تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون

۲۶ بازديد

تبدیل گوشی به کنترل

این روزها تقریبا هر کاری از گوشی‌های هوشمند بر‌می‌آید و تنها کافیست بلد باشید که چطور از این قابلیت‌ها استفاده کنید. تبدیل گوشی به ریموت کنترل تلویزیون هم یکی از همین کارهاست که اگر راهش را بدانید در اکثر گوشی‌های هوشمند ممکن است. کنترل تلویزیون در گوشی های قدیمی‌تر و بعضی از مدل‌های شیائومی و هواوی از طریق قابلیت IR Blaster انجام می‌شد. این قابلیت که در سخت افزار گوشی قرار دارد می‌تواند فرمان‌هایی که به موبایل می‌دهید را به صورت امواج اینفرارد به تلویزیون منتقل کند. اما حتی اگر گوشی هوشمند شما این قابلیت سخت‌افزاری را نداشته باشد هم می‌توان برای تبدیل گوشی به ریموت کنترل کارهایی انجام داد. با مجله کالانه همراه باشید تا کمی از ترفندهای موبایل و تبلت را با هم مرور کرده و ببینیم که چطور گوشی را به کنترل تلویزیون تبدیل کنیم؟

روش‌های تبدیل گوشی به ریموت کنترل تلویزیون

خوبی تبدیل گوشی به ریموت کنترل تلویزیون این است که موبایل همیشه با ما هست و مثل کنترل تلویزیون به راحتی گم نمی‌شود. تازه اگر هم گمش کردیم می‌توانیم با گوشی تماس بگیریم تا بفهمیم کجاست. در حالی که پیدا کردن ریموت کنترل تلویزیون، با توجه به اینکه نه GPS دارد و نه اینترنت خیلی سخت‌تر است.

اما جدای از این‌ها کی دلش نمی‌خواهد که تعداد کنترل‌های خانه‌اش را کمتر کند؟ الان دیگر همه چیز از درب‌های خانه گرفته تا کولر و تلویزیون و سایر لوازم هوشمند یک ریموت کوچک همراه‌شان دارند. سر و کله زدن با این همه کنترل سبب می‌شود تا بالاخره هر چند وقت یک بار یکی را گم کنیم. و خب چه چیزی بدتر از گم شدن ریموت تلویزیون آن هم وقتی که برنامه مورد علاقه‌تان قرار است پخش شود؟ برای همین است که کنترل تلویزیون با گوشی خیلی می‌تواند کار راه انداز باشد و بهتر است حتما یکی از روش‌های زیر را امتحان کنید.

 

تبدیل گوشی سامسونگ به ریموت کنترل – Samsung Smart TV

از آنجایی که همیشه راه‌حل‌های جداگانه‌ای برای گوشی‌های سامسونگ وجود دارد، اول از همه به تبدیل گوشی به ریموت کنترل در دستگاه‌های سامسونگ می‌پردازیم. همانطور که می‌دانید این برند دارای مجموعه گستر‌ده‌ای از لوازم هوشمند است که از طریق برنامه SmartThings بهم وصل می‌شوند. به همین دلیل اگر گوشی سامسونگ داشته باشید می‌توانید از این شبکه استفاده کرده و موبایل‌تان را به ریموت کنترل تبدیل نمایید.

  • پس در قدم اول به گوگل پلی استور رفته و برنامه SmartThings را روی گوشی سامسونگ‌تان نصب کنید.
  • پس از نصب، برنامه را اجرا کرده و با Privacy Policies آن موافقت کنید. حالا Start را بزنید.
  • در این مرحله ممکن است برنامه از شما درخواست دسترسی به لوکیشن کند. پس Allow while using the App را زده و اجازه دسترسی به مکان را به آن بدهید.
  • حالا برنامه شروع می‌کند به اسکن کردن دستگاه‌هایی که به شبکه وای فای شما وصل هستند. تلویزیون هوشمندتان هم باید به همین وای فای وصل باشد تا برنامه بتواند تشخیصش دهد.
  • وقتی تلویزیون را داخل لیست دیدید، انتخابش کنید و بقیه مسیر را با دستور‌العمل‌هایی که برنامه از شما می‌خواهد طی کنید.

