامسونگ بر این باور بودند که این تصویر به این معنی می باشد که دوربین گوشی های اپل با زوم چند برابری به ماه میرسد و توانایی عکس برداری از ماه را خواهد داشت ، چون تنها نقصی که آیفون 13 پرو مکس نسبت به رقیب اصلی خود یعنی گلکسی اس 22 اولترا داشت همین زوم چند برابری بود که آیفون 13 پرومکس زوم 3 برابری اپتیکال داشت درحالی که اس 22 اولترا زوم 100 برابری داشت که 50 برابر آن اپتیکال بود و همین باعث شده بود که کاربران این انتظار را از اپل داشته باشند که قدرت زوم دوربین را افزایش دهد و اپل هم مثل هرساله به نظر کاربران اهمیت چندانی نداده بود

خرید اینترنتی بهترین مارک تلویزیون در صفا استور

۶۴۸ بازديد

امروزه، تلویزیون ها نسبت به گذشته پیشرفت های زیادی کرده اند و از امکانات بسیاری برخوردار هستند. اگر قصد خریداینترنتی تلویزیون دارید و یا می‌خواهید تلویزیون قدیمی خود را به روز کنید، باید به ویژگی های مهم و اساسی آن مثل اندازه، کیفیت تصویر و غیره توجه داشته باشید. برای بررسی و خرید بهترین تلویزیون از شهر فافا، با ما همراه باشید.

معیار های اصلی خرید تلویزیون

  • شرکت سازنده
  • اندازه صفحه نمایش و رزولوشن
  • نوع صفحه نمایش
  • امکانات هوشمند
  • پورت های اتصال

کدام برند بهتر است ؟

امروزه، برند های مختلفی در سراسر دنیا، تلویزیون های گوناگونی با اندازه ها و ویژگی های مـختلف تـولیـد مـی کنند. تـلـویـزیـون هـای ال جی(LG)، جـی پلاس( G Plus)، ایکس ویژن (Xvision) و شیائومی (Xiaomi) از جمله بهترین و با کیفیت ترین تلویزیون های موجود در بازار هستند و امکانات مختلف و متنوعی را در اختیارتان قرار می دهند.

سایز های مختلف و رزولوشن های مناسب

مهم ترین فاکتورها هنگام خرید تلویزیون، اندازه و رزولوشن صفحه نمایش آن است. امروزه، تلویزیون ها در اندازه های مختلفی با رزولوشن های متفاوت وجود دارند؛ از نمونه های کوچک ۲۰ اینچی گرفته تا ۸۰ اینچ و یا بزرگ تر را می توان پیدا کرد. رزولوشن یک تلویزیون، بستگی به سایز صفحه نمایش آن دارد. HD، پایین ترین رزولوشن در تلویزیون ها می باشد که برای مدل های 24 تا 40 اینچی گزینه مناسبی است. تلویزیون های FHD با رزولوشن 1080×1920 پیکسل، مناسب تلویزیون های 40 تا 55 اینچی می باشد. در مقابل، تلویزیون های جدید UHD که 4K نام دارند، رزولوشنی معادل 2160 × 3840 پیکسل دارند که اکثراً تلویزیون های 55 اینچ به بالا این رزولوشن را دارا هستند.

کدام نوع صفحه نمایش بهتر است ؟

LED، OLED و QLED، سه نوع رایج تکنولوژی های صفحه نمایش تلویزیون ها هستند. تلویزیون های LED رایج امروزی، پنل های LCD با نور پس زمینه LED دارند و گزینه های بسیار مناسبی برای خرید هستند؛ چون علاوه بر قیمت مناسبی که دارند در اندازه ها و کیفیت های مختلفی یافت می شوند. مدل های OLED، لایه ای از LED های ارگانیک در پیکسل های خود دارند که هر کدام می توانند جداگانه تولید نور کنند و این باعث ارائه تصویری بی نظیر با کیفیت و شفافیت بالا می شود. تلویزیون های مجهز به پنل QLED، شباهت های بسیاری به نمونه های OLED دارند. این نوع تلویزیون ها، روشنایی بهتر و محدوده رنگی گسترده تری دارند.

تلویزیون هوشمند چه کار هایی می کند؟

با پیشرفت تکنولوژی و پدید آمدن تلویزیون های هوشمند، دسترسی به شبکه وب مستقیماً از طریق تلویزیون ها امکان پذیر است. این نوع تلویزیون ها، امکانات بسیار متنوعی را ارائه می دهند و می توان استفاده های مختلفی از آن ها نمود. تلویزیون های هوشمند امروزی، مجهز به سیستم عامل هایی مثل اندروید و غیره هستند که کارایی آنها را دو چندان می کند. همچنین، برخی از آنها به دستیارهای صوتی مختلفی مثل Google Assistant مجهز هستند که کار با تلویزیون را راحت تر کرده اند. اکثر تلویزیون های هوشمند، قابلیتی به نام Screen Mirroring دارند که به کمک آن می توان صفحه نمایش گوشی های موبایل و یا تبلت ها را روی تلویزیون نمایش داد. این قابلت، برای افرادی که می خواهند محتوای گوشی خود را در صفحه بزرگ تری مشاهده کنند، بسیار کاربردی است.

درگاه های ارتباطی

قبل از خرید، باید بررسی کنید که آیا تلویزیون مورد نظر، پورت های لازم برای تمامی تجهیزات صوتی و تصویری شما را دارد یا خیر. در بیشتر تلویزیون ها، محل قرار گیری پورت ها در پشت تلویزیون و یا کناره های آن می باشد. امروزه، پورت HDMI که پر کاربرد ترین پورت برای انتقال صدا و تصویر می باشد، در اکثر تلویزیون ها وجود دارد. بسیاری از تلویزیون های امروزی، یک یا دو پورت HDMI دارند ولی تلویزیونی که انتخاب می کنید، بهتر است حداقل سه پورت HDMI داشته باشد تا نیازهای مختلف شما را پاسخ دهد.

جمع بندی

خرید تلویزیون، یکی از خرید های مهم منزل می باشد. با توجه به اطلاعاتی که در اختیار شما قرار گرفت، با یک جستجوی ساده می‌ توانید تلویزیون مورد نظر خود را انتخاب کنید و از ویژگی های مختلف آن آگاه شوید. سعی کنید پیش از خرید، نه تنها به نیاز‎‌ های حال حاضر خود دقت کنید، بلکه به آینده نیز توجه داشته باشید.

