تاثییر ساخت انیمیشن در تبلیغات محصول

۳۹ بازديد

قدرت انیمیشن تبلیغاتی را دست کم نگیرید

انیمیشن تبلیغاتی روشی قدرتمند و بسیار پربازده است، چرا که با استفاده از آن قادر به سرگرم کردن مخاطب در زمانی کوتاه خواهید بود. وقتی برای معرفی کسب و کار خود، به انیمیشن یا موشن گرافیک رو می‌آورید، آزادی عمل بسیار زیادی در اختیار دارید، به طوری که هر ایده خلاقانه‌ شما تبدیل به یک محتوای ویدیویی خواهد شد. این در حالی است که در صورت ساخت یک تیزر واقعی، شاید قادر به مهیا کردن محیط مورد نظر، کاراکترهای دلخواه و از همه مهمتر بروز یک سری رویداد خاص نباشید.

انیمیشن‌سازی با گذر زمان بیشتر و بیشتر پیشرفته کرد. به موازات آن، دسترسی و امکان استفاده از آن نیز برای افراد و شرکت‌های بیشتری فراهم شد. امروز استفاده از انیمیشن تبلیغاتی به منظور برندسازی محدود به شرکت‌های بزرگ نبوده و هر کسب و کار کوچکی قادر به بهره بردن از آن‌ به نفع خود است. از طرفی به خاطر نرم افزارها و ابزارهای حرفه‌ای جدید، ساخت یک انیمیشن تبلیغاتی به زمان چندان زیادی نیاز ندارد.

حین ساخت انیمیشن تبلیغاتی به کاراکترهایی که در آن استفاده می‌کنید توجه داشته باشید. همانطور که می‌دانید، یک سری شخصیت‌های کارتونی در انحصار شرکت‌های خاصی قرار داشته و در صورت استفاده از آن‌ها، کپی رایت را زیر پا گذاشته‌اید. اگر واقعا در پی برندسازی هستید، بهتر است زمان کافی صرف کرده و یک شخصیت کارتونی منحصربه‌فرد برای برندتان خلق کنید. تاثیرگذاری آن در ذهن کاربران از آن چه تصور می‌کنید بیشتر است!

تاثیر استفاده از انیمیشن در تبلیغات

90 درصد اطلاعات منتقل شده به مغز ما بصری است. این دسته اطلاعات 60 هزار مرتبه سریع‌تر از متن پردازش می‌شوند. در دنیای محتوا، عقیده بر این است یک عکس، بهتر از هزاران کلمه یک مفهوم را منتقل می‌کند. توانایی یک ویدیو در این زمینه در مقایسه با عکس، غیر قابل مقایسه است. ساخت ویدیوی تبلیغاتی بسیار موثرتر از ارتباط کلامی با مخاطبان بوده و دیگران را بیشتر به همکاری و تلاش برای شناخت شما متقاعد خواهد کرد.

ساخت انیمیشن تبلیغاتی و تاثیر آن در بازاریابی کسب و کارها

ساخت انیمیشن تبلیغاتی کوتاه و ارزان قیمت بالایی ندارد. تولید و طراحی انیمیشن تیزر تبلیغاتی تاثیر زیادی روی بیزینس شما خواهد داشت. اما تعرفه و هزینه آن‌ چقدر است؟

 

ساخت انیمیشن تبلیغاتی بر اساس یافته‌های اخیر، تاثیرگذاری به مراتب بیشتری در مقایسه با ویدیوهای تبلیغاتی عادی دارد. به عنوان نمونه می‌توان به گزارش نتیجه تحقیق اخیر وب سایت باسابقه Crisp Media اشاره کرد. به ادعای آن‌‌ها، انیمیشن تیزر تبلیغاتی در مقایسه با ویدیوهای تبلیغاتی سنتی و عادی، تا 5 برابر اثرگذاری بیشتری روی ذهن بیننده دارد! در انتهای این مطلب تعدادی ویدیوی انیمیشنی بسیار موفق برایتان قرار خواهیم داد. با تماشای آن‌ها به دلیل تاثیرگذاری بیشتر آن‌ها پی برده و محتواهایی برای الهام‌گیری در اختیار خواهید داشت.

ساخت تیزر تبلیغاتی تنها روش ایجاد محتوایی به منظور معرفی کسب و کار خود به دیگران نیست. ساخت موشن گرافیک دنیای وسیعی داشته و فرصت‌های بیشتری در اختیارتان قرار می‌دهد. البته به طور دقیق، انیمیشن تبلیغاتی با موشن گرافیک تفاوت‌های زیادی دارد که در مطلبی جداگانه به بررسی دقیق تفاوت‌های میان این دو خواهیم پرداخت.
برای سفارش ساخت انیمیشن تبلیغاتی حرفه ای توسط پارت انیمیشن اینجاکلیک کنید .

