انیمیشن تبلیغاتی 2 بعدی کجا کاربرد دارد ؟

۲۵ بازديد

تعریف انیمیشن دو بعدی

داستان ‌ها، شخصیت ‌ها و زمینه ‌ها در یک انیمیشن دو بعدی، همگی در محیط ‌های دو بعدی وجود دارند که شکل ‌ها از چپ و راست و همین‌طور از بالا و پایین می ‌توانند حرکت کنند. به عبارتی دیگر در انیمیشن دو بعدی، تصاویر و شکل‌ ها بر پایه دو محور X و Y رسم می ‌شوند. به نظر می ‌رسد که این انیمیشن ‌ها مسطح و تخت و صاف هستند و عمقی ندارند.

انواع انیمیشن دو بعدی

 انیمیشن‌ های دو بعدی از نظر طریقه ساخت به سه دسته قسمت می ‌شوند.

  • انیمیشن ‌های رسم دستی: کارتون‌ های قدیمی که در آن ها صحنه‌ ها و شکل ‌ها فریم به فریم توسط دست رسم می ‌شدند، از این نوع انیمیشن‌ ها هستند.
  • موشن گرافیک: انیمیشن ‌هایی که تصویر های آن با گرافیک برداری توسط نرم افزار رسم می ‌شوند.
  • تخته سفید: انیمیشن ‌هایی مشابه انیمیشن ‌های رسم دستی که بر روی تخته‌ هایی به زمینه رنگ سفید رسم می ‌شوند.

تخته سفید و موشن گرافیک نسبت به انیمیشن‌ های رسم دستی، در صنعت به صورت یادگیری آنلاین بسیار محبوب هستند. خیلی سریع‌ می ‌شود آن ها را ساخت و در مقایسه با رسم دستی هزینه زیادی دارند. می ‌توان در موشن گرافیک، تصویر های پیچیده ‌تر و با رنگ‌ های متنوع و دلخواه ترسیم کرد. به همین ترتیب، بازی‌ ها نیز امکان دارد دو بعدی یا سه بعدی باشند. روش تشخیص آن ها نیز به گونه ‌ای است که ذکر شد.

انیمیشن دو بعدی یا سه بعدی

امروزه انیمیشن­ های تولید شده را به صورت کلی به دو دسته انیمیشن دو بعدی و سه بعدی تقسیم بندی می ­نمایند. وقتی که از انواع انیمیشن­ ها صحبت می­ کنیم، ویژگی و خصوصیات آن ها با یکدیگر، مورد بررسی و مقایسه قرار می ­گیرد. حقیقت این است که واژه بهتر را نمی‌ توان به یکی از آن ‌ها نسبت داد چون هر یک از آن‌ ها ویژگی ‌های خاص خودشان را دارند که هر یک را از دیگری متمایز می ‌کند.

سر آغاز انیمیشن سازی انیمیشن دو بعدی است و با اینکه ظهور انیمیشن‌ های سه بعدی، همچنان قابلیت این را دارند که در نمایش ‌های تلویزیونی، فیلم ‌ها، بازی‌ های کامپیوتری، تبلیغات و وب‌ سایت ‌ها استفاده شوند هیچ وقت از جذابیت آن ‌ها کسر نشده است.
برای ثبت سفارش انلاین انیمیشن تبلیغاتی 2 بعدی به کارشناسان پارت انیمیشن مراجعه کنید 

مزیت انیمیشن دو بعدی

بهره گیری از انیمیشن ‌های دو بعدی همراه اسکریپت در بازی‌ ها و برنامه‌ های آنلاین، موجب صرفه جویی در زمان و هزینه می ‌شود. همچنین با این کار سود بیشتری حاصل می شود. به علاوه، فرمت دو بعدی بارگذاری سریع‌ تر را در دستگاه ‌های تلفن همراه ممکن می‌سازد و فراهم می ‌کند.

مقایسه انیمیشن دو بعدی و سه بعدی

در انیمیشن ‌های دو بعدی، به صورت کلی ایجاد و همچنین تغییر در تصاویر متحرک، شخصیت‌ های موجود در انیمیشن، داستان و همچنین زمینه انیمیشن، در یک محیط دو بعدی قرار دارند. به زبان دیگر این انیمیشن ‌ها، این چنین به نظر می ‌رسند که فاقد عمق بوده و صاف و مسطح هستند.

ولی در انیمیشن سه بعدی برخلاف انیمیشن ‌های دو بعدی، با استفاده از یک محیط دیجیتال سه بعدی، تصاویر متحرک ایجاد می ­کنند. در حقیقت شما با استفاده از انیمیشن ‌های دو بعدی تنها قادر خواهید بود تا شخصیت ­های دو بعدی بسازید. به این معنا که شخصیت ساخته شده فقط دارای ارتفاع و عرض خواهد بود ولی فاقد هر گونه عمق است. انیمیشن دو بعدی به منظور طراحی مفهومی اصلا مناسب و پر کاربرد نیست. چون فقط می ‌تواند دو بعد از معماری یا مدل ­ها را نشان دهد.

در انیمیشن‌ های سه بعدی تمام شخصیت ‌های موجود کاملا سه بعدی خواهند بود. یعنی شخصیت ­ها دارای ارتفاع، عرض و عمق هستند و البته نکته مهم این است که شخصیت‌ ها در انیمیشن‌ های سه بعدی در مقایسه با شخصیت ‌های انیمیشن‌ های دو بعدی واقعی ­تر به نظر می­رسند. در واقع به کمک این انیمیشن می ‌توان شخصیت­ های واقعی ساخت.

انیمیشن ‌های سه بعدی شامل بعضی مراحل متنوع و مختلف هستند. مانند مدل سازی، نورپردازی، ایجاد بافت و غیره که غالبا همه این موارد اشاره شده توسط نرم افزار های کامپیوتری انجام می ­گیرند.

از جمله اصلی ‌ترین و مهم­ ترین مزیت انیمیشن دو بعدی نسبت به انیمیشن سه بعدی، ارزان ­تر بودن آن است. علاوه بر آن، انیمیشن دو بعدی را می‌ توان در مدت زمان کمتری تولید کرد. فقط برای ساخت انیمیشن‌ های دو بعدی نیاز به افراد زبده و ماهری است که بتوانند به خوبی طراحی و نقاشی کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.