نکات خرید سرویس خواب دوقلو

۲۷ بازديد

تخت خواب نوزاد دوقلو 

میتوان گفت: از وسایلی که به صورت مشترک برای چندین ماه نوازادان میتوانند استفاده کنند. تخت خواب است و بعضی از نوزادان از خوابیدن در فضای مشترک بیشتر لذت میبرند، و خواب آرام تری را دارند.باید در خرید تخت خواب کودک توجه داشته باشید که تخت از ایمنی بالایی و استاندارد های لازم برخوردار باشد.

کمد و دراور را دو قلو ها میتوانند به صورت مشترک استفاده کنند. بهتر است از کمد و دراور های جا دار و بزرگ برای دو قلوها استفاده کرد زیرا برای چیدن لباس ها و دیگر وسایل با کمبود جا مواجه نشوید.

اگر دوست دارید دو تخت جدا برای دو قلو ها تهیه کنید، بهتر است قبل از خریدن اندازه ی اتاق را در نظر بگیرید

چیدن تخت ها باید طوری باشد، که بتوانید کودکان را ببینید. و فضای کافی برای رفت و آمد و چک کردن هر نوزاد به خصوص در شب را داشته باشید.

خریدن تخت های دو طبقه گزینه ی خوبی برای دو قلوهای بزرگتر است، که فضای اتاق هم کمتر اشغال می شود.

یکی از مهم ترین اجزایی که در دکوراسیون اتاق کودکان دوقلو اهمیت زیادی برای والدین دارد سرویس خواب آنها است. امروزه بیشتر پدرها و مادرها سعی می کنند در هنگام خرید سرویس خواب نوزاد مدل های حفاظ دار و تاشو را انتخاب کنند. چون تخت های حافظ دار به خوبی از نوزادان محافظت می کنند و در زمان های بسیاری از افتادن نوزاد جلوگیری خواهند کرد. اما تخت های تاشو ضمن حفظ ایمنی کودک فضای بسیار کمی از اتاق خواب کودکان را اشغال می کنند و زمانی که نوزادان بزرگ‌ شدند امکان تبدیل تخت خواب به میز تحریر هم وجود دارد. گاهی اوقات این مدل تخت های تاشو به مبل تبدیل می شوند و در طول روز فضای بسیار لوکس تری را در اتاق خواب کودکان ایجاد می کنند. پس تخت خواب های تاشو برای کودکان دوقلو می توانند گزینه بسیار مناسبی برای منازل آپارتمانی باشد.

مناسب ترین تخت خواب برای کودکان دوقلو

زمانی که شما صاحب فرزندان دوقلو می شوید مهم ترین موضوع در نگهداری آنها مراقبت و حفظ امنیت در بین آنها است. اما امروزه با خرید تخت مناسب برای کودکان دوقلو در مدل های جدید می توانید تا حد زیادی امنیت را برای کودکان خود مهیا کنید و در زمان خوابیدن کودکان دوقلو آنها را به طور مجزا بخوابانید. این مدل از سرویس خواب کودکان دوقلو در عین زیبایی، یک تخت با چند کارایی است. یکی دیگر از مدل های پرطرفدار تخت خواب های مناسب برای نوزادان دوقلو تخت های گهواره ای هستند. قطعاً مادران با خرید این نوع سرویس خواب نوزاد از بغل کردن دو نوزاد در طول روز کمتر خسته می شود‌. تخت های گهواره ای دقیقاً مانند یک پرستار می توانند کمک زیادی به شما در آرام کردن و نگهداری از نوزادان کنند.

تخت دو طبقه مناسب کودکان دوقلو

اغلب تخت هایی که برای کودکان دوقلو طراحی و ساخته می شوند به شکل دو طبقه هستند. این مدل تخت ها با اهداف ویژه ای تولید و عرضه می شوند چون سرویس خواب برای کودکان دوقلو باید ضمن زیبایی بتواند برخی از نیاز کودکان را برطرف کند. تعدادی از این تخت ها سایبان دارند و مجهز به سیستم موزیکال هستند تا نوزادان در هنگام خواب حس آرامی بگیرند و با خیال راحت تر بخوابند. حتی ممکن است که به جای پله در طراحی آن سرسره به کار رفته باشد و باعث خوشحالی کودکان و تشویق آنها به خوابیدن شود. این مدل تخت ها بیشتر برای کودکانی مناسب است که دیگر شیرخواره نیستند چون نوزادان شیرخوار باید هر دو در یک ردیف قرار بگیرند تا شیردهی مادر راحت تر انجام شود.

نکات مهم در مورد تخت خواب دوطبقه

امروزه به دلیل فضای کم در اتاق خواب کودکان خانواده هایی که دارای دو فرزند می باشند به استفاده از تخت خواب های دو طبقه روی آورده اند.