رو آوردن برندهای بزرگ به استفاده از تبلیغاتی انیمیشنی

شرکت‌های بزرگ و مخصوصا استارتاپ‌ها، در مسیر برندینگ، به انیمیشن‌های تبلیغاتی رو آورده‌اند، چرا اکنون ظرفیت بالای آن‌ها در انتقال مفاهیم به خوبی مشخص شده است. این نوع ویدیوهای تبلیغاتی برای فروش محصولات، ارائه سرویس‌ها و مخصوصا نمایش چگونگی استفاده از محصولات و سرویس‌ها بسیار کاربردی هستند. شبکه‌های اجتماعی همچون فیس بوک و لینکدین به طور گسترده از آن‌ها به منظور تشریح ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید پلتفرم خود استفاده می‌کنند.

چرا ساخت انیمیشن تبلیغاتی به تیزرهای عادی ارجحیت دارد؟

صنعت تبلیغات به طور پیوسته در حال رنگ عوض کردن است و روز به روز راهکارهای جدیدی معرفی می‌شود. به عنوان نمونه امروز شاهد بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای تبلیغات هستیم، به طوری که شرکت‌ها، با پی بردن به علاقه‌های کاربر به وسیله ردیابی فعالیت‌های وی در دنیای وب، محصولاتی که احتمال خریدشان توسط این کاربر بالاتر است را در معرض دیدش قرار می‌دهند.

انیمیشن در مقایسه با این راهکار کمی قدیمی‌تر بوده و بر اساس ارزیابی‌ها، تاثیرگذاری بسیار بالای آن به اثبات رسیده است. اگر هنوز به نحوه بهبود حضور برند خود در دنیای آنلاین پی نبرده و در یافتن بهترین محتوا به منظور اشتراک‌گذاری، با هدف جذب مشتری، تردید دارید، ساخت انیمیشن تبلیغاتی پاسخ شما است. برای این گفته دلیل داریم.

گیرایی بالا

اگر در پی جذب مخاطب و وادار کردنش به برقراری ارتباط با محتوای تبلیغاتی خود هستید، باید از انیمیشن تبلیغاتی استفاده کنید. دستیابی به این خواسته از طریق متن بسیار دشوار است. عکس کمی کار را راحت‌تر کرده و تیزر تبلیغاتی، مسیر را بسیار هموار می‌کند. همچنان گیرایی یک ویدیوی عادی در مقایسه با انیمیشن تبلیغاتی به مراتب کمتر است.

برخلاف تصور، جذب شدن به این دسته محتواها منحصر به کودکان نیست. دلیل رو آوردن به این نوع ویدیوهای تبلیغاتی، اثبات تاثیرگذاری بیشتر آن‌ها روی ذهن بیننده از دیدگاه علم روانشناسی است.

ساخت انیمیشن

کاهش هزینه‌

ساخت انیمیشن تبلیغاتی سبب صرفه‌جویی بسیار زیاد در زمان و هزینه خواهد شد. برخلاف تصور عموم، تیزرهای تبلیغاتی عادی منابع بیشتری طلب کرده و به هزینه بالاتری برای ساخت نیاز دارند. به عنوان نمونه یک ویدیوی تبلیغاتی تجاری عادی نیازمند گرد هم آوردن گروهی از افراد است. اگر در برنامه هر یک از آن‌ها خللی وارد شود، کل تیم معطل باقی خواهد ماند. از نیاز به پرداخت دستمزد به تک تک افراد نباید غافل شد.

اما کاراکترهای درون انیمیشن‌های تبلیغاتی، از شما هزینه‌ای بابت حضورشان دریافت نمی‌کنند! همچنین می‌توانید به تعداد دلخواه، شخصیت به ویدیو اضافه کنید. نکته بسیار مهم دیگری که هزینه ساخت انیمیشن تبلیغاتی در مقایسه با ویدیوهای تجاری عادی را به شدت کاهش می‌دهد، آسودگی در پیاده‌سازی صحنه‌های خاص است. ایجاد برخی شرایط و صحنه‌ها در دنیای واقعی خطرات خاصی را در پی داشته و به سرمایه‌گذاری زیادی نیاز دارد، اما در دنیای انیمیشن، خبری از این محدودیت‌ها نیست.

ایجاد تصویری پایدار از برند

به وسیله استفاده از کاراکترهای کارتونی به عنوان سفیر برند خود، تصویری به یادماندنی در ذهن بیننده ایجاد خواهید کرد. آن‌ها از این به بعد، همیشه این شخصیت تخیلی را به محصولات یا سرویس‌های شما ارتباط خواهند داد. دلیل این اتفاق، همان گیرایی بالای انیمیشن تبلیغاتی است. هر چه ظاهر و سیما، صدا، حرکات بدن و طرز بیان کاراکتر خاص‌تر باشد، نفوذ بیشتری در ذهن بیننده خواهد شد.

