بهترین نمونه انیمیشن تبلیغاتی دو بعدی

۳۶ بازديد

انیمیشن دو بعدی چیست؟

پویا نمایی دو بعدی متشکل از شخصیت ها و طراحی های گرافیکی است که در محیط دو بعدی حرکت می کنند. این کاراکترها می توانند در جهت های بالا، پایین، راست و چپ، یعنی در محورهای X و Y حرکت کنند.

این نوع پویا نمایی فاقد عمق بوده و بصورت تخت و مسطح و به شکل نقاشی های روی کاغذ نمایش می یابد.

انواع پویا نمایی ۲ بعدی

با روش های مختلفی می توان پویا نمایی دو بعدی را طراحی و آماده کرد. سه نوع رایج پویا نمایی ۲ بعدی عبارتند از:

  • در انیمیشن های قدیمی تر، تمامی تصاویر و صحنه های پویا نمایی با دست طراحی می شود. این نوع انیمیشن، ترسیمی دستی نامیده می شود.
  • انیمیشن هایی که به کمک گرافیک برداری با استفاده از نرم افزار ساخته می شود. به این نوع انیمیشن موشن گرافیک نیز گفته می شود.
  • انیمیشن های تخته سفید به روش ترسیم دستی بر روی تخته زمینه سفید ترسیم و فیلمبرداری می شود.

در میان روش های ساخت پویا نمایی ۲ بعدی، موشن گرافیک سریعتر ساخته می شود و محبوبیت بیشتری دارد. در موشن گرافیک می توان رنگ های بیشتری بکار برد و تصاویر پیچیده تری را نمایش داد.برای  دیدن بهترین نمونه انیمیشن تبلیغاتی دو بعدی  به پارت انیمیشن مراجعه کنید .

ابزارهای ساخت انیمیشن دو بعدی

امروزه ابزارهای زیادی برای ساخت انیمیشن ۲ بعدی وجود دارد. از میان ابزارهای شناخته شده برای ساخت این پویا نمایی ، می توان ابزارهای زیر را نام برد:

  • فتوشاپ (Photoshop)
  • افتر افکت (After Effects)
  • موهو (Moho)
  • فلش (Flash)
  • اِنکور (Encore)

 

تکنیک های ساخت انیمیشن ۲ بعدی

  • تکنیک دو بعدی دیجیتال: در این تکنیک، از وکتورهای گرافیکی برای خلق تصاویر و ویرایش آنها استفاده می شود. به کمک نرم افزارهای گرافیکی مانند فلش یا افترافکت و غیره صحنه های مختلف طراحی می شود. در این تکنیک، تمام رنگ آمیزی ها بصورت کامپیوتری انجام می شود.
  • روتوسکوپی: ابتدا از بازیگران زنده در موقعیت های مختلف فیلمبرداری می شود. سپس تصاویر ضبط شده دوباره به شکل دستی ترسیم و جایگزین می گردد.
  • کات اوت: به کمک اشیائی مانند مقوا، پارچه و هر وسیله دیگر کاراکترهای پویا نمایی دو بعدی ساخته می شود و در فریم های مختلف فیلمرداری انجام می شود.

 

  • فلیپ بوک: سبکی قدیمی است که بر روی هر برگه یک دفترچه، یکی از صحنه های پویا نمایی طراحی می شود. با ورق زدن سریع ، تصاویر متحرک نشانگر پیام مربوط به انیمیشن هستند.

مزایای انیمیشن های ۲ بعدی و مقایسه با انیمیشن ۳ بعدی

هریک از انیمیشن های دو بعدی و سه بعدی، ویژگیهای منحصربفردی دارند. تاریخچه پویا نمایی با انیمیشن های ۲ بعدی آغاز شد. با وجود ابداع پویا نمایی های ۳ بعدی بسیارجذاب، هنوز هم می توان از انیمیشن های ۲ بعدی استفاده کرد و همچنان کاربردهای خاص خود را دارد. مثلا در برخی بازی های رایانه ای و وب سایت ها بخصوص در تبلیغات کوتاه از انیمیشن دو بعدی استفاده می شود.

  • در ساخت پویا نمایی های ۲ بعدی هزینه و زمان کمتری صرف می شود.
  • در برنامه ها و بازی های آنلاین با استفاده از پویا نمایی ۲ بعدی می توان با صرف هزینه کمتر، سود بیشتری کسب کرد.
  • زمان بارگذاری پویا نمایی ۲ بعدی بخصوص در دستگاه های تلفن همراه کمتر است.
  • مشاهده پویا نمایی ۲ بعدی، حجم و پهنای باند اینترنت کمتری نیاز دارد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.