ارتقا کسب و کار با انیمیشن تبلیغاتی

۳۲ بازديد

انیمیشن تبلیغاتی چیست?

اگر بخواهیم خلاصه بیان کنیم، یک انیمیشن تبلیغاتی، ویدیو یا عکسی تکرار شونده به طور حلقه ‌ای بوده و در اینترنت مارکتینگ مورد نظر و با استفاده از نرم افزار های مختلف تولید می شود. این شیوه تبلیغات از سال ‌ها قبل معروف شده است، ولی با دقت به پی بردن کسب و کار ها به قدرت زیاد نفوذ آن در فکر کاربران، مدیران بیزینس ‌های زیادتری به آن رو می ‌آورند.

 

در زمینه ساخت انیمیشن تبلیغاتی همواره به گفته متخصصین ساخت انیمیشن تبلیغاتی در قالب یک حلقه تکرار شونده به طور بینهایت است، به صورتی که پس از رسیدن به انتها فریم، قسمت به طور یکپارچه است و از اولین فریم ادامه پیدا کند. کاربر نباید به هیچ عنوان در شروع متوجه این تکرار شود. در این مدل ویدیو های تبلیغاتی می ‌توان هر مدل محتوایی، از اعلام در مسیر بودن یا آشنایی با یک کالا جدید گرفته.

تا شیوه به کار بردن از کالا کنونی، را گنجانده شود.در شروع سال 2018 شرکت فیس بوک بیان کرد امکان ارائه انیمیشن‌ هایی در قالب فایل GIF در عوض بنر های عکاسی و ثابت بواسطه شرکت ‌های همکار، به دید تبلیغات بنری در شبکه اجتماعی فیس بوک، بوجود  آورده است.تحقیقات مشخص کرده است که کاربران، در مقایسه با یک محتوای بصری ثابت و استاتیک، زیادتر به تحرک و فعال بودن دقت می ‌کنند.

به گفته مقاله ساخت انیمیشن تبلیغاتی فواید ساخت انیمیشن تبلیغاتی به جای ویدیو های معمولی این است که احتیاجی به کلیک کردن روی دکمه پخش وجود ندارد و شروع و پایان وجود ندارد؛ همواره کاربر در صفحه قرار دارد، مجموعه‌ای از فریم‌ هایی که در کنار هم هستند را تماشا خواهد کرد.در حال حاضر فید شبکه‌ های اجتماعی مانند فیس بوک و لینکدین، سرشار از محتوا های اسپانسر شده، محتوا های درست شده.

به دست صفحه ‌های مورد علاقه و بویژه محتوا های بوجود آمده  بواسطه دوستان و همکارانتان است. به همین علت به دید جلب دقت یک کاربر پیش از اسکرول کردن و رد شدن او از قسمت کنونی در صفحه، دو یا سه ثانیه زیادتر فرصت ندارید.به همین علت در وقت ساخت انیمیشن تبلیغاتی باید سعی کنید وقت آن را به 5 الی 6 ثانیه کم تر کنید.

به عنوان مثال شرکت Pearl Capital در پلتفرم ‌های متفاوت، از انیمیشن تبلیغاتی زیر به دید معرفی اپلیکیشن موبایل خود به کار برده است.

قدرت انیمیشن تبلیغاتی را دست کم نگیرید

انیمیشن تبلیغاتی شیوه ای حرفه ای و خیلی پربازده است، بدلیل آن که با به کار بردن از آن قادر به سرگرم کردن کاربر در وقتی کوتاه خواهید بود. زمانی را برای آشنا کردن کسب و کار خود، به انیمیشن یا موشن گرافیک رو می ‌آورید، آزادی عمل خیلی بیشتری در اختیار دارید، به صورتی که هر ایده خلاقانه‌ شما تغییر به یک محتوای ویدیویی خواهد شد.