 

 

 

بهترین فروشگاه اینترنتی خرید ماشین لباسشویی ایرانی و خارجی | صفااستور

۸۲۵ بازديد

یکی مهمترین وسایل هر خانه‌ای ماشین لباسشویی است. ماشین لباسشویی‌های امروزی نقش پر رنگی در برآورده کردن یکی از اصلی‌ترین نیازهای زندگی روزمره ما یعنی نظافت، بازی می‌کنند، به همین دلیل به سرعت در حال پیشرفت هستند. ماشین‌های لباسشویی‌ جدید با کمترین مصرف انرژی بیشترین بازدهی را دارند. شما می‌توانید جدیدترین مدل‌های ماشین لباسشویی را در سایت دیجی‌کالا مشاهده کنید و سفارش دهید.

با توجه به اندازه و مدل آشپزخانه‌های امروزی شما می‌توانید انتخاب‌های متنوعی داشته باشید. ماشین‌های لباسشویی چند مدل هستند. ماشین لباسشویی سطلی یا درب از بالا و ماشین لباسشویی درب از جلو که بسیار پر طرفدار است.

برای خرید ماشین لباسشویی مناسب باید مواردی چون تعداد افراد خانواده و فضای آشپزخانه خود را در نظر بگیرید. برای خانواده‌های بزرگ باید به دنبال ماشین لباسشویی با ظرفیت بالا بگردید که در یک بار استفاده بتوانید حجم زیادی از لباس را در آن‌قرار دهید تا مجبور به استفاده مکرر از لباسشویی در طول روز نباشند. به این صورت در مصرف انرژی هم صرفه جویی می‌شود.

تمام لوازم خانگی برقی برچسب میزان مصرف انرژی دارند. لوازم برقی که میزان مصرف انرژی آن‌ها زیر A قرار گرفته است، ماهانه هزینه زیادی برای پرداخت قبض برق روی دست شما می‌گذارد. برای جلوگیری از این موضوع شما می‌توانید با بررسی جدول ماشین‌های لباسشویی در دیجی‌کالا میزان مصرف انرژی آن‌ها را بررسی و با هم مقایسه کنید.

خرید آنلاین بهترین انواع ماشین لباسشویی

اگر به دنبال بهترین هستید در صفااستور بهترین مدل‌های ماشین لباسشویی ال جی، سامسونگ، بوش، دوو، اسنوا و پاکشوما وجود دارد تا شما بتوانید مدل موردنظر خود را با بررسی و مقایسه برندهای مختلف انتخاب کنید. هر برند امکانات خاصی به لباسشویی خود اضافه کرده‌است که شاید شما به همه آن‌ها نیاز نداشته باشید. پس باید قبل از خرید نیاز خود از یک ماشین لباسشویی و همچنین بودجه‌ای که هزینه می‌کنید را بدانید. می‌توانید امکانات و قیمت هر ماشین‌ لباسشویی را در این فروشگاه اینترنتی ببینید تا راحت‌تر ماشین لباسشویی مناسب خود را انتخاب کنید.

 

انتخاب قاب گوشی مناسب

۴۴ بازديد

راهنمای انتخاب قاب گوشی

تقریبا هیچ گوشی بدون قاب گوشی پیدا نمی شود و استفاده از آن تبدیل به یک امر ضروری شده است. در این مقاله با انواع قاب و کاور گوشی آشنا می شوید و پاسخ چند سوال متداول با کالانا را خواهید یافت.

نسل فعلی گوشی های موبایل مدل های گران قیمت و بسیار حساسی هستند و از نظر مکانیکی ممکن است ضربه و آسیب به صفحه نمایش و بدنه وارد شود. چنین آسیبی خسارات زیادی به بار می آورد، به خصوص اگر جبران ناپذیر باشد. مهمتر از همه، استفاده روزانه می تواند آثاری بر روی گوشی بگذارد و زیبایی گوشی را از بین ببرد. برای جلوگیری از این موارد ناخوشایند، کاربران ترجیح می دهند از کاور یا قاب به عنوان یکی از لوازم جانبی تلفن همراه خود استفاده کنند.استفاده از چنین ابزارهایی نه تنها از گوشی محافظت می کند بلکه زیبایی خاصی به گوشی می بخشد. در اینجا ما راهنمایی برای شما ارائه می دهیم تا بدانید که کدام مدل قاب و کاور گوشی را انتخاب کنید.

تاریخچه قاب گوشی

اولین تلفن همراه در دهه 1980 ساخته شد. خرید گوشی در آن زمان آنقدر گران بود که فقط پولدارها می توانستند تلفن همراه بخرند. کمترین قیمت تلفن های همراه در آن زمان 3000 دلار بود، در حالی که گران ترین مدل ها گاهی به 10000 دلار می رسید. سازندگان می خواستند با تضمین طول عمر خوب این گوشی ها، تجربه کاربری خوبی را برای مشتریان خود تضمین کنند.

هنگامی که گوشی های لمسی در اواخر دهه اول قرن بیست و یکم وارد بازار شدند، تقاضا برای قاب ها و کاورهای گوشی افزایش یافت. ورود آیفون اپل در سال 2007 این نیازها را افزایش داد. هرکسی که گوشی موبایل خریداری کرده است باید بسیار مراقب گوشی خود باشد تا نمایشگر آن آسیب نبیند.

بسیاری از کاربران در فروشگاه‌های اپل به دنبال تعویض صفحه نمایش گوشی‌های آسیب دیده خود بودند. استفاده از کیف و کاور گوشی در طول زمان بیشتر شد و به برندهای دیگر همچون سامسونگ، موتورولا و بلک بری نیز سرایت کرد.

انواع قاب گوشی موبایل

• قاب گوشی ژله ای

• پوشش محافظ برای گوشی

• روکش گوشی چرمی

• محافظت از صفحه نمایش تلفن

• قاب دخترانه

• قاب گوشی

• کیف گوشی با کیفیت

چگونه قاب و کاور گوشی مناسب بخریم.