پیشنهاد می‌کنیم برای خلق یک کاراکتر، دیوانه‌کننده‌ترین ایده ذهنتان را در نظر بگیرید، چرا که به لطف انیمیشن تبلیغاتی، هر رویایی در فکر شما قابل پیاده‌سازی است. محدوده فکر خود را گسترش داده و از نمونه‌های مشابه (برای الهام‌گیری و نه کپی‌برداری) کمک بگیرید. همانطور که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم، هیچ محدودیتی سد راه افکار شما نشده و قادر به متولد کردن هر کاراکتری هستید.

اثرگذاری بیشتر

بر اساس جدیدترین تحقیقات Crisp Media، ویدیوهای انیمیشنی در مقایسه با تبلیغات ویدیوی عادی، 4.5 برابر اثرگذاری بیشتری روی ذهن بیننده دارند! وقتی محتوای ویدیوی در صفحه‌های شخصی یا متعلق به کسب و کارتان در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، ظرفیت جذب مشتری به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته را دارا است.

یکی از دلایل تاثیرگذاری بیشتر، کمک به ایجاد تصویری منحصربه‌فرد در ذهن بیننده است. برای تبلیغات ویروسی، محتواهای انیمیشنی و گرافیکی اثرگذارتر ظاهر می‌شوند. منظور از تبلیغات ویروسی، ترغیب شدن بیننده به اشتراک‌گذاری محتوای تبلیغاتی شما است. به این ترتیب متن، تصویر یا ویدیو همینطور دست به دست چرخیده و به سمع و نظر افراد بیشتری می‌رسد.

در ادامه به بررسی تاریخچه‌ای از انیمیشن تبلیغاتی می‌پردازیم. از چه زمان استفاده از انیمیشن در تبلیغات آغاز شد و چرا هنوز به عنوان روشی بسیار پربازده، طرفداران زیادی دارد؟

مقاله پیشنهادی :قیمت ساخت انیمیشن تبلیغاتی چقدر است ؟

انیمیشن های تبلیغاتی در بسیاری از جنبه ها اثربخشی ویژه ای دارد؛ زیرا به  عنوان مثال می تواند گزینه ای بسیار ارزان تر نسبت به تبلیغات های سنتی، باشد. و همچنین در جذب مخاطبان و همچنین بسیاری از مزایای دیگر موثر باشد. در تبلیغات های به روش سنتی، دقیقا مانند ضبط فیلم ها، بازیگران نقشی که کارگردان هنری بر عهده آن ها قرار می داد را اجرا می کردند. که در این روش به تعداد قابل توجهی نیروی انسانی برای ساخت و تولید نهایی، احتیاج می شد. و علاوه بر این، وقوع خطاهای احتمالی که اجتناب ناپذیرند، می تواند هزینه های مالی و هزینه زمانی پروژه را افزایش بدهد. که این هزینه ها با توجه به دامنه  گسترده تر وقوع خطا و تاخیر در روش های سنتی، نسبت به انیمیشن های تبلیغاتی ، تفاوت قابل توجهی پیدا می کند. و دلیل آن این است که برای ساخت انیمیشن ها تبلیغاتی ، تنها به چند انیماتور متخصص و کار بلد و بازیگران صوتی، نیاز خواهید داشت.
اما هزینه و زمان تنها دلایل برتری انیمیشن های تبلیغاتی نسبت به مدل های سنتی در زمینه تبلیغات نیست، بلکه موارد دیگری هم وجود دارد که  در ادامه از آن ها نام می بریم:

  • انیمیشن به طور کلی سرگرم کننده است؛ برای تماشا و ایجاد تعامل با مخاطبان، موفق تر از تبلیغات سنتی است.
  • انیمیشن اغلب شامل جنبه های طنز یا کمدی است؛ که تماشاگر را برای مدت طولانی سرگرم می کند.

  • انیمیشن به شما اجازه می دهد که خلاقیت بیشتری داشته باشید؛ زیرا شما می توانید تقریبا هر چیزی را در انیمیشن های تبلیغاتی ارائه دهید؛ همچنین در انیمیشن شما هیچ محدودیتی برای نمایش مفاهیم های غیر واقعی، که در دنیای زنده  وجود ندارند، ندارید. ضمن اینکه ترکیب تخیلات ذهنی با داستان شما، نیز یک راه خوب برای جذب توجه مخاطبان است.

  • انیمیشن می تواند جوهر برند شما را در خود بگنجاند؛ و دقیقا همانطوری که شما می خواهید، محصول را برای مخاطبان خود، تبیین کند.

  • انیمیشن های تبلیغاتی به طور کلی شامل فیلم های کوتاه است؛ که به صورت واضح و سریع، با مخاطبان خود، ارتباط برقرار می کنند. و اطلاعات را به شیوه ای خلاقانه منتقل می کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.