 

این در صورتی است که در صورت درست کردن یک تیزر حقیقی، ممکن است قادر به مهیا کردن فضا مورد نظر، کاراکتر های علاقمند و از همه پر اهمیت تر بروز یک سری اتفاق ویژه نباشید.انیمیشن‌سازی با گذر وقت زیادتر و بیشتر پیشرفته کرد. به صورت موازی آن، دسترسی و امکان به کار بردن از آن همچنین برای اشخاص و شرکت ‌های زیادتری فراهم شد.

در حال حاضر به کار بردن از انیمیشن تبلیغاتی به دید برندسازی محدود به شرکت‌ های بزرگ نبوده و هر کسب و کار کمی قادر به استفاده کردن از آن‌ به نفع خود است. از جهتی به دلیل نرم افزار ها و ابزار های تخصصی جدید، درست کردن یک انیمیشن تبلیغاتی به وقت چندان زیادی احتیاج ندارد.زمان ساخت انیمیشن تبلیغاتی به کاراکتر هایی که در آن به کار می برید.

دقت داشته باشید. همانطور که اطلاع دارید، یک سری شخصیت‌ های کارتونی در انحصار شرکت ‌های بخصوصی قرار داشته و در صورت به کار بردن از آن‌ ها، کپی رایت را زیر پا گذاشته‌اید. اگر حقیقتا در پی برندسازی هستید.انتقال زود و ساده اطلاعات، تنها فواید به کار بردن از انیمیشن تبلیغاتی نیست.

با این شیوه از قالب تکراری و یکنواختی که تا الان در تبلیغات متنی یا بنری خود داشته‌اید، بیرون خواهید شد. به وسیله دیدن پیام خود در قالب رسانه ویدیویی، دقت مخاطبانتان را در هر بخش که می ‌خواهید متمرکز کرده و تحلیل‌ های مورد به کار برده شده را به خورد آن‌ ها بدهید!

فواید ساخت انیمیشن در مقایسه با ضبط ویدیو

موشن گرافیک و انیمیشن اینگونه است که به مدیر کسب و کار اجازه می ‌دهد محتوای مورد نظر و کالای مورد عرضه خود را بدون هر گونه محدودیت به مخاطبین معرفی نماید.

 

شرکت سئو تهران با استفاده از برترین متخصصین و اساتید گرافیکی که سال های طولانی در مجتمع فنی تهران ، سابقه تدریس نرم افزار های مایا و افتر افکت را دارند ، انیمیشن های تبلیغاتی شرکت های مختلف را تولید می کند.

درست کردن انیمیشن خبری و اثر آن در بازاریابی کسب و کار ها

درست کردن انیمیشن خبری کوتاه و هزینه ارزان است. درست کردن و دیزاین انیمیشن تیزر خبری اثر زیادی روی بیزینس شما خواهد داشت. ولی تعرفه و قیمت آن‌ چه اندازه  است؟ در این مقاله ساخت انیمیشن تبلیغاتی با ما همراه باشیددرست کردن انیمیشن خبری بر اصول یافته ‌های گذشته، اثرگذاری به مراتب زیاد تری در مقایسه با ویدیو های خبری عادی دارد.

به صورت نمونه می ‌توان در این مقاله ساخت انیمیشن تبلیغاتی به گزارش نتیجه تحقیق گذشته وب سایت باسابقه Crisp Media نام برد. به ادعای آن ‌‌ها، انیمیشن تیزر خبری در قیاس با ویدیو های خبری سنتی و عادی، تا 5 برابر تاثیرگذاری زیاد تری روی ذهن تماشاچی دارد! در آخر این مطلب تعدادی فیلم های انیمیشنی خیلی موفق برایتان جای خواهیم داد.

 

با دیدن آن ‌ها به علت اثرگذاری زیاد تر آن ‌ها پی برده و محتوا هایی برای فهمیدن در اختیار خواهید داشت.درست کردن تیزر خبری فقط شیوه بوجود آوردن محتوایی به مفهوم معرفی کسب و کار خود به افراد دیگر نیست. درست کردن موشن گرافیک جهان وسیعی داشته و فرصت ‌های زیاد تری در اختیارتان قرار می‌ دهد. البته به صورت ریزبینانه تری، انیمیشن خبری با موشن گرافیک اختلافات بیشتری دارد.

