نقش انیمیشن تبلیغاتی بر رشد تجارت

۳۵ بازديد

تاثیر سفارش انیمیشن تبلیغاتی بر رشد تجارت

سفارش انیمیشن تبلیغاتی موجب افزایش نرخ تبدیل مخاطبان به خریداران می‌شود و بنابراین بر توسعه و رشد تجارت یک برند تاثیرگذار است.

چگونه سفارش انیمیشن تبلیغاتی می‌تواند بر رشد تجارت تاثیرگذار باشد؟ چرا برندهای جهانی از استراتژی تکرار نمایش انیمیشن‌های کوتاه استفاده می‌کنند؟ علت اینکه کسب و کارها باید به منظور تبلیغات ویدئوهای موشن گرافیک  یا انیمیشن بسازند چیست؟ با توجه به رقابت تجاری امروز، انیمیشن تبلیغاتی یک راه عالی برای نشان دادن هویت برند است. بکارگیری این نوع تبلیغات خلاقانه موجب می‌شود که مشتریان بالقوه درک واضح تری از یک محصول و تجارت آن داشته باشند.

 

مقدمه

سفارش انیمیشن تبلیغاتی نقش مهمی در زمینه بازاریابی به ویژه اینترنتی ایفا می‌کند. کاربران آنلاین تبلیغات به شکل موشن‌گرافیک و انیمیشن را نسبت به تصاویر ثابت ترجیح می‌دهند. به عبارتی تبلیغات بنری ثابت در مقایسه با نوع متحرک به سختی نظر مصرف‌کنندگان را به خود جلب می‌کند و حتی می‌تواند نگرش منفی در مخاطبان هدف ایجاد نماید. از طریق تکرار تبلیغات انیمیشنی کوتاه، نام برند و یا سایر مفاهیم راحت‌تر به مخاطبان انتقال داده می‌شود و در ذهن آن‌ها ماندگار خواهد شد. هدف از تبلیغات علاوه بر معرفی محصولات و جذب مشتریان می‌تواند رشد تجاری و ارتقای یک برند باشد. به کارگیری انواع تبلیغات انیمیشنی با ایجاد ارتباطات در سطح گسترده و افزایش فروش موجب رشد تجارت یک برند خواهد شد. فهرست عنوان‌هایی که در این مقاله بیان شده‌اند عبارتند از: نقش انیمیشن کوتاه بر رشد تجارت، ویژگی‎‌های انیمیشن سه بعدی، تاثیر انیمیشن کوتاه تبلیغاتی بر مشتریان، ارتباط با مخاطبان و مزایای سفارش انیمیشن تبلیغاتی.

 

نقش انیمیشن کوتاه بر رشد تجارت

صنعت تبلیغات با ایجاد انگیزه در مخاطبان هدف، تمایل به خرید محصولات را افزایش می‌دهد. رونق کسب و کار، فروش محصولات، اشتغال‌زایی و بالا رفتن نرخ بازگشت سرمایه از جمله نتایجی هستند که برندهای مطرح دنیا به وسیله تبلیغات انیمیشنی به آن دست می‌یابند. تبلیغات می‌تواند الگوی مصرف را در جامعه تغییر دهد و موقعیت یک محصول را در بازار تثبیت نماید. متداول‌ترین سبک انیمیشن‌های تبلیغاتی موشن گرافیک است که با آن می‌توان متن و تصاویر را به صورت متحرک درآورد و انیمیشن‌های بسیار ساده تهیه کرد. در حال حاضر موشن گرافیک‌های دوبعدی و سه بعدی جایگاه خاص را در پلتفرم‌های آنلاین و وب سایت‌ها پیدا کرده‌اند.

ویژگی‎‌های انیمیشن سه بعدی

بدیهی است که انیمیشن‌های تبلیغاتی باید بر اساس استراتژی‌های بازاریابی ساخته شوند. همچنین تولید تبلیغات خلاقانه شروع خوبی برای جذب مشتری در تجارت امروز است. به عنوان مثال برخی برندها محصولات خود را به صورت نامحسوس تبلیغ می‌کنند و با داستان سرایی درباره مناسبت‌های اجتماعی و ایجاد حس نوستالژیک نام برند را مطرح می‌نمایند. انیمیشن کوتاه راهکاری مناسب برای انتقال مفاهیم و اطلاعات پیچیده به صورت داستان است. اگر یک محصول تجاری از نظر فنی چالش برانگیز است، به وسیله موشن گرافیک تبلیغاتی کوتاه مخاطب می‌تواند با آن ارتباط برقرار کرده و از مسائل فنی آن مطلع شود. بدین ترتیب کاربر اطلاعات بیشتری در مورد کسب و کار و مشخصات محصولات به دست می‌آورد. 