اما استفاده از تخت های دو طبقه بقیر از مزایای زیادی که دارد معایبی هم دارد که در این مقاله قصد داریم به بررسی این نکات مثبت و منفی تخت های دو طبقه بپردازیم.

خرید تخت خواب دو طبقه:

نظر و حضور کودکان در هنگام خرید تخت کودک دوطبقه بسیار مهم می باشد و باید هنگام انتخاب و خرید تخت دو طبقه حضور داشته باشند زیرا نظر کودک هنگام خرید تخت دو طبقه در اولویت قرار دارد.

همراه داشتن کودکان هنگام خرید تخت دو طبقه کمک زیادی به تصمیم تهایی والدین می کند به این صورت که با حضور فرزند خود می توانید شکل بالا رفتن کودک از نردبان های تخت نوجوان را برای انتخاب تخت دو طبقه در نظر بگیرید و نوعی از نردبان یا پله را در نظر بگیرید که کودک با آن راحت تر است و برای تردد روی پله یا نردبان با مشکل مواجه نمی شود.

تخت خواب های دو طبقه ای که از نردبان یا پله های باریک و کوچک استفاده میکنند می توانند خطرات زیادی را برای سلامت فرزند شما ایجاد کنند.

اگر این امکان وجود داشت که شکل بالا رفتن کودک از پله های تخت را امتحان و رویت کنید حتما این کار را انجام دهید تا خرید خود را با خیال راحت و بدون نگرانی انجام دهید.

همچنین به این نکته توجه کنید که نردبان یا پله ی تخت نوزاد دو طبقه دارای دستگیره های کمکی برای بالا رفتن کودک باشند تا از خطرات احتمالی به میزان بیشتری پیشگیری شود.

تخت نوجوان دو طبقه معمولا دارای این دستگیره های کمکی نمی باشند در نتیجه باید با توجه به شرایط سنی فرزند خود تخت را انتخاب کنید .

طراحی تخت خواب دو طبقه:

طراحی این گونه تخت ها می تواند نتیجه ی ایده پردازی های کودک و دنیای کودکانه ی فرزندان باشد همچنین سعی کنید از ایده های خلاقانه برای طراحی تخت خواب نوزاد و نوجوان استفاده کنید.

کودک در اتاق و تخت خواب خود بیشترین زمان را می گذراند پس سعی کنید با ایده های جذاب و خلاقانه به رشد و شکوفایی کودک خود کمک کنید.

استفاده از لوازم جانبی تزینی می تواند کمک شایانی به تقویت روحیه و شکوفایی کودکان کند تصور کنید در اتاقی پر از لوازم بازی و شخصیت های عروسکی که مورد علاقه ی کودکان هستند چه کمکی به آرامش خاطر و روحیه بخشیدن به آن ها می شود.

بیشترین بازدهی:

تخت خواب یکی از لوازمی است که نه تنها خواب بلکه بیشترین زمان شادی و بازی کودک در آن می گذرد اما می توان به عنوان یکی از لوازم جاگیر از آن یاد کرد حال اگر قرار بر این باشد که به تعداد فرزندان که در یک اتاق ساکن هستند تخت خواب داشته باشیم چه کاری می شود انجام داد؟

حالا می شود سراغ تخت خواب های دو طبقه رفت و درجه اهمیت و کاربرد آن را احساس کرد اما این بار باید از ایده هایی استفاده شود که این تخت خواب را نسبت به تخت خواب نوجوان متمایز کند تا آرامش و سلامت هر دو کودک هنگام خواب تتضمین شود و خواب راحت و با آرامشی را تجربه کنند.

 

معایب تخت دو طبقه:

کارشناسان سلامت نوزاد و نوجوان بر این باورند که استفاده از تخت های دو طبقه می تواند کودکان را با خطر رو برو کند. همچنین بیشترین آمار صدمه دیدن کودکان ناشی از سقوط از تخت های دو طبقه مربوط به کودکانی هست که کمتر از 6 سال دارند در نظر گرفتن نکات ایمنی و جوانب مختلف باعث کمتر شدن استرس والدین و کمتر در معرض خطر قرار گرفتن کودکان می شود.

در نظر داشته باشید که استفاده از تخت های دو طبقه برای کودکانی که در خواب راه می روند اصلا عاقلانه نیست و می تواند پشیمانی و حادثه بزرگی به بار اورد.

جمع بندی :

استفاده از تخت های دو طبقه برای نوزادان و نوجوانان بسته به روحیات کودک و شما خوابیدن او می باشد و باید توجه کنید که کودک در خواب چه میزان فعالیتی دارد ، بعد از در نظر گرفتن تمام جوانب می توانید به سراغ تخت های دو طبقه برای فرزندان خود بروید.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.