انیمیشن خبری چیست؟

به صورت ساده در این مقاله ساخت انیمیشن تبلیغاتی می توان بیان کرد که، یک انیمیشن خبری، ویدیو یا عکس تکرارشونده به طور حلقه ‌ای بوده و در اینترنت مارکتینگ مورد کاربرد قرار می‌ گیرد. این شیوه تبلیغات از سال ‌ها قبل معروف شده است، ولی با دقت به پی بردن کسب و کار ها به قدرت زیاد نفوذ آن در فکر کاربران، مدیران بیزینس‌  های زیاد تری به آن رو می ‌آورند.

به کار بردن از انیمیشن در تبلیغات همواره در قالب یک حلقه تکرار شونده به طور بینهایت است، به صورتی که پس از رسیدن به پایانی ترین فریم، پخش به طور یکپارچه از نخستین فریم ادامه پیدا کند. کاربر نباید در نخست بفهمد این تکرار شود. در این مدل ویدیو های خبری می ‌توان هر مدل محتوایی، از اعلام در مسیر بودن یا معرفی یک کالا جدید گرفته تا شیوه به کار بردن از کالا های کنونی، را گنجاند.

 

نخست سال 2018 شرکت فیس بوک بیان کرد امکان دادن انیمیشن‌ هایی در صورت فایل GIF به جای بنر های عکس دار و ثابت بواسطه شرکت‌ های همکار، به مفهوم تبلیغات بنری در فضا اجتماعی فیس بوک، بوجود آورده است. تحقیقات مشخص کرده که کاربران، در قیاس با یک محتوای بصری ثابت و استاتیک، اکثر به تحرک و فعال بودن دقت می ‌کنند.

فواید درست کردن انیمیشن خبری به جای ویدیو های معمولی این است که احتیاجی در نظر مقاله ساخت انیمیشن تبلیغاتی به اشاره کردن روی دکمه پخش نداشته باشد و نخست و پایاتی وجود ندارد؛ زمانی که کاربر در صفحه جای دارد، گروهی از فریم‌ های به آن چسبیده را دیدن خواهد کرد.

اکنون فید فضا های اجتماعی مانند فیس بوک و لینکدین، سرشار از محتوا های اسپانسر شده، محتوا های درست شده به دست برگه های مورد علاقه و بویژه محتوا های بوجود آمده  بواسطه دوستان و همکارانتان است. به همین علت به مفهوم جلب دقت یک کاربر قبل از اسکرول کردن و رد شدن او از قسمت  کنونی در برگه، دو یا سه ثانیه زیاد تر زمان ندارید.

به همین علت در زمان درست کردن انیمیشن خبری باید سعی کنید وقت آن را به 5 الی 6 ثانیه کم کنید.قدرت انیمیشن خبری را دست کم نگیرید.انیمیشن خبری شیوه ای قدرتمند و خیلی پربازده است، به دلیل اینکه با به کار بردن از آن توانا به سرگرم کردن افراد در وقتی کوتاه خواهید بود.

زمانی برای توضیح دادن کسب و کار خود، به انیمیشن یا موشن گرافیک علاقمند می شوید ، آزادی عمل خیلی زیادی در اختیار دارید، به صورتی که هر ایده ماهرانه شما تبدیل به یک محتوای فیلمی خواهد شد. این در صورتی است که در صورت درست کردن یک تیزر حقیقی، ممکن است توانا به مهیا کردن فضا مورد نظر، کاراکتر های مورد علاقه و از همه پر اهمیت ترین بروز یک سری اتفاقات بخصوص نباشید.

 

درست کردن انیمیشن همانگونه که در مقاله ساخت انیمیشن تبلیغاتی گفته شده با گذر زمان زیاد تر و بیشتر توسعه کرد. به مساوی آن، دسترسی و امکان به کار بردن از آن همچنین برای اشخاص و شرکت ‌های زیاد تری فراهم شد. اکنون به کار بردن از انیمیشن خبری به مفهوم برندسازی کم به شرکت ‌های بزرگ نبوده.