فقط در نظر داشته باشید که این روش مناسب کاربرانیست که از گوشی و تلویزیون هوشمند سامسونگ استفاده می‌کنند.

تبدیل گوشی به ریموت کنترل – همه برندها

برندهای دیگر اندروید برای کنترل تلویزیون با گوشی نیاز به نصب اپلیکیشن‌های جانبی دارند. با نصب و اجرای این برنامه‌ها شما می‌توانید موبایل‌تان را به یک کنترل همه کاره تبدیل کنید.

نکته: اگر برای دانلود هر کدام از این برنامه‌ها از گوگل‌پلی مشکل داشتید راهنمای حل مشکل دانلود از گوگل‌پلی را بخوانید.

برنامه Remote Control for TV

همانطور که از اسمش پیداست این برنامه خیلی راحت گوشی شما را به کنترل تلویزیون تبدیل می‌‌کند که با اکثر تلویزیون‌های هوشمند سازگار خواهد بود.

  • برای این کار ابتدا به گوگل پلی استور رفته و برنامه Remote Control for TV را دانلود کنید.
  • پس از پایان دانلود فقط کافیست روی برنامه کلیک کنید تا خودش به طور خودکار به دنبال تلویزیون‌های هوشمند بگردد. فقط حواس‌تان باشد که مثل روش قبل تلویزیون و موبایل باید هر دو به یک شبکه اینترنت متصل باشند.
  • در مرحله آخر تبدیل گوشی به ریموت کنترل هم باید اسم تلویزیون را از بین دستکاه‌های اسکن شده پیدا و سپس انتخاب کنید. حالا می‌توانید از طریق پنل کنترلی که برنامه در اختیارتان می‌گذارند بین کانال‌ها جابه‌جا شوید یا تلویزیون را خاموش کنید.

برنامه Android TV Remote

از آنجایی که روش کنترل تلویزیون با گوشی تقریبا در همه اپلیکیشن‌ها یکسان است، برای جلوگیری از تکرار از توضیح مراحل کار با این اپلیکیشن صرف نظر می‌کنیم. شما می‌توانید مانند روش بالا برنامه را دانلود کرده و مراحل را به ترتیب طی کنید. یکی از خوبی‌های این برنامه این است که می‌توانید حتی با فرمان‌های صوتی هم سرچ‌تان را انجام دهید.

فقط در نظر داشته باشید که این اپلیکیشن فقط برای تبدیل گوشی به ریموت کنترل Google TV box است.

برنامه Smart IR Remote

این برنامه با بیش از 800 هزار دستگاه از تلویزیون هوشمند گرفته تا پخش‌کننده‌های بلوری و دوربین‌های DSLR سازگار است. تازه اگر دستگاهی که شما دارید بین هیچ کدام از این 800 هزار تا نباشد، می‌توانید از تیم دولوپ برنامه بخواهید که مدل تلویزیون شما را هم اضافه کنند.

تبدیل گوشی به ریموت کنترل در برنامه Smart IR Remote با اینفرارد کار می‌کند و حتی در بعضی گوشی‌ها از Air Gesture هم پشتیبانی خواهد کرد. به این صورت که کافیست دست‌تان را بالای صفحه گوشی تکان دهید تا کانال‌ها عوض شوند یا صدا کم و زیاد شود.

تنها مشکل این اپلیکیشن پولی بودن آن است که باید حدود 8 دلار بابت خریدش بپردازید. البته مطمئنم همیشه می‌توانید APK هک شده و رایگانش را سایت‌های مختلف پیدا کنید!

تبدیل گوشی به ریموت کنترل – قابلیت IR Blaster

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.