یکی دیگر از ویژگی‌های انیمیشن تبلیغاتی این است که می‌توان از مدل‌های سه بعدی و کاراکترهای منحصر به فرد برای سایر ویدئوهای بازاریابی یک برند استفاده کرد. انیمیشن‌های سه بعدی ابزار بازاریابی قدرتمندی هستند که به شکل خاصی توجه مخاطبان هدف را به خود جلب می‌کنند. این شیوه برای معرفی یک محصول فیزیکی و تشویق مخاطب به خرید آن فوق العاده است و هیچ نوع تبلیغاتی با آن برابری نمی‌کند. پتانسیل انیمیشن‌های سه بعدی در تبلیغ نام تجاری، محصول و خدمات بسیار بالا است و افراد احساس ارتباط بیشتری با برند خواهند داشت. علاوه بر این هزینه‌های تبلیغات را به میزان زیادی کاهش می‌دهد. به طوری که تبلیغ کنندگان دیگر نیازی به صرف هزینه‌های فیلمبرداری در فضای باز یا استفاده از بازیگر نخواهند داشت و قبل از شروع ساخت انیمیشن می‌توان بودجه مورد نیاز را با جزئیات کامل محاسبه کرد. همچنین محتوای ویدئویی ساخته شده را می‌توان در آینده ویرایش کرد و سکانس‌های کاملا مشابه به آن اضافه نمود.

تاثیر انیمیشن کوتاه تبلیغاتی بر مشتریان

اگرچه نمایش انیمیشن تبلیغاتی  به افراد مانند روش‌های دیگر تبلیغات می‌تواند منجر به رفتار اجتناب از آگهی شود. با این حال بعد از تکرار انیمیشن‌های تبلیغاتی، نگرش مثبتی در مخاطبان هدف ایجاد می‌گردد. در اغلب اوقات شخصیت‌های متحرک سه بعدی و جلوه‌های صوتی و تصویری در یک انیمیشن نظر افراد را به خود جلب می‌کنند و توجه مصرف‌کننده به این نوع تبلیغات موجب کاهش نرخ پرش خواهد شد. به اشتراک‌گذاری انیمیشن‌های کوتاه راحت‌تر انجام می‌شود بنابراین اکثر برندها این موضوع را هنگام تبلیغات در نظر می‌گیرند. هرچه قدر یک پست انیمیشن تبلیغاتی لایک بیشتری در شبکه‌های اجتماعی داشته باشد و توسط کاربران به اشتراک گذاشته شود، به یاد ماندنی‌تر خواهد بود.

ارتباط با مخاطبان 

بازاریابان و تبلیغ‌کنندگان با نمایش شخصیت‌های ساختگی در انیمیشن‌های تبلیغاتی، نام برند را طبیعی و زنده نمایش می‌دهند. این شیوه تبلیغات دلبستگی مخاطبان به برند را افزایش داده و به رفتار، نگرش، قضاوت و انتخاب مصرف‌کننده جهت می‌دهد. فناوری‌های به کار رفته در ساخت انواع انیمیشن مانند موشن گرافیک، واقعیت مجازی(VR) و... تمامی ابعاد زندگی انسان‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند. به همین دلیل در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال به کارگیری اینگونه انیمیشن‌های منحصر به فرد مد نظر قرار می‌گیرد. مخاطبان می‌توانند در هر زمان به وسیله گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی پیام‌های تبلیغاتی مورد علاقه خود را مشاهده کنند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. اگرچه پیام‌های کلیدی که به صورت انیمیشن‌های سرگرم‌کننده و جذاب به نمایش گذاشته میشوند، سریع‌تر منتقل می‌شوند با این حال کانال‌های ارتباطی نیز اهمیت دارند.

امروزه به دلیل وجود رسانه‌های اجتماعی اینترنتی(مانند اینستاگرام، توییتر، یوتیوب و...) ارتباط با مخاطب به صورت دو طرفه انجام می‌گیرد و یک برند می‌تواند بازخورد یا پیشنهادات مشتریان را نسبت به انیمیشن‌ها سریعا دریافت کند. به عبارت دیگر بر خلاف شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی که هنگام تبلیغات هیچگونه بازخوردی دریافت نمی‌کردند، در رسانه‌های اینترنتی ارسال بازخورد بین طرفین و با کمترین هزینه انجام می‌گیرد. بدین ترتیب کاربران آنلاین وقت گذراندن در رسانه‌های اجتماعی را ترجیح می‌دهند. به دلیل اینکه امکان تعامل با افراد نسبت به رسانه‌های سنتی کم هزینه‌تر و راحت‌تر می‌باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.