و هر کسب و کار کوچکی توانا به استفاده کردن از آن‌ به نفع خود است. از جهتی به دلیل نرم افزار ها و ابزار های تخصصی بروز، درست کردن یک انیمیشن خبری به زمان چندان زیادی احتیاج ندارد.زمان درست کردن انیمیشن خبری به کاراکتر هایی که در آن به کار می برید  دقت داشته باشید.

همانگونه که می ‌دانید، یک تعدادی شخصیت ‌های کارتونی در انحصار شرکت ‌های بخصوص جای داشته و در صورت به کار بردن از آن ‌ها، کپی رایت را نادیده بگیرید. اگر حقیقتا در پی برندسازی هستید، خوب است وقت کافی صرف کرده و یک شخصیت کارتونی خارق العاده برای برندتان بوجود آورید. اثرگذاری آن در فکر کاربران از آن چه فکر می ‌کنید زیاد تر است!

اثر به کار بردن از انیمیشن در تبلیغات

90 درصد آگاهی های انتقال داده شده به مغز ما بصری است. این گروه اطلاعات 60 هزار مرتبه زود تر از متن پردازش می‌ شوند. در جهان محتوا، اعتقاد بر این است یک تصویر، خوب تر از هزاران لغت یک معنا را منتقل می ‌کند. توانایی یک فیلم در این حیطه در مقایسه با تصویر، غیر قابل قیاس است.

درست کردن ویدیوی تبلیغاتی خیلی اثرگذار تر از ارتباط کلامی با افراد بوده و طبق گفته مقاله ساخت انیمیشن تبلیغاتی دیگران را زیاد تر به همکاری و سعی برای آشنایی شما متقاعد خواهد کرد.انتقال زود تر و ساده تر اطلاعات، فقط فواید به کار بردن از انیمیشن خبری نیست.

 

با این شیوه از قالب تکراری و یکسانی که تا امروز در تبلیغات متنی یا بنری خود دیده بوده اید، خارج خواهید شد. به صورت نمایش پیغام خود در قالب رسانه ویدیویی، دقت مخاطبانتان را در هر بخش که می ‌خواهید متمرکز کرده و ارزیابی های مورد نظرتان که در این مقاله ساخت انیمیشن تبلیغاتی عنوان شده را به خورد آن ‌ها بدهید!

معرفی راه و روش های ساخت انیمیشن

به کار بردن از انیمیشن تبلیغاتی برای کسب و کار شما اثر زیادی در شناساندن فعالیت شما و جذب کاربران دارد. بویژه امروزه اثبات شده که انیمیشن های تبلیغاتی کوتاه اثرگذاری خیلی بیشتری نسبت به ویدئو های تبلیغاتی دارد. اکنون شیوه های متفاوتی برای ساخت این انیمیشن ها موجود است که در این مقاله ارزیابی می کنیم.

همینطور برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، با کارشناسان سئو تهران با استفاده از راه های ارتباطی که پایین همین مقاله قرار دارد می توانید در ارتباط باشید…

همینطور به بررسی دقیق تر فواید و تاثیرات استفاده از این مدل تبلیغات می پردازیم.ویدئوی کوتاه که تشکیل شده از تصاویر متحرک بوده و بطور حلقه ای تکرار می شود را انیمیشن تبلیغاتی می گویند. این شیوه برای تبلیغات در زمینه های دیجیتال مارکتینگ خیلی معروف است.

ساخت انیمیشن تبلیغاتی احتیاج به توجه به موارد خیلی مهمی است. این انیمیشن ها کوتاه هستند و برای تاثیر گذاری بر کاربر همواره ۵ الی ۶ ثانیه بیشتر فرصت ندارید.

