ویژگی انیمیشن تبلیغاتی باکیفیت

۳۰ بازديد

انیمیشن تبلیغاتی چیست؟

ویدئوی کوتاه که متشکل از تصاویر متحرک بوده و بصورت حلقه ای تکرار می شود را انیمیشن تبلیغاتی می گویند. این روش برای تبلیغات در حوزه های دیجیتال مارکتینگ بسیار رایج است. مزیت این روش، تکرار شونده بودن و پخش یکپارچه آن است. کاربر در نگاه اول متوجه این تکرار نشده و برایش جذاب به نظر می رسد.

از این روش تبلیغاتی می توان برای معرفی محصول یا خدمات هر کسب و کار استفاده کرد. زیرا در مقایسه با یک محتوای ثابت و استاتیک، تحرک و پویایی برای کاربران جذاب تر است. بنابراین، انیمیشن سازان با طراحی انیمیشن های حرفه ای در قالب تبلیغات ابتکاری و جدید، می توانند خدمات تبلیغاتی بی نظیری به شرکت ها ارائه دهند.

 

ساخت انیمیشن تبلیغاتی

نکات مربوط به ساخت و تولید انیمیشن تبلیغاتی

ساخت انیمیشن های تبلیغاتی نیازمند توجه به نکات بسیارمهمی است. این انیمیشن ها کوتاه هستند و برای اثرگذاری بر مخاطب معمولا ۵ الی ۶ ثانیه بیشتر فرصت ندارید. بنابراین ساخت و تولید باید بگونه ای باشد که علاوه بر رساندن پیام موردنظر، طراحی بی نقصی داشته و برای کاربر جذاب باشد. مهمترین نکاتی که در ساخت این نوع تبلیغات باید دقت شود عبارتند از:

  • استفاده از سناریویی جامع، حرفه ای و پرمحتوا
  • بکارگیری ایده های مبتکرانه و جدید
  • استفاده از گرافیک حرفه ای
  • استفاده از صداهای باکیفیت و حرفه ای برای صداگذاری
  • ایجاد هماهنگی میان صدا و تصویر
  • زمان بندی صحیح برای رسیدن به بهترین نتیجه
  • رعایت قوانین کپی رایت در استفاده از برخی شخصیت های کارتونی که در انحصار شرکت های خاص قرار دارند.

اثرات و مزایای ساخت انیمیشن های تبلیغاتی

هماهنگونه که بیان شد، این روش تبلیغاتی بسیار قدرتمند و پربازده است.

  • به کمک انیمیشن تبلیغاتی می توانید مخاطب را در مدت زمان بسیار کوتاه سرگرم کنید.
  • در این روش، آزادی عمل بیشتری دارید و می توانید از هر ایده خلاقانه ای یک محتوای ویدئویی جذاب برای معرفی خود بسازید.
  • استفاده از این روش، محدود به شرکت های بزرگ نیست بلکه هر کسب و کار نوپا و کوچکی می تواند از آن استفاده کند.
  • در حالت تبلیغات بصری و نمایشی، اطلاعات بیشتری به مغز ما ارسال می شود. با استفاده از تصاویر می توان یک مفهوم را بهتر منتقل کرد.
  • استفاده از این روش، بسیار موثرتر از ارتباطات کلامی با مخاطبین است. در این حالت، دیگران تلاش بیشتری برای شناخت بیشتر شما خواهند داشت.
  • به هر میزان که ذهن شما بتواند قوانین طبیعت و حقایق را کنار بزند می توانید رویاپردازی کنید. درصورتی که در ساخت ویدئو تبلیغاتی، چنین امکانی وجود ندارد.
  • این روش به دلیل مقرون به صرفه بودن و زمان موردنیاز کمتر، برای کسب و کارهای کوچک و نوپا نیز قابل استفاده است.
  • برای آماده سازی انیمیشن تبلیغاتی که اغلب از موشن گرافیک استفاده می شود، براحتی می توان در هر مرحله تغییرات موردنیاز را انجام داده و بروزرسانی کرد.

 

به طور معمول هزینه ساخت انیمیشن‌ تبلیغاتی کمتر از فیلم کوتاه است و روشی خلاقانه برای ارتباط موثر با مشتریان بالقوه می‌باشد. انیمیشن‌ها به صورت بنر تبلیغاتی در فضای مجازی باشند و یا محتوای ویدئویی در شبکه‌های تلویزیونی، ‌می‌توانند به کسب و کارها کمک کنند تا محصولات خود را معرفی نمایند. همچنین با کمترین هزینه آگاهی مصرف‌کنندگان از یک برند را افزایش می‌دهند.

بیشتر بدانید:

بازاریابی محتوایی نیز به تولید محتوای خوب و نظارت روی آن تمرکز می کند. در حال حاضر بسیاری از شرکت های تولید محتوا با اخذ سفارش تولید محتوا انواع محتواهای کاربردی را در اختیار شما قرار می دهند تا به کمک آنها بتوانید مخاطبان خود را جلب نمایید.

مقدمه

انیمیشن تبلیغاتی، ویدئویی کوتاه است که به طور واضح و سریع اطلاعات را به مخاطب منتقل ‌می‌کند. اغلب کسب و کارها برای تبلیغ برند در رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین، آپارات و... از انیمیشن و یا موشن گرافیک‌های ساده استفاده ‌می‌کنند. محبوبیت این نوع ویدئوها همچنان در حال افزایش است و راهکاری عالی برای معرفی محصول و اطلاع رسانی درباره برند می‌باشد. هزینه ساخت انواع انیمیشن‌ها متفاوت است و معمولا محتواهای ویدئویی تبلیغاتی توسط تیم‌های حرفه‌ای ساخته ‌می‌شوند. 

فهرست مطالبی که در این مقاله مطرح شده‌اند عبارتند از: هزینه ساخت انیمیشن تبلیغاتی، سفارش ساخت انیمیشن، مهارت‌های لازم برای ساخت انیمیشن‌، انواع انیمیشن تبلیغاتی، فیلمنامه و کاراکترهای انیمیشن تبلیغاتی.

 

هزینه ساخت انیمیشن تبلیغاتی 

هزینه ساخت انیمیشن تبلیغاتی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. برخی از این عوامل تاثیرگذار عبارتند از: تایم انیمیشن، نوع فیلمنامه، ساخت استوری بورد، رعایت استانداردهای پخش، شیوه تدوین و مدت زمان اجرای پروژه. انیمیشن‌ها فقط به متحرک‌ سازی گرافیک‌ها و تصاویر محدود نمی‌‌شوند، بلکه به شیوه داستانی و از طریق کاراکترها ‌می‌توانند اطلاعات و مفاهیم پیچیده را به مخاطب نمایش دهند. تایم انیمیشن‌های تبلیغاتی متفاوت است و ‌این نوع ویدئوها می‌توانند درباره هر موضوعی ساخته شوند. معمولا یک انیمیشن‌ تبلیغاتی در مدت زمان 15 تا 60 ثانیه به نمایش گذاشته ‌می‌شود. سازندگان انیمیشن قبل از هر کاری بر اساس طول ویدئو و میزان پیچیدگی آن بودجه پروژه را برآورد ‌می‌کنند. منطقی است که هر