انیمیشن چیست؟
هر کسی که تا به حال کارتون تماشا کرده باشد می داند که انیمیشن چیست.
انیمیشن عبارت است از هر تکنیکی که به تمایز تصاویر از یکدیگر اشاره کرده و آنها
را به صورت پیوسته پخش نماید.
انیمیشن چیزی است که با استفاده از آن هنرمندان، شخصیت های مختلف را با یک
کامپیوتر ایجاد نموده و یک داستان با استفاده از هنرمندان دیگر مانند هنرمندان متن،
هنرمندان نورپردازی، هنرمندان طراحی و غیره شکل می گیرد.
علاوه بر این انیمیشن با قرار دادن مجموعه ای از فریم ها یا تصاویر ساخته می شود
که باعث ایجاد توهم حرکتی می شوند.
در عرصه فناوری امروزی، ما ایستگاه های کاری کارامدی داریم که به هنرمندان کمک
می کنند تا انیمیشن های با کیفیت بالا و واقع گرایانه تری را تولید کنند.
موشن گرافیک چیست؟
موشن گرافیک اصطلاح گسترده ای است که معمولا برای تعریف
تصاویر کامپیوتری ای به کار برده می شود که از محیط 3D
نمی آیند. موشن گرافیک شامل فرایندهای مختلفی است که در
طول آنها تصاویر توسط عملکرد زنده هنرمندانی نظیر
حروفچینها، هنرمندان روتو اسکوپینگ، نقاشان نهایی، هنرمندان
کلیدی و غیره تولید می شود.
موشن گرافیک فرآیندی است که در آن انیمیشن
در یک صحنه فعال زنده جای می گیرد، یعنی
چیزی که با استفاده از یک مکان واقعی، دوربین
و بازیگران عکس برداری می شود.
سپس با استفاده از تکنیک های VFX پردازش
می شود و جلوه های مختلفی در آن به کار
گرفته می شوند.
نقاشی مات، نقاشی مصوری است که نمایانگر
چشم انداز یا مکان دوردستی باشد که به
فیلمسازان اجازه می دهد تا توهم محیطی را
که در زندگی واقعی خیالی است، ساخته و
پرداخته کنند.
حقیقت این است که انیمیشن و موشن گرافیک،
رابطه پیچیده ای با هم دارند. چرا که “انیماتورها”
و “طراحان موشن گرافیک” تمایل دارند از ابزارهای
بسیار مشابهی مانند
Adobe After Effects، Maya و
Photoshop، MAXON Cinema 4D استفاده کنند.
موشن گرافیک اغلب به عنوان داده نگاری متحرک
نیز شناخته می شود. در قلب موشن گرافیک دو
عنصر اصلی وجود دارد:
طراحی گرافیک و اطلاعات. اول، گرافیک استاتیک
ایجاد می شود. سپس، این گرافیک ها به منظور
روایت یک داستان خاص به حرکت در می ایند.
سخنان افزوده نیز می تواند برای انتقال اطلاعات بیشتر به آنها اضافه شود .
نتیجه یک ویدیو جذاب آاست که درک مطلب را تسهیل می کند.
این نوع ویدئوی اطلاعاتی برای انتقال توانایی ها، داده ها و آمار مناسب است.
موشن گرافیک عطر و طعم تازه ای را به سخنرانی ها و کنفرانس ها بخشیده و باعث سرزنده شدن آنها شده است.
موشن گرافیک سه بعدی
موشن گرافیک سه بعدی برای آن دسته از شرایطی ایده ال است که موشن گرافیک دوبعدی کافی نیست.
به یاد داشته باشید که موشن گرافیک 3D به پیچیدگی بیشتری نیاز دارد و تنها طراحانی با مهارت فنی بالا
می توانند آن را خلق نمایند. با این حال، نتیجه واقعا فوق العاده است.
به عنوان مثال، موشن گرافیک 3D و رندر 3D به بینندگان اجازه می دهد تا یک محصول
یا طراحی معماری را مانند آنچه که در مقابل آن ها قرار دارد مشاهده کنند – و به او
نشان دهند که چه چیزی در داخل و خارج از محصول وجود دارد و چگونه کار می کند.