در نتیجه ساخت و تهیه باید به نوعی باشد که علاوه بر رساندن پیام مورد نظر، طراحی بی اشکالی داشته و برای مخاطب جالب باشد. پر اهمیت ترین موردی که در ساخت این مدل تبلیغات باید توجه شود عبارتند از:

  • به کار بردن از سناریویی جامع، تخصصی و پرمحتوا
  • بکارگیری نظر های مبتکرانه و جدید
  • به کار بردن از گرافیک تخصصی
  • استفاده از صدا های باکیفیت و تخصصی برای صداگذاری
  • بوجود آوردن هماهنگی بین صدا و تصویر
  • زمان بندی درست برای رسیدن به مناسب ترین نتیجه
  • رعایت قوانین کپی رایت در به کار بردن از بعضی شخصیت های کارتونی که در انحصار شرکت های خاص قرار دارند.

تاثیرات و فواید ساخت انیمیشن های تبلیغاتی

همانطور که بیان شد، این شیوه انیمیشن تبلیغاتی خیلی قدرتمند و پربازده است.

  • به یاری انیمیشن تبلیغاتی می توانید کاربر را در مدت زمان خیلی کوتاه سرگرم کنید.
  • در این شیوه، آزادی عمل زیاد تری دارید و می توانید از هر نظر ماهرانه ای یک محتوای ویدئویی جالب برای معرفی خود درست کنید.
  • به کار بردن از این شیوه، محدود به شرکت های بزرگ نیست بلکه هر کسب و کار جدید و کوچکی می تواند از آن به کار ببرد.
  • در صورت تبلیغات بصری و نمایشی، اطلاعات بیشتری به مغز ما فرستاده می شود. با به کار بردن از تصاویر می توان یک معنا را بهتر انتقال داد.

 

  • استفاده از این شیوه، خیلی موثرتر از ارتباطات کلامی با کاربران است. در این صورت، دیگران سعی بیشتری برای شناخت بیشتر شما خواهند داشت.
  • به هر اندازه که فکر شما بتواند قوانین طبیعت و واقعیت را کنار بزند می توانید رویاپردازی کنید. به گونه ای که در ساخت ویدئو تبلیغاتی، چنین کارایی وجود ندارد.
  • این شیوه به علت مقرون به صرفه بودن و وقت نورد احتیاح کمتر، برای کسب و کارهای کوچک و جدید همچنین قابل کاربرد است.
  • برای آماده سازی انیمیشن تبلیغاتی که برخی از موشن گرافیک به کار برده می شود، به آسانی می توان در هر مرحله تغییرات مورد احتیاج را انجام داده و آپدیت کرد.

موشن گرافیک و انیمیشن

هر دو مدل انیمیشن و موشن گرافیک تعریف مشترکی دارند و همانگونه که از اسم آن ها معین است حاصل به حرکت در آمدن المان های تصویری هستند.

در ساخت هر دو از تصویر سازی و المان سازی تصویری به کار برده شده است .محیط هر دو به اصطلاح عام ، کارتونی است.هر دو روش هم جالب توجه و مورد استقبال کاربران از دید جاذبه های بصری هستند

فرق انیمیشن و موشن گرافیک :

انیمیشن تبلیغاتی شامل بعد داستانی قوی است و اساسا محتوای خود را از راه داستان به بیننده انتقال می دهد ولب موشن گرافیک بیشتر با تکیه بر تصویر و عناصر بصری از جمله فرم، رنگ، بافت و ترکیب بندی و حرکت ، محتوای خود را عرضه می دهد.

 

اگرچه استفاده از عناصر بصری، موسیقی، صدا و حرکت ، وجه اشتراکی انیمیشن و موشن گرافیک هستند ولی خصوصیت روایت داستانی همواره در انیمیشن غالب است.

موشن گرافیک اساسا تصویر محور بوده ولی انیمیشن بیشتر شخصیت محور است.انیمیشن همواره به بعد های خاص و عمیق تر داستانی، روانی، احساسی و فلسفی شخصیت ها و پرسوناژ ها می پردازد ولی موشن گرافیک بیشتر به بعد های سمبولیک، نماد شناسی ، توضیح رویداد و پردازش ها می پردازد.