بیش از 3 میلیارد نفر در سراسر جهان تلفن همراه دارند و هر یک از آنها به یک قاب گوشی برای محافظت از آن در برابر ضربه نیاز دارند. این امر باعث شده تا اجناس و محصولات غیرقابل شناسایی در بازار رواج یابد که هر کدام قیمت و کیفیت متفاوتی دارند. برخی از این قاب ها بدون مشخصات و برند هستند، برخی دیگر نام هایی مانند اپل، سامسونگ، مایکروسافت، اچ تی سی و غیره دارند. با این تنوع زیاد، کاربران چاره ای ندارند جز اینکه قبل از خرید یک کاور گوشی خاص، عوامل مختلفی را در نظر بگیرند.

انواع قاب فانتزی

کیف و کاور گوشی های مختلف در اندازه، فرم و با قابلیت‌های متفاوتی به بازار ارائه شده‌اند. برخی از انواع قاب موبایل تنها برای زیبایی هستند، در حالی که برخی دیگر بیشترین میزان محافظت از گوشی را در برابر ضربه‌های مکانیکی ارائه می‌کنند. در اینجا به دسته‌های عمده قاب و کاور گوشی بسته به عملکرد و نوع طراحی آن‌ها اشاره می‌کنیم.

انواع قاب گوشی موبایل

قاب و کاور انواع گوشی در شکل ها، اندازه های مختلف و با قابلیت های مختلف در بازار عرضه می شود. برخی از انواع قاب های تلفن همراه فقط برای زیبایی هستند، در حالی که برخی دیگر از گوشی در برابر ضربه های مکانیکی محافظت بیشتری می کنند. حال به دسته بندی اصلی قاب و کاور گوشی بسته به کارکرد و طراحی آن ها اشاره می کنیم.

قاب گوشی ژله ای

قاب های ژله ای از کناره ها و پشت گوشی محافظت می کنند و دسترسی به صفحه نمایش دستگاه را آسان می کنند. این نوع قاب ها از پلاستیک سخت ساخته شده اند و حداقل فشار مکانیکی را تحمل می کنند. این نوع کاور به طراحی گوشی توجهی نمی کند و دسترسی به دکمه های گوشی را محدود نمی کند اما قاب های مدل ژله ای از نمایشگر دستگاه محافظت نمی کنند. اگر گوشی بیفتد، ممکن است صفحه نمایش آسیب دیده باشد.

پوشش سپر گوشی

حاشیه‌های بامپرها با نوارهای لاستیکی نازک دور لبه‌های گوشی پیچیده شده‌اند و در نتیجه مقاومت در برابر ضربه و سهولت دسترسی به گوشی بدون لطمه‌ای به طراحی یا اندازه آن ایجاد می‌شود. این نوع کاور گوشی مانند قاب های ژله ای محافظ کمی از صفحه نمایش گوشی دارد و در صورت افتادن گوشی روی زمین ممکن است صفحه نمایش آن آسیب ببیند.

کاور گوشی پوستی

فریم های چرمی از لاستیک سیلیکون یا وینیل ساخته شده اند. آنها در قسمت بیرونی گوشی پیچیده می شوند اما نمی توانند صفحه نمایش را بپوشانند. این مدل ها از رایج ترین انواع کاور گوشی موبایل هستند. خوبی آنها این است که هیچ مشکلی برای طراحی و ظاهر گوشی ایجاد نمی کنند. قاب های چرمی گوشی نیز به دلیل اینکه از لاستیک سیلیکونی ساخته شده اند، در دست گرفتن گوشی را راحت تر می کنند. یکی از نقاط ضعف این قاب ها عدم محافظت از نمایشگر گوشی است و نمی توانند از آسیب های ناشی از سقوط به زمین جلوگیری کنند.

راهنمای خرید کیف گوشی

تقریبا هیچ گوشی بدون قاب گوشی پیدا نمی شود و استفاده از آن تبدیل به یک امر ضروری شده است. در این مقاله با انواع قاب و کاور گوشی آشنا می شوید و پاسخ چند سوال متداول در مورد آن ها را می یابید.

نسل فعلی گوشی های موبایل مدل های گران قیمت و بسیار حساسی هستند و از نظر مکانیکی ممکن است ضربه و آسیب به صفحه نمایش و بدنه وارد شود. چنین آسیبی خسارات زیادی به بار می آورد، به خصوص اگر جبران ناپذیر باشد. مهمتر از همه، استفاده روزانه می تواند آثاری بر روی گوشی بگذارد و زیبایی گوشی را از بین ببرد.

چگونه قاب و کاور گوشی مناسب بخریم

بیش از 3 میلیارد نفر در سراسر جهان تلفن همراه دارند و هر یک از آنها به یک قاب گوشی برای محافظت از آن در برابر ضربه نیاز دارند. این امر باعث شده تا اجناس و محصولات غیرقابل شناسایی در بازار رواج یابد که هر کدام قیمت و کیفیت متفاوتی دارند. برخی از این قاب ها بدون مشخصات و برند هستند، برخی دیگر نام هایی مانند اپل، سامسونگ، مایکروسافت، اچ تی سی و غیره دارند. با این تنوع زیاد، کاربران چاره ای ندارند جز اینکه قبل از خرید یک کاور گوشی خاص، عوامل مختلفی را در نظر بگیرند.

محافظ صفحه گوشی

لایه محافظ صفحه نمایش گوشی از پلی اورتان ساخته شده است که به صفحه گوشی متصل می شود. اگرچه در واقع به عنوان یک قاب در نظر گرفته نمی شوند، اما محافظت بالایی برای نمایشگر گوشی در برابر خط و خش ایجاد می کنند. علاوه بر این، آنها ارزان هستند و به راحتی قابل تعویض هستند. اما از بدنه گوشی محافظت نمی کند. برای محافظت حداکثری باید از محافظ صفحه و قاب به طور همزمان استفاده شود.

لوگوی بند گوشی اسپرت

با کمک بازوبندهای محافظ، کاربران می توانند هنگام انجام فعالیت های شدید یا کار در فضای باز، تلفن همراه خود را دور بازوهای خود بپیچند. مواد به کار رفته در این کمربندهای لوگو شامل سیلیکون، لاستیک و پارچه است. با آنها، کاربران در طول فعالیت های سخت به راحتی به تلفن های خود دسترسی دارند. این قاب‌ها در مکان‌های غیرورزشی و خارج از باشگاه‌ها عجیب به نظر می‌رسند. به عنوان مثال، شما نمی توانید آنها را با خود به یک جلسه کاری ببرید.