از آنجایی که این نوع از ویدیو ها به مراتب پیچیده تر هستند، واقعا کسب و کار شرکت را به عنوان یک
شرکت مترقی، ارتقا خواهند داد.
همچنین عمیقا محصول را برای بینندگان ارزش گذاری می نمایند. و آن را ملموس و عینی می کنند.
چه چیزی بین دو مفهوم موشن گرافیک و انیمیشن مشترک است؟
قبل از اینکه به تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک نگاه کنید، اجازه دهید “ببینیم که اصلا
این دو اصطلاح به چه معنی می باشند.
هم موشن گرافیک و هم انیمیشن، فرم های هنری هستند که در آنها اشیاء یا
شخصیت ها به حرکت در می ایند. در واقع این مفاهیم هنر ترسیم یک تصویر استاتیک و جان
بخشیدن به آن هستند.
هر دو ی این هنرها از یک نوع نرم افزار برای رسیدن به نتایج مورد نیاز خود استفاده
می کنند؛ علاوه بر این موشن گرافیک و انیمیشن دوازده اصل انیمیشن را دنبال می کنند.
این اصول مجموعه ای از قوانین بصری را فراهم می اورند که به هنرمندان کمک می کنند تا بتوانند به
اشیا جان بدهند. از جهش گرفته تا رول کردن و پرش، این دوازده اصل دوازده اصل اساسی هستند
که برای جان بخشیدن به اشیا به کار گرفته می شوند. در واقع، می توان گفت که موشن گرافیک و
انیمیشن مکمل یکدیگر هستند.
جنبه داستانی ، اصلی ترین تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک
بهترین روش برای توضیح تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک این است که آنها را از طریق داستانهایی که تعریف می کنند بشناسیم.
به طور کلی انیمیشن نمایشی بصری از یک داستان است و شامل کاراکترهای
مختلفی می باشد که در آن فعالیت می کنند.
این داستانها می توانند یک انیمیشن متحرک کوتاه، یک انیمیشن کامل دیزنی و یا
تنها شخصیت های متحرکی باشند که داستانی را روایت می کنند.
موشن گرافیک بیشتر در مورد زندگی بخشیدن به چیزی است که اصلا وجود ندارد.
به عنوان مثال اشکال موجود در ارائه، که در پس زمینه ویدیو به منظور توضیح آن قرار می گیرند.
کاربرد دیگر موشن گرافیک برای توضیح فرآیند است. به عنوان مثال، روش تولید محصول و سپس ارسال آن برای مشتریان.
تشابه و تفاوت های بین طراحی گرافیکی و تصویرسازی
دیگر تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک این است که موشن گرافیک بیشتر به کار طراحان گرافیک
مربوط می شود در حالی که انیمیشن بیشتر شبیه به تصویرسازی است.
طراحان گرافیک یک مفهوم را از طریق تصاویر توضیح می دهند، و طراحان
موشن گرافیک نیز همین کار را با تصاویر متحرک انجام می دهند.
تصویرگرها یک داستان بصری را ایجاد می کنند و انیماتورها به داستان روح می بخشند.
هنگامی که به مشتری مربوط باشد می توان تصمیم گرفت که آیا به یک انیمیشن ساز
نیاز است یا طراح گرافیک متحرک، چرا که باید دقیقا همان چیزی که مشتری می خواهد انجام شود.
اگر چیزی که مورد نیاز است، ارائه جذاب تلاش های فروش یک کمپانی در سال گذشته
به صورت بصری باشد، یک طراح موشن گرافیک دقیقا همان چیزی است که مشتری بدان نیاز دارد.
اما اگر مشتری به یک داستان متحرک عاطفی که نحوه ی تاثیر محصولاتش را در زندگی
مردم نشان دهد نیاز داشته باشد، یک انیماتور مناسبتر خواهد بود.
در هر صورت، طراح موشن گرافیک به طور مستقیم با طراح گرافیک کار می کند و یا هر دو کار توسط یک نفر انجام خواهد شد.
