سفارش انلاین طراحی کاتالوگ به قیمت ارزان

۲۹ بازديد

کاتالوگ چیست و چگونه طراحی خواهد شد؟

 

شاید در ابتدا در نظر خیلی از افراد کاتالوگ، بروشور و تراکت تفاوتی با یکدیگر ندارند و در تمام آن‌ها خدمات یا کالا‌هایی تعریف شده است که مشتری با خواندن آن می‌تواند درباره خرید آن محصول تصمیم بگیرد و تنها تفاوت این سه در ابعاد و اندازه و نوع کاغذ‌ها و … است. در صورتی که این چنین نیست و تفاوت‌های زیادی میان این سه دسته از ابزار‌های معرفی یک محصول وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. اما نکته مهمی که در کاتالوگ‌ها وجود دارد طراحی و زیبایی ظاهری در کنار یک قالب استاندارد است که دربرگیرنده خواسته‌های مشتری باشد. از این رو قالب طراحی کاتالوگ بسیار اهمیت دارد و افرادی که به دنبال طراحی کاتالوگ هستند باید در قالب طراحی کاتالوگ طرح خود را پیاده‌سازی و اجرا کنند تا بازخورد بهتر و مثبت‌تری نیز در نظر مشتریان داشته باشد.

منظور از قالب کاتالوگ یا یونیفرم کاتالوگ شکل ظاهری و فرم و نحوه قرارگیری عکس‌ها و متن‌های موجود در کاتالوگ است که یک ساختار را ایجاد می‌کند که به آن قالب کاتالوگ گفته می‌شود. با توجه به خواسته‌ی شرکت قالب طراحی کاتالوگ می‌تواند با نیاز‌های مختلف تغییر کند و کاتالوگ‌های مختلفی از محصولات مشترک با قالب‌های مختلف طراحی و تولید شود که انتخاب قالب طراحی کاتالوگ متناسب با نیاز و هدف شرکت از تولید کاتالوگ می‌باشد.

مفهوم کاتالوگ چیست و شامل چه چیزهایی است؟

بصورت کلی به مجموعه‌ای از اطلاعات مفید و کاربردی که به منظور ارائه به مشتری در جهت راهنمایی و معرفی محصول توسط شرکت مبدا در قالب یک دفترچه جمع‌آوری شده است کاتالوگ می‌گویند. کاتالوگ‌ها به نوعی واسطه بین فروشندگان و خریداران یک محصول است که می‌تواند با در اختیار گذاشتن اطلاعات کامل یک محصول به خرید آن توسط یک مشتری کمک کند. در کاتالوگ‌ها تمامی نکات و جزئیات یک محصول که اهمیت زیادی برای مشتری یا خریدار دارد ذکر خواهد شد و فرد با خواندن کاتالوگ به نکات خوبی در مورد آن محصول خواهد رسید.

بطور کلی یک کاتالوگ اهداف گوناگونی دارد که به آن‌ها می‌پردازیم:

  1. اطلاعات: کاتالوگ‌ها برای اطلاع دادن به مشتریان توسط شرکت‌ها می‌باشد. اطلاعات شرکت و محصول در کاتالوگ‌ها جمع‌آوری می‌شود و فرد خواننده می‌تواند با خواندن کاتالوگ به اطلاعاتی در مورد شرکت نیز برسد.
  2. تبلیغات: کاتالوگ شما در مرحله اول دید مشتری را به سمت شما برمیگرداند و اولین چیزی که مشتری با آن برخورد می‌کند قالب طراحی کاتالوگ شما و زیبایی آن است. پس برای تبلیغ برای کسب و کار خود می‌توانید روی این ابزار حساب کنید.
  3. می‌توان گفت کاتالوگ‌ها صرفا برای واسطه‌های خرید و فروش تهیه و تولید می‌شود. منظور همان افرادی است که مسئولیت معرفی محصول و فروش آن را در شرکت مبدا بر عهده دارند.
برای دیدن و سفارش آنلاین راحی کاتلاوگ به قیمت ارزان به آدرس زیر مراجعه کنید 

 

https://partanimation.com/catalog-design/

ویژگی‌های یک کاتالوگ تبلیغاتی خوب الکترونیکی، چاپی و دیجیتالی

یک کاتالوگ خوب و پرمحتوا باید ویژگی‌هایی داشته باشد تا بتواند نظر مشتریان را نسبت به شرکت جلب کند و آن‌ها را به خرید از شرکت ترغیب کند. در ادامه به ویژگی‌های یک کاتالوگ خوب خواهیم پرداخت:

یک کاتالوگ خوب کم حجم است و زمان مطالعه کمی را از مشتریان خواهد گرفت و در عین حال دارای بیشترین اطلاعات مورد نیاز فرد می‌باشد. همچنین کاتالوگ‌ها باید به راحتی توانایی حمل و نقل داشته باشند و سنگینی و ابعاد و اندازه آن‌ها موجب ناراحتی نشود.

زیاده گویی در مورد محصول در بعضی مواقع نتیجه عکس به همراه دارد. خواننده با خواندن حجم زیادی از توضیحات در مورد یک محصول ممکن است خسته شود و نتیجه معکوسی در مورد نظرش داشته باشد پس بهتر است قالب طراحی کاتالوگ به گونه‌ای باشد تا بیشترین مفهوم در خلاصه‌ترین حالت ممکن بیان شود.