از این جهت کاربرد موشن گرافیک بیشتر در صنعت تبلیغات و برندینگ بوده و انیمیشن زیاد تر در صنعت سرگرمی و سینماکاربرد دارد.

برخی ارائه انیمیشن بیشتر به سینمای داستانی نزدیک است. اصول هایی مانند سریال تلویزیونی، فیلم سینمایی، انیمیشن های کوتاه داستانی و … .

ولی برخی ارائه موشن گرافیک بیشتر به تیزر های تبلیغاتی، تیتراژ و عنوان بندی، کلیپ های آموزشی و… نزدیک است.انیمیشن ها بیشتر با روش تدوین تداومی تدوین می شوند که برای روایت داستانی خوب تر است.

ولی آثار موشن گرافیک بیشتر با روش غیر تداومی و غیر خطی که عدم تداوم زمانی و مکانی اتفاقاست و بیشتر به عرضه محتوا تکیه می کند تا روایتی شامل توالی اتفاقات.

خصوصیت های یک تیزر تبلیغاتی مناسب چیست ؟

درست کردن یک انیمیشن تبلیغاتی موفق، الزام رعایت یک تعدادی اصول است. در زیر خصوصیت های یک تیزر تبلیغاتی مناسب را برایتان آورده‌ایم :

  • همانگونه که بیان شد، تیزر های تبلیغاتی باید دقت مخاطب را جلب کنند. لذا باید از نظر های ماهرانه و مفهوم‌دار در ساخت آن ها به کار برده شود.
  • نکته دیگری که سبب جلب توجه تماشاچی می‌ شود، داشتن جذابیت ظاهری تیزر است. هر اندازه هم که سناریو قوی باشد، جذابیت‌ های بصری نقش اصولی در ترغیب اشخاص در تماشای تیزر دارند.
  • شما باید دقت کنید که ساخت تیزر برای جلب دقت کاربران انجام می‌ گیرد. لذا مهم است که در ساخت آن بر احتیاج ها و علایق کاربران، نه کارفرما، دقت شود.

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی چیست ؟

ساخت انیمیشن تبلیغاتی کار راحتی نیست. ساخت آن احتیاج به دانش و حرفه در این حوزه است. لذا خوب است در ساخت تیزر تبلیغاتی از آژانس‌ های فعال در این حوزه یاری بگیرید. در زیر به مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی نام برده ایم.

استفاده سناریو یا فیلم نامه مناسب : همانگونه که بیان شد، تیزر تبلیغاتی یک داستان است که با مقصودی معین ساخته شده است.

 

لذا نخستین کاری که باید در ساخت تیزر به آن پرداخته شود، استفاده یک سناریو مناسب است. سناریویی که بتواند حس کنجکاوی و هیجان تماشاچی نسبت به کالا را برانگیزد. برای نوشتن این سناریو احتیاج است تا به خصوصیت های متفاوت مخاطب خود همچنین توجه کنید.

با اهمیت به هدفی که دارید، باید یکی از انواع تیزررها را که برایتان خوب است انتخاب کرده و کار را آغاز کنید.پخش و منتشر کردن تیزر در بستر های درست :

در حال حاضر بستر های متفاوتی برای پخش تیزر های تبلیغاتی وجود دارند. به عنوان نمونه شما می‌ توانید تیزر خود را در رسانه های تلویزیونی، آپارات، شبکه اجتماعی اینستاگرام و … پخش کنید.

اکنون اینستاگرام یکی از مورد علاقه ترین پلتفرم‌ ها برای منتشر کردن تیز های تبلیغاتی شناخته می‌ شود. به دلیل آن که هم مثل تلویزیون مبلغ زیادی ندارد و هم اینکه اشخاص زیادی از این رسانه اجتماعی استفاده می‌ کنند که در نتیجه شانس مشاهده شدن تیزر بیشتر می شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.