کیف گوشی با کیفیت

در قاب ها یا کیف های گوشی تاشو، هم جلو و هم پشت گوشی را می پوشانند. کاربر می تواند جلوی این قاب ها را به صورت تاشو باز کند و سپس به صفحه گوشی دسترسی پیدا کند. این قاب و کاور گوشی، محافظت بالایی از گوشی، بدنه و نمایشگر آن ارائه می کند. برخی از مدل های با کیفیت حتی دارای قسمتی برای ذخیره پول و کارت های خودپرداز هستند. برخی دیگر آینه ای در داخل دارند تا زنان از آن استفاده کنند. این قاب ها سایز، وزن و حجم گوشی را افزایش داده و طراحی آن را از دید پنهان می کنند.

کیف گوشی با کیفیت

در قاب ها یا کیف های گوشی تاشو، هم جلو و هم پشت گوشی را می پوشانند. کاربر می تواند جلوی این قاب ها را به صورت تاشو باز کند و سپس به صفحه گوشی دسترسی پیدا کند. این قاب و کاور گوشی، محافظت بالایی از گوشی، بدنه و نمایشگر آن ارائه می کند. برخی از مدل های با کیفیت حتی دارای قسمتی برای ذخیره پول و کارت های خودپرداز هستند. برخی دیگر آینه ای در داخل دارند تا زنان از آن استفاده کنند. این قاب ها سایز، وزن و حجم گوشی را افزایش داده و طراحی آن را از دید پنهان می کنند.

منبع : فروشگاه لوازم جانبی کالانه

اشنایی با انواع ابنما | سیگما

۱,۵۶۶ بازديد
آب به عنوان یکی از اساسی‌ترین عناصر طبیعی، سهم زیادی در شکل‌گیری و طراحی بناهای معماری داشته است. معماری صرفاً ترکیبی سه بعدی از اشکال در فضا نیست، بلکه تجلی یک حس یا یک تفکر در آن است. هر چیزی در اطراف ما دارای انرژی فعال و متحرک است. با طراحی یک ساختمان به گونه‌ای که انرژی‌های مثبت بتوانند راحت‌تر پیرامون آن را دنبال کنند، می‌توان به راحتی ساکنان را خوشبخت کرد. آب انرژی منفی را از بین می‌برد و انرژی‌های مثبت را احیا کرده و تحریک می‌کند؛ در نتیجه تأثیر زیادی بر جریان انرژی دارد. با توجه به اینکه خانه‌های امروزی از نظر فضا کوچک هستند، طراحان در استفاده از آب در فضاهای داخلی احساس راحتی نمی‌کنند، بنابراین باید از الگو‌‌هایی استفاده کنند که به احساس آب در محیط زندگی شباهت دارند یا آن را مرتبط می‌کنند. در ادامه با آبنما، یکی از المان‌هایی که می‌توان بوسیله آن آب را در طراحی فضای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار داد بیشتر آشنا خواهید شد.
آبنما وسیله‌ای است که در گذشته برای آشامیدن آب و استفاده از آب برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می‌گرفت اما امروزه وسیله‌ای تزیینی برای زیباسازی فضای بیرونی و داخلی خانه‌ها است؛ آبنما معمولا در طراحی بالکن و تراس و پاسیو کاربرد بیشتری دارد ولی برای طراحی داخلی خانه‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ همچنین از آبنما برای طراحی مکان‌های عمومی مانند: پارک‌ها، میادین، باغ‌ها، هتل‌ها، کاخ‌ها، رستوران‌ها و … نیز استفاده می‌شود. معمولا آب‌های جاری از آبنما به حوض یا استخر سرازیر می‌شوند.
تجهیزات آبنما
تصویری از نقاشی یک آبنما با تجهیزاتش
خوشبختانه امروزه با دسترسی و خرید آسان تجهیزات آبنما از کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین قطعه آن، همچنین تنوع در مدل، جنس و داشتن انواع برند ایرانی و خارجی، می‌توانید آبنمای موردنیازتان را با توجه به نوع کاربری و بودجه انتخاب کرده و بسازید. اگر می‌خواهید یک آبنما در خانه باغ ایرانی طراحی کنید، بهتر است با اجزای آبنماها آشنا شوید.

پمپ
احتمالا مهم‌ترین عضو آبنما، پمپ آن است. پمپ‌ها با غلبه بر گرانش زمین آب را به سمت بالا هدایت می‌کنند و همچنین جریان آب را افزایش می‌دهند. پمپ‌ها در انواع شناور و معمولی ساخته می‌شوند؛ معمولا پمپ‌های شناور گزینه بهتری برای آبنما هستند و بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. پمپ‌های شناور از جنس استیل، مواد پلیمری و… ساخته می‌شوند.

نازل
نازل نیز یکی دیگر از قسمت‌های مهم آبنما است که در ظاهر آبنما استفاده می‌شود. نازل‌ها در انواع مختلفی مانند: نازل گل، نازل کلاستر، نازل تکزن، نازل جت میکس هوا، ناز قاصدک، نازل چتری، نازل پفکی، نازل چرخشی، نازل کسکید و نازل فوم تولید می‌شوند.

لوله و اتصالات
اگرچه لوله‌های مصرفی در ساخت آبنما با توجه به نوع آبنما متفاوت هستند ولی معمولا از لوله‌های pvc و لوله‌های مسی در لوله‌کشی آبنماها استفاده می‌شود.

کابل
سایز کابل‌ها نیز براساس نوع آبنما متفاوت است ولی جنس کابل‌ها از لاستیک است.

فیلتر
ورود مواد جامد به داخل آبنما باعث خرابی آن شده و جریان آب را مختل می‌کند؛ برای جلوگیری از این اتفاق از فیلتر‌هایی که در زیر نام برده‌ایم استفاده می‌شود. فیلترهای آبنما:

فیلترهای معمولی برای تصفیه آبی که به آبنما وارد می‌شود.
فیلترهای سختی‌گیر آب وارد شده به آبنما.
فیلترشنی برای برای جلوگیری از ورود مواد جامد و معلق به درون آبی که به آبنما وارد می‌شود.
نوارآب بندی
از نوار آب‌بندی برای آب‌بندی کابل‌ها و جلوگیری از ورود آب به اتصالات استفاده می‌شود.