از سوی دیگر، انیماتور نیز یک تصویرگر است یا با یک تصویرگر کار می کند.
درون یک آژانس خلاق، این نقشها معمولا تفکیکی هستند.
مثلا در بخش انیمیشن، تصویرگرانی کار می کنند که از نرم افزارهای مختلف استفاده می کنند تا تصاویر زنده را طراحی نمایند.
در مورد جلوه های بصری چه می دانید؟
یک نقش دیگر نیز وجود دارد که گاهی اوقات جهان انیمیشن و موشن گرافیک را به هم مربوط می سازد .
این نقش جلوه های بصری نام دارد.
افرادی که در درون قلمرو طراحی فعالیت نمی کنند، می توانند موشن گرافیک را با جلوه های بصری اشتباه بگیرند.
واقعیت این است که جلوه های بصری چیزی کاملا متفاوت هستند.
نقش یک اثر هنری بصری، افزودن غنای بصری به هر قطعه از کار، فیلم متحرک یا زندگی واقعی است.
هنرمندان اثرات بصری را با اضافه کردن باران، رنگ آمیزی آسمان، و یا اضافه کردن یک منبع نور به کار خود می افزایند.
مقایسه موشن گرافیک و انیمیشن- اهداف تجاری و بهترین روشها
قطعا تا کنون متوجه شده اید که موشن گرافیک و انیمیشن هنرهای فوق العاده
ارزنده ای هستند و هم اکنون حتما میخواهید بدانید که چگونه میتوانید از این نوع ویدئوها
در محیط بازاریابی محتوا استفاده نمایید.
شاید شرکت شما نیازمند یک ویدیوی آموزشی جدید است که بتواند به وسیله ان توجه
کارمندان خود را به سمت موضوعی جلب کند.
مهم نیست که هدف ویدئوی شما چیست، چرا که هر چه باشد شانس خوبی است تا
بتوانید مضمون پیام را با استفاده از موشن گرافیک یا انیمیشن (یا ترکیبی از دو) القا نمایید.
اصول اولیه
پیش از این که بیشتر در این مورد توضیح دهیم، باید بگوییم که همه چیزهایی که در اینجا درباره ی شان
صحبت می کنیم در واقع یک نوع «انیمیشن» هستند. انیمیشن به عنوان «دستکاری تصاویر الکترونیکی
با استفاده از یک کامپیوتر برای ایجاد تصاویر متحرک» تعریف میشود.
گرافیک “قطعه ای از فیلم های دیجیتالی یا انیمیشن است که توهم حرکت یا گردش را
در بیننده ایجاد میکنند.” بنابراین، در حالی که موشن گرافیک یک نوع انیمیشن است،
در هر دو فرآیند ایجاد محصول نهایی، تا حدودی متفاوت است.
- ۰ ۰
- ۱ نظر
استوری موشن یکی از جذابترین روشهای نقل قول گرافیکی است که در حال حاضر در حال جلب توجه و ترویج محتوا در شبکههای اجتماعی، وبسایتها و حتی به عنوان قسمتی از استراتژیهای بازاریابی آنلاین شرکتها استفاده میشود. استوری موشن از ترکیب عناصر مختلفی از جمله تصاویر، متن، صدا، و انیمیشن بهره میبرد تا یک داستان کوتاه و جذاب را به کاربران ارائه دهد. این فرمت به ویژه در پلتفرمهایی مانند اینستاگرام، فیسبوک و سایر شبکههای اجتماعی محبوبیت یافته است.
با استفاده از استوری موشن، شما میتوانید داستانهای خود را به صورت زیبا و جذاب ارائه داده و توانایی برقراری ارتباط بیشتر با مخاطبین خود را افزایش دهید. این فرمت، امکان انتقال پیامها و ایدهها به شکلی سریع و جذاب را فراهم میکند و به کاربران اجازه میدهد با محتوا به طور فعالتر و متمایزتری در ارتباط باشند. استوری موشن با ایجاد تجربهای تعاملی و متفاوت، به شما کمک میکند تا برند خود را بهبود بخشیده و بازاریابی موثرتری داشته باشید.