قالب طراحی کاتالوگ باید به گونه‌ای باشد که در آن متن و تصویر به توازن رسیده باشند و بتوان برای توضیحات تکمیلی یک متن تصویری از آن نیز در قالب طراحی کاتالوگ داشته باشیم که اثرگذاری بیشتری نیز خواهد داشت.

اصول قالب طراحی کاتالوگ تبلیغاتی و مراحل انجام آن

طراحی قالب کاتالوگ شامل دو مرحله می‌باشد. در مرحله اول ابتدا شرکت باید به سوالاتی اساسی در مورد هدف از کاتالوگ و مخاطبان آن پاسخ دهد و می‌توان گفت مرحله مهمی از طراحی قالب یک کاتالوگ همین مرحله است که باید هدف از تولید کاتالوگ و مخاطبان آن برای طراحان مشخص شود. در مرحله دوم طراحی قالب کاتالوگ با توجه به پاسخ سوالات مرحله اول کار طراحی و تولید آغاز خواهد شد که در این مرحله گرافیست‌ها وارد عمل شده و با توجه به نیاز شرکت قالب طراحی کاتالوگ مورد نظر را آغاز می‌کنند.

اولین سوالی که باید در قالب طراحی کاتالوگ به آن پاسخ داده شود هدف از تولید کاتالوگ است. سوالاتی از قبیل اینکه این کاتالوگ برای چه منظوری قرار است طراحی شود؟ آیا تنها معرفی محصولات است و یا رزومه‌ای درباره شرکت؟ قیمت‌گذاری‌ها در آن انجام شود یا خیر؟ این نوع سوالات معمولا به طراحان برای قالب طراحی کاتالوگ ابتکار عمل خواهد داد و می‌توانند قالب طراحی کاتالوگ را مناسب با مهمترین هدف کاتالوگ طراحی کنند. لازم به ذکر است 
بعد از تعیین هدف تولید کاتالوگ یک طراح لازم است تا بداند با چه جامعه مخاطبی در طرف است و مخاطبان این کاتالوگ چه کسانی هستند. بدیهی است که طراحی قالب کاتالوگ برای معرفی یک محصول صنعتی بسیار متفاوت‌تر از طراحی قالب کاتالوگ برای یک کتاب است. پس در طراحی قالب کاتالوگ جامعه هدف و مخاطب نیز بسیار مهم می‌باشد.

تاریخچه کاتالوگ

کاتالوگ برای اولین بار در سال 1498 (قرن بیستم) در ونیز طراحی و چاپ شد. این  کاتالوگ به صورت دست نویس و برای فروش تعدادی کتاب در نمایشگاه شهر طراحی شده بود.

بخوانید : راز طراحی کاتالوگ حرفه ای 

مزایای استفاده از کاتالوگ

کاتالوگ یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی آفلاین و چاپی است و بسیاری از صاحبان برند و کسب وکار برای معرفی محصولات خود از آن استفاده می کنند.

کاتالوگ دارای مزایای بسیاری است که می توان از مهمترین آنها به معرفی برند و شرکت، معرفی محصولات و یا خدمات و افزایش فروش اشاره کرد.

برای افزایش میزان تاثیرگذاری کاتالوگ بر روی مشتریان بهتر است که در نحوه طراحی، انواع و چاپ آن دقت شود. ما در ادامه این مقاله به بررسی این عوامل می‌پردازیم.

نحوه طراحی کاتالوگ

عواملی مانند اندازه فونت، رنگ و عکس مناسب می‌تواند در نحوه طراحی کاتالوگ موثر باشد، که در ادامه به بررسی بیشتر این عوامل خواهیم پرداخت.

  • انتخاب اندازه مناسب فونت

هنگام انتخاب فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ، بهتر است که در اندازه‌های آن دقت شود. استفاده از دو یا سه اندازه متفاوت فونت در کاتالوگ باعث ایجاد هارمونی مناسب و افزایش میزان تاثیرگذاری آن بر روی مخاطبان می‌گردد.

  • انتخاب رنگ مناسب

هنگامی که می‌خواهید رنگ مناسبی را برای طراحی کاتالوگ انتخاب کنید این موضوع را در نظر بگیرید، که رنگها می‌توانند یک پل ارتباطی بین مشتریان با محصول و برند ایجاد کنند. با توجه به علم روانشناسی رنگ، برای معرفی و انتقال پیام برند و محصولات به مشتریان از رنگ‌های مناسب و جذاب در طراحی کاتالوگ استفاده شود.

  • انتخاب عکس مناسب

انتخاب عکس کاتالوگ در انتقال پیام به مخاطب تاثیرگذار است. هنگام طراحی کاتالوگ بهتر است از عکس‌هایی استفاده شود که بتواند پیام محصولات و خدمات را به صورت شفاف به مخاطبان انتقال دهد.

انواع کاتالوگ

کسب‌وکارها با توجه به هدف و نوع پیام انتقال دهنده به مخاطب جهت طراحی کاتالوگ اقدام می‌کنند. کاتالوگ دارای انواع و دسته‌بندی‌های مختلفی است، که از مهم‌ترین آنها می‌توان به کاتالوگ‌های علمی (معرفی محصولات علمی)، هنری (معرفی آثار هنری) و فروش اشاره کرد. همان‌طور که از اسم کاتالوگ فروش پیداست، این نوع کاتالوگ برای معرفی و فروش محصولات و خدمات به مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.