منبع تغذیه
انواع منبع تغذیه آبنما: 1- سوئیچینگ ریلی، 2- تخت، 3- ترانس با توان و ولتاژ متفاوت

تجهیزات حرفه ای و پیشرفته
سیستم کنترل
نرم افزار کنترل آبنما
سیستم کنترل از راه دور
کارت‌های کنترلی
سیستم کنترل آهنگ


اصول طراحی و ساخت آبنما
مواد زیادی مانند برگ درختان، حشرات، فضولات پرندگان و… امکان دارد از درخت به درون آب آبنما بریزد؛ این کار باعث گرفتگی جریان آب شده و سبب آسیب به آبنما می‌شود به همین دلیل بهتر است از ساخت آبنما در زیر درختان خودداری کنید.
سعی کنید آبنما را در مسیر شدید باد نسازید زیرا باد باعث انحراف مسیر آب شده و آب از محلی که باید عبور کند به بیرون از آبنما ریخته می‌شود. همچنین ارتفاع سطح آب نباید از ارتفاع لبه حوض آبنما تا فواره بیشتر باشد.
از حفره یا گودال‌هایی که برای نصب تجیهزات آبنما در زیر آن ایجاد شده باید محافظت شود؛ برای این کار می‌توان از شبکه‌های آهنی استفاده نمود.
سیستم تخلیه آب و سرریز آب برای نظافت و تخلیه آسان آبنما باید تهیه شود.
همچنین آبنما باید دارای این موارد نیز باشد: لوله‌کشی مناسب برای تهیه آب تازه در آبنما، سیستم متعادل‌کننده برای تنظیم سطح آب آبنما، در صورتی که آبنما آب نداشته و خشک باشد برای جلوگیری از خشک کار کردن آبنما از سیستم حفاظتی استفاده می‌شود.
از کابل‌هایی که در سیستم آبنما مورد استفاده قرار میگیرد باید محافظت شود و در درون داکت مخصوص قرار بیگرند.
باید با توجه به کاربری و نوع آبنما پمپ‌هایی با قدرت مناسب انتخاب شود. همچنین کلید‌های الکتریکی نیز باید با توجه به قدرت پمپ‌ها و مدارهای روشنایی انتخاب شده و مخصوص کار برای آبنما باشند.
در زمستان نیز باید برای جلوگیری از یخ زدن آب در آبنما پیش بینی‌های لازم را نمود مثلا می‌توان آب آبنما را خالی کرد یا قطعات پمپ را جدا کرده و تا آخر زمستان در خانه قرار داد.


آبنماهای فضای خارجی
آبنما‌ها بسته به مکان و نوع کاربردشان انواع مختلفی دارند که می‌توانید با توجه به بودجه، سایز محل موردنظر و سلیقه خود هر مدل و شکلی بخواهید را سفارش دهید. در ادامه با انواع مدل آبنما بیشتر آشنا خواهید شد.



آبنمای فواره ای (Spouting fountain)
هنگامی که به آبنماهای باغ فکر می‌کنید، نوع فواره‌ای به احتمال زیاد همان چیزی است که ابتدا به ذهن شما خطور می‌کند. این یک فواره است که نمایشی و تزئینی در نظر گرفته می‌شود، زیرا در آن لوله‌ای وجود دارد که آب را درهوا پخش می‌کند و یک اثر شگفت‌انگیز و شبیه به ستون را ایجاد می‌کند. آبنما فواره‌ای را به راحتی می‌توان در آب موجود مانند برکه یا استخر روباز اضافه کرد، زیرا فقط به یک پمپ شناور نیاز دارد تا آب را بتواند به درستی فوران کند. آبنمای بزرگ و فواره‌ای در انواع پیچیده وجود دارد که می‌توانید در پارک‌ها و عمارت‌های بزرگ پیدا کنید، اما اکثر انواع آبنماهای فواره‌ای در مناطق مسکونی ساده ترند. این گزینه یک انتخاب محبوب بین آبنماها است زیرا ساخت و نصب آن چندان گران نیست. برای خلاقیت در محوطه سازی باغ و استخر به سبک کلاسیک، شما می‌توانید از آلاچیق و آب‌نمای فواره‌ای استفاده کنید.



آبنمای مخزن‌دار (Self-contained fountain)
آبنمای مخزن‌دار یکی از محبوب‌ترین انواع آبنماها هستند؛ زیرا علاوه بر مقرون‌به‌صرفه بودن آن، به راحتی قابل نصب می‌باشند. این آبنما دارای حوضچه آب یا مخزن، لوله کشی و پمپ مخصوص خود است تا مستقل و به تنهایی کار کند، بنابراین نیازی نیست که آن را در استخر یا برکه نصب کنید. این آبنماها معمولا‌ روی دکینگ‌ها، پاسیوها و فضای پشت بام و در طراحی باغ ویلا استفاده می‌شوند، اما می‌توانند در هرجای محوطه باغ قرار بگیرند، زیرا آبنماهای مخزن‌دار به مکان اختصاصی بزرگ و ساخت و ساز عمده‌ای احتیاج ندارند. در طراحی روف گاردن در صورت استفاده از آ‌ب‌نمای مخزن‌دار به هماهنگی سبک طراحی آن با دیگر عناصر پشت بام مانند؛ آلاچیق، استخر و انواع مبلمان‌ها توجه کنید.

در طراحی فضای روف گاردن و استخر بیشتر از آب‌نمای مخزن‌دار استفاده می‌شود. زیرا می‌توان در نورپردازی استخر، نورپردازی محوطه و فضای بام سبز از آن برای طراحی نورپردازی متمرکز استفاده نمود. جنس آبنماهای مخزن‌دار می‌توانند از سنگ، سرامیک، یا فایبرگلاس باشند. با توجه به نصب عمده‌ای و تقریبا یکپارچه این نوع آبنماها شما می‌توانید به هر مکانی که بخواهید آن را جابه‌جا کنید؛ البته بسته به سایز و جنس آبنما ممکن است سنگین نیز باشند.



آبنمای طبقه ای (Tiered fountain)
آبنماهای طبقه‌ای از نوع سنتی‌تر فواره‌ها هستند. همانطور که از نام آن مشخص است، این آبنما از چند طبقه تشکیل شده است (حوضچه‌هایی که روی هم قرار گرفته‌اند) به آب شکل می‌دهند و صداهای ظریف و آرامش بخشی ایجاد می‌کنند. هرچه طبقات از هم فاصله داشته باشند، صدای آب بلندتر می‌شود، زیرا آب از ارتفاع بیشتری سقوط می‌کند. آبنماهای طبقه‌ای در کشورهای مدیترانه‌ای محبوب هستند و اغلب در حیاط‌ها یا میدان‌ها نصب می‌شوند. آن‎‌ها به سرعت حس سنتی یا کلاسیک بودن را در حیاط سازی سنتی ایجاد می‌کنند.



