منظور از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟
اگر به چند سال اخیر توجه کنیم، مشاهده خواهیم کرد که اینستاگرام رشد بیسابقهای داشته است و مهمترین دلیلی است که باعث شده است تا افراد دست به تولید محتوا در این برنامه بزنند. در حال حاضر بیشترین تعداد کاربر در این شبکه اجتماعی ایرانیان هستند. پس شما هر کسب و کاری داشته باشید، مخاطبان شما شروع به دنبال کردن شما خواهند کرد. در حقیقت فرقی ندارد شما چه محصول یا چه نوع خدماتی را ارائه میکنید آنچه که مهم است این است که تعداد کاربرانی که در اینستاگرام حضور دارند بسیار زیاد هستند و شانس پیدا کردن مخاطبان مخصوص خود در این شبکه اجتماعی بسیار زیاد است. پس اگر این روزها عبارت تولید محتوا یا بازاریابی محتوایی در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام را زیاد میشنوید، احتمالا به این خاطر است که در دنیای امروز «توجه» بزرگترین سرمایه هر فرد یا مجموعهای است.
چرا آموزش تولید محتوا در اینستاگرام اهمیت زیادی دارد؟
اینستاگرام یکی از پر مخاطبترین و محبوبترین رسانه برای مردم ایران است. تعداد کاربران اینستاگرام از سال 2019، حدود 1 میلیارد کاربر فعال در ماه گزارش شده است و روزانه میلیونها پسند(like) و نظر( comment) در صفحات مختلف ثبت میشوند. این موارد به روند دیده شدن افراد و مجموعهها کمک شایانی میکنند. روشن و واضح است که هر چقدر محتوایی که تولید میکنید جذاب و حرفهای باشد، صفحه شما بیشتر دیده میشود و تعداد فالوورهایتان بیشتر میشود. در واقع یک کاربر در اینستاگرام وقتی محتوای پست، تعداد لایکها و کامنتهای شما را مشاهده میکند، به فالو کردن صفحه شما ترغیب میشود. اگر موفق شوید مخاطبان با ارزشی را جذب کنید که با برند یا مطالبی که نشر میدهید همسو باشد، یک ارزش آفرینی دو طرفه ایجاد خواهید کرد. چرا که کاربران زیادی میتوانند از محتوای شما استفاده کنند و در این میان بخشی از آنها با توجه به نیاز خود از خدمات برند شما استفاده میکنند. اینستاگرام به دلیل آنکه توانسته محیطی را برای تبادل اطلاعات و ارزشها ایجاد کند به یک برنامه مهم و تاثیرگذار در بازاریابی محتوایی تبدیل شده است.
اکانت بیزنسی چه تفاوتی با دیگر اکانتها دارد؟
در صورتی که شما جز افرادی هستید که ارائه دهنده محصولات و یا خدمات هستید و میخواهید علاوه بر مشتریان خود، آنها را به کاربران دیگر نیز معرفی کنید، به یک پیج بیزنسی نیاز دارید. اما این پیج با پیج شخصی کاملا متفاوت است. پیجهای بیزنسی برای راهانداری کسب و کارهای خدماتی و تولیدی بسیار مناسب هستند و اطلاعات و آمار دقیقی را به شما میدهند و اجازه تجزیه و تحلیل این اطلاعات را در اختیار کاربران قرار میدهد و همچنین شما میتوانید اطلاعات تماس خود را در این صفحه در اختیار کاربران قرار دهید. یکی از مهمترین تفاوتهای بارز پیج بیزنسی با پیج معمولی اینستاگرام همین ابزار اینسایت اینستاگرام است که آمار پستها و بازدیدهای پیج اینستاگرامی رو در اختیارمان قرار میدهد. همانطور که در بالاتر برایتان توضیح دادیم Instagram Insights قابلیتی است که به کاربران کسب و کارهای موجود در اینستاگرام این اجازه را میدهد تا بتوانند تجزیه و تحلیلهای مربوط به نمایه و پستهای خود را مشاهده کنند. از طریق این دادهها شما قادر خواهید بود آنچه را که مخاطبانتان بیشتر دوست دارند و میپسندند در راه بهبودسازی استراتژیهای تجاری در اینستاگرام شناسایی کنید.تیم حرفه ای پارت انیمیشن سازنده تولید محتوای حرفه ای در اینستاگرام است .
هدف از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟
در تولید محتوای تخصصی برای بازاریابی در شبکههای اجتماعی، نتایج مختلفی دارد و هر کسب و کاری هدف مخصوص خود را دنبال میکند. در واقع لازم و ضروری است که هر شخصی اگر قصد فعالیت دارد باید هدف خود را از تولید محتوا در اینستاگرام را مشخص کند، سپس دست به تولید محتوا بزند! پس اگر به هدفی که دارید توجه نکنید نمیتوانید محتوای خود را تولید کنید. به طور کلی 4 هدف مهم برای تولید محتوا در اینستاگرام وجود دارد که عبارتند از:
فزایش فالوور
اگر پیج اینستاگرام دارید و در فکر کسب درآمد از اینستاگرام هستید، حتما میدانید که افزایش فالوور اصلیترین کار شماست. برای اینکه بتوانید فالوورهای اینستاگرام خود را افزایش دهید باید اصول اصلی را یاد بگیرید. هر چقدر تعداد فالوورها زیاد باشد، مزایای بسیار زبادی برای کسب و کارهای افراد دارد. پس هر هدفی از تولید محتوا در اینستاگرام داشته باشید، به افزایش فالوور نیاز دارید.
افزایش درآمد مستقیم
یکی دیگر از دلایل افزایش فالوور در اینستاگرام، افزایش درآمد حاصل از تبلیغات است. پس زمانیکه شما محتوای حرفهای و جذاب تولید کنید، کاربران تشویق میشوند تا شما را دنبال کنند و از این طریق درآمد شما به صورت مستقیم افزایش پیدا خواهد کرد.
برندسازی کسب و کار
بسیاری از برندهای بزرگ و مطرح در جهان نیازی به شناخته شدن ندارند و همه مرد در دنیا این برندها را میشناسند. اما تعدادی از کسب و کارها هستند که به تازگی وارد بازار شدهاند و برای دیده شدن نیاز به برندسازی دارند. پس تولید محتوا در اینستاگرام یکی از راههای بسیار عالی برای برندسازی کسب و کارها و برندهای مختلف است.
مقاله پیشنهادی : کاربرد انیمیشن تبلیغاتی سه بعدی
فروش محصولات و خدمات
بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ، محصولات یا خدماتی برای ارائه به کاربران دارند و به دنبال راهکاری هستند که بتوانند آن را به کاربران زیادی معرفی کنند. تولید محتوا و تبلیغات در اینستاگرام یکی از راههای بسیار عالی برای معرفی محصولات و خدمات است. اگر محصولی دارید، کافی است در مورد جنبه های مختلف آن تولید محتوا کنید.
- ۰ ۰
- ۰ نظر