آبنمای آبشاری (Cascading fountain
آبنماهای آبشاری، زیبا و ظریف هستند. بر خلاف آبنمای فواره‎‌ای، در این نوع آب به آرامی از یک سطح به سطح دیگر پایین می‌آید. آبنمای طبقه‌ای سنتی نوعی آبنما آبشاری است، اما بیشتر در مورد آبنماهایی استفاده می‌شود که دارای “پله” یا سنگ‌هایی هستند که به سمت پایین قرار گرفته اند، بنابراین می‌توانید از منظره جریان آب در سطوح مختلف لذت ببرید. قسمت بالای آبنما معمولاً جایی است که آب از آنجا جریان می‌یابد، سپس آب به طور مرتب به سمت پایین و تا سطح پایین آبشار می‌کند. اگر هدف اصلی شما ایجاد یک مرکز آرامش‌بخش نشیمن خصوصی در باغ شما است، بهترین گزینه آبنمای آبشاری برای نصب است.
ابنمای دیواری
یک آبنما دیواری معمولا در یک دیوار موجود ادغام شده یا در یک دیوار جدید ساخته شده است. اگر حیاط پشتی کوچکی دارید و یا در حیاط اصلی خود فضایی برای آبنمای فواره‌ای یا آبشاری ندارید؛ آبنمای دیواری می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه برای دیزاین فضای باز شما باشد. یک آبنمای دیواری نیاز به حوضچه آب، پمپ و لوله داخلی دارد. آبنما آب را به داخل حوضچه‌ای که در زیر قرار داده شده می‌ریزد. برای یک آبنما دیواری می‌توانید یک نوع ایستاده یا دیواری را انتخاب کنید. آبنمای دیواری مستقل دارای یک پشت صاف و یک حوض متصل هستند که شما آن را به طور شفاف در برابر دیوار قرار می‌دهید، در حالی که یک فواره دیواری یک واحد خودکار است که می‌تواند به دیوار متصل شود.



آبنمای مخفی شده (Disappearing fountain)
آبنمایی سنگی که بصورت مخفی در پاسیو ساخته شده است
آبنمای مخفی شده، که به آبنمای بدون حوض یا پنهان نیز معروف است، نوع جدیدتری از آبنما است. نکته منحصر‌به‌فرد در مورد آبنمای مخفی شده، این است که آن‌ها برای کار به استخر، حوضچه یا هر نوع آب قابل مشاهده نیاز ندارند. در عوض، شما باید منبع آب آن‌ها را در زیرزمین نصب کنید. این یک ویژگی چشمگیر به باغ شما اضافه می‌کند که می‌تواند توجه مهمانان شما را جلب کند. آبنماهای بدون حوض معمولاً دارای آثار هنری خیره‌کننده مانند مجسمه، کوزه یا گلدان و یا در داخل ستون هستند که یکی از محبوب‌ترین سبک‌های آبنماهای بدون حوض است. این نوع آبنما علاوه بر جذابیت زیبایی و چشمگیر بودن، مزایای زیادی نیز دارد؛ یکی از مهمترین مزایای آبنمای مخفی شده جلوگیری از رشد جلبک‌ها می‌باشد که دلیل آن بودن مخزن آب در زیر زمین و نرسیدن نور خورشید به آن است، همچنین یکی از نقاط ضعف سایر آبنماها نیز می‌باشد. بودن مخزن در زیر آب باعث نیاز کمتر به تعمیر و نگهداری شده و از غرق شدن کودکان نیز جلوگیری می‌کند.



آبنمای ژاپنی (Japanese fountain)
آبنمایی ژاپنی با مخزن سنگی گوشه ای محوطه با کف سنگ ریزه ای
استفاده از آبنماها در طراحی باغ‌های ژاپنی به دلیل داشتن اهمیت معنوی بسیار رایج هستند. آبنماها نمادی از پاکسازی جسمی و معنوی بوده‌اند که قدمت آن به دوران باستان برمی‌گردد. بامبو ماده‌ای است که معمولاً در آبنماهای ژاپنی مورد استفاده قرار می‌گیرد و غالباً یک فواره از جنس بامبو را می‌بینید که در حوضچه‌ای آب را قطره قطره می‌ریزد و سپس توسط سنگ‌ها، گیاهان همیشه سبز و سرخس احاطه می‌شود. افزودن یک فواره به سبک ژاپنی می‌تواند حس ذِن (Zen: ذِن مکتبی در مذهب بودایی است که در چین پدیدار شده و تأکید فراوانی بر تفکر لحظه به لحظه و ژرف‌نگری به ماهیت اشیاء، جانداران و… به وسیله تجربه مستقیم دارد.) را به باغ شما اضافه کند. اگر فضای باز وسیعی دارید و همچنین بودجه بیشتری برای صرف هزینه دارید، می‌توانید یک حوضچه یا جویبار با سنگ ایجاد کنید، سپس برای رسیدن به سبک ژاپنی ماهی‌های کوی (koi) یا کپور زینتی را اضافه کنید.
آبنمای استخر (Swimming pool fountain)
استخری با صندلی های استخری و آبنماهایی بین صندلی ها
اگر استخر دارید یا قصد دارید در هنگام طراحی و بازسازی حیاط خانه خود استخر نصب کنید، ممکن است علاقه‌مند باشید که یک آبنما به آن اضافه کنید. با حرکات زیبا و جادویی آب بوسیله آبنمای استخر همراه با چراغ‌های رنگارنگ، فضای زندگی در فضای باز، منزل خود را هیجان‌انگیزتر کنید و منظره‌ای عالی در شب ایجاد کنید. این باعث می‌شود یک استخر معمولی و ساده خانگی به یک منطقه شنای هیجان‌انگیز تبدیل شود. با این حال، تمیز نگه‌داشتن استخر برای حفظ کیفیت آب نیز ضروری است. نصب یک آبنما می‌تواند نسبتاً آسان و سرگرم‌کننده باشد. انواع مختلفی از آبنماها وجود دارند که می‌توان آن‌ها را در استخر نصب کرد. برخی از آن‌ها در کنار استخر قرار گرفته‌اند و می‌توانند همانطور که انتظار دارید آب را پرتاب کنند. برخی از آن‌ها مانند یک قطعه مرکزی در وسط استخر قرار می‌گیرند. برخی حتی با استفاده از جلوه‌های ویژه نور LED می‌توانند آب را بی‌رنگ جلوه دهند.



محل مناسب آبنما
تصویرسازی مکان های مناسب برای قرارگیری آبنما در محوطه
برای هر باغی یک نوع آبنما مناسب وجود دارد ولی برای انتخاب آبنمای مناسب باید به فضای حیاط یا باغ خود دقت کنید و محل مناسب برای نصب آبنما را تعیین کنید.



نقطه تاکید
تصویرسازی آبنما در مکانی به عنوان نقطه تاکید
در تصویر فوق آبنما درون یک بستر که می‌تواند برای کاشت گیاه نیز مناسب باشد قرار دارد. در اطراف آبنما گیاهان وجود دارند، بنابراین برای جلوه بیشتر آبنما بهتر است ارتفاع آبنما از گیاهان بلندتر باشد و از سر و صدای زیاد مکانیکی که ممکن است بر صداهای آرامش‌بخش غلبه کنند، دور باشد.



نقطه مرکز
تصویرسازی آبنما به عنوان نقطه مرکزی یک محوطه سازی
از یک حیاط یا یک پنجره با چشم‌انداز نامناسب و بودن موانع طبیعی می‌توان یک آبنمای 2 متری بلند را به خوبی مشاهده نکرد. می‌توانید مانند تصویر فوق حیاط خود را به 4 قسمت مساوی تقسیم کرده و چمن‌ها را به شکل سنتی تقسیم کرده و تقاطع‌هایی را ایجاد کنید. همچنین می‌توانید در کنار این آبنما، فضایی برای سرگرمی یا استراحت ایجاد کنید.



داشتن مسیر
تصویر سازی آبنمایی با مسیر که برای رسیدن به آن باید طی شود
از آبنما باغ به عنوان نقطه کانونی یک مکان برای دورهمی، در گوشه‌ای از حیاط یا باغ استفاده کنید. با روشی که از دور دیده یا شنیده می‌شود، حس کنجکاوی مهمانان را تشویق کنید و مسیری دارای پیچ‌و‌خم به آن محل ایجاد کنید. فضا را با ظروف و صندلی‌های نصب شده کامل کنید در نهایت یک مخفیگاه آرام و ساده خواهید داشت.



نکات مهم در خرید آبنما
تصویر آبنمایی خطی و ایستاده انتهای یک استخر در حیاط
برای اطمینان از آبنما با کیفیت خوب، ایده خوبی است که مشخصات تولیدکننده آبنمایی که قصد خرید آن را دارید بررسی کنید. همچنین با دانستن ویژگی‌های آبنماها می‌توانید در تزیین حیاط خانه و باغ خود بهتر عمل کرده و فضایی زیبا ایجاد کنید. برخی از آبنماها دارای نور داخلی هستند و بعضی از آن‌ها نیاز به نور خارجی دارند. بهتر است به دنبال آبنماهایی باشید که دارای ویژگی‌هایی مانند: کنترل زمان خاموش و روشن شدن آبنما، کنترل جریان آب، کنترل صدای آبشار و… را داشته باشند.

نکته دیگری که هنگام خرید یا نصب آبنما در حیاط سازی مدرن باید به آن توجه کنید، صرفه‌جویی در مصرف انرژی است. به دنبال واحدهایی باشید که با ترموستات قابل برنامه‌ریزی همراه باشند تا دما و حجم آب را در زمان‌های مختلف روز کنترل کنند. بعضی از آبنماها دارای سنسورهای آب هستند که زمان پایین آمدن سطح آب را نشان می‌دهند.

تمیز کردن آبنما نیز مهم است بنابراین به آبنماهایی که تمیز کردن آن‌ها آسان است، نگاهی بیندازید. اکثر واحدها از فولاد ضدزنگ ساخته شده‌اند که نه تنها زیبا هستند بلکه نگهداری آن‌ها نیز آسان است.



آبنمای فضای داخلی
آبنمایی با فرم انتزاعی برای فضای داخلی به رنگ نقره ای
آبنماهای داخلی کوچک را می‌توان روی میز قرار داد و انواع دیگر آبنماها را به دیوار آویزان کرد. همچنین می‌توانید از بین آبنماهای کف انتخاب کنید. این واحدهای مستقل معمولاً بزرگتر و قابل توجه‎‌تر از آبنماهای رومیزی هستند. هنگام تصمیم‌گیری در مورد آبنمای داخلی حتما فضای موجود را در نظر بگیرید.

از آبنماهای رومیزی، دیواری و دیگر آبنماهای داخلی، برای گردش دوباره آب و فعالیت بدون توقف مورد استفاده قرار می‌گیرند.
بیشتر آبنماهای داخلی از قبل مونتاژ می‌شوند و اغلب به عنوان قطعات مرکزی استفاده می‌شوند، اگرچه برخی از آن‌ها به عنوان عنصر اصلی طراحی در یک اتاق استفاده می‌شوند.
به دنبال مدل‌هایی با پمپ‌های ساکت و زیر آب باشید که صدای آرام آب جاری را خفه نکند.
برای افزایش کاربرد، یک آبنمای داخلی خریداری کنید که می‌تواند در فضای باز نیز کار کند.
بسیاری از مردم متوجه شده‌اند که آبنماهای داخلی به بهبود خلق‌وخوی آن‌ها و افزایش انرژی کمک می‌کند. آبنماهای آبشاری، اثر آرام‌بخش آب را به هر اتاق منتقل می‌کند.
شما می‌توانید با استفاده از یک کاسه یا ظرف ضدرطوبت، یک پمپ شناور کوچک و برخی از سنگ‌ها، پوسته‌ها یا سایر موارد، آبنمای داخلی خود را ایجاد کنید.
آبنماهای داخلی زیبایی اتاق را افزایش می‌دهند و همچنین می‌توانند رطوبت هوا را اضافه کنند. این باعث خشکی پوست در ماه‌های زمستان می‌شود و نفس کشیدن را آسان می‌کند. برخلاف رطوبت‌سازهای اختصاصی که می‌توانند پرسروصدا و متناسب با دکوراسیون شما نباشند، آبنماها مه زیادی ایجاد نمی‌کنند که می‌تواند روی دیوارها و سایر سطوح جمع شود.


آبنماها از چه متریالی ساخته می‌شوند؟
تصویر آبنمای سنگی طوسی و بلند در محوطه
آبنماها از مواد مختلفی ساخته شده اند؛ هنگام انتخاب یک آبنما باید مواد را بر اساس سه عامل انتخاب کنید: ظاهر، دوام و وزن. متداول ترین مواد برای فواره‌های فضای باز سنگ، فایبرگلاس، سرامیک و فلز است.

آبنما سنگی
آبنماهای سنگی مصنوعی را می‌توان تقریباً به هر طرح و شکلی تولید کرد. سنگ‌ها به دلیل دوام و اصالت، بسیار محبوب هستند؛ آن‌ها سبک‌تر از آبنماهای تراشیده شده از سنگ طبیعی هستند، اما شکل و بافت مشابهی دارند. آبنماهای پیش ساخته را می‌توانید از تولیدکنندگان تهیه کنید و یا می‌توانید طرح موردنظرتان را سفارش دهید که برایتان بسازند. در حیاط سازی کلاسیک، شما می‌توانید از آب‌نمای سنگی در کنار فضای آلاچیق خانگی استفاده کنید.

سنگ‌های استفاده شده در ساخت آبنما:
سنگ لاشه‌ای
سنگ ورقه‌ای
سنگ تراورتن
سنگ مرمر
سنگ قیچی
پوکه‌های معدنی


آبنمای فایبرگاس
آبنمایی از جنس فایبر گلاس به رنگ کرم در فضای باز
آبنماهای فایبرگلاس با وزنی سبک طراحی می‌شوند و وزن برخی از آبنماهای دیواری به 3 کیلوگرم هم نمی‌رسد؛ به همین دلیل حمل‌ونقل این آبنماها راحت می‌باشد. آبنماهای فایبرگلاس در انواع مختلفی از طرح‌های معاصر گرفته تا مدل‌های طبقه ای سنتی در دسترس هستند. فایبرگلاس در آبنما از مشکلاتی نظیر فرسایش براثر جریان آب که بر روی آبنماهای سنگی ایجاد می‌شود، جلوگیری می‌کند.



آبنمای سرامیکی
آبنمایی سرامیکی مشابه کوزه به رنگ سبز در فضای باغچه
آبنماهای سرامیکی از ظروف سرامیکی زیبا ساخته شده‌اند. شما می‌توانید از بین آبنماهای سفالی یا سرامیکی لعاب‌دار یکی را انتخاب کنید. آبنماهای سرامیکی به طور معمول کوچکتر از آبنما سنگی یا فایبرگلاس هستند و همین امر آن‌ها را برای پاسیوها، دکینگ‌ها و باغ‌های کوچک مناسب می‌کند. آبنماهای سرامیکی پیش ساخته را می‌توان از تامین کنندگان آبنما تهیه کرد، یا سفال را می‌توان خرید و به آبنما تبدیل کرد. این نوع آبنماها برای طراحی فضای تراس گاردن بسیار مناسب هستند.



آبنمای فلزی
آبنمایی طبقه ای از جنس فلز به رنگ نقره ای در حیاط
آبنماهای فلزی دارای ظاهری متمایز و کلاسیک هستند. آن‌ها معمولاً با مجسمه‌هایی از مردم یا حیوانات تزئین می‌شوند. فلزات معروف آبنما شامل برنز، مس، فولاد و آلومینیوم است. با گذشت زمان، هر دو آبنماهای برنزی و مسی به رنگ سبز تغییر رنگ می‌دهند، در حالی که آبنماهای فولاد ضدزنگ پوشش فلزی براق خود را حفظ می‌کنند. آبنماهای فلزی می‌توانند بسیار سنگین باشند، از 45 کیلوگرم تا بیش از 90 کیلوگرم.



چگونه می‌توان یک آبنما ساخت؟
آبنمای سنگی سه طبقه بصورت کاسه ای
آبنما از سه قسمت اصلی تشکیل شده است: آب که از یک لوله بالا می‌رود و در یک چرخه مداوم به پایین می‌ریزد. یک پمپ، که باعث حرکت آب می‌شود و یک تکه مجسمه، که آب روی آن جریان دارد. این مجسمه را می‌توان از هر ماده‌ای که در برابر آب جاری مقاومت کند، ساخت. با استفاده از سنگ‌های بزرگ پیدا شده در محل، برخی از فلزات یا سفال می‌توان آبنمایی که در تصویر فوق نشان داده شده را ساخت. سیستم آبنما با یک ظرف ضدرطوبت یا حوضچه شروع می‌شود که سوراخی در زمین و مخزنی برای آب ایجاد می‌کند. بالای آن یک صفحه مشبک سفت و محکم قرار دارد که از ورود اشیاء بزرگ به حوضچه جلوگیری می‌کند.

پمپ شناور قلب سیستم است و در زیر خط آب حوضچه قرار دارد و جریان روان آب را از پایین به بالا هدایت کرده و فیلتر خوبی می‌کند. از آنجا که پمپ برقی است، فضای داخلی آبنما باید از بیرون در دسترس کامل باشد. همچنین بعد از ساختن آبنما باید برای تعمیر و نگهداری نیز در دسترس باشد، بنابراین باید سطح حفر شده را به اندازه کافی بزرگ کنید تا بتوانید وارد شوید، پمپ را از حالت قلاب خارج کرده و بیرون بیاورید. (سطح صفحه و تکیه‌گاه پشتیبانی را می‌توان با سنگهای کوچک یا حتی مالچ استتار کرد.) لوله‌ای که آب را به قسمت بالای مجسمه منتقل می‌کند روی پمپ قرار دارد. همچنین شامل یک دریچه توپی کوچک است که به شما امکان می‌دهد جریان آب را تنظیم کنید.
منبع : فروشگاه ابنما در مشهد سیگما 

اولین مطالب آزمایشی من

۴۳ بازديد
این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .

دومین مطلب آزمایشی من

۴۵ بازديد
این دومین مطلب آزمایشی وبلاگ من هستش و به زودی این متن حذف خواهد شد .
وبلاگ چیست ؟
وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ و به زبان انگلیسی(Blog) هم می‌گویند، وبلاگ حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمۀ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است .مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ ویلاگ، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وبلاگ،پست است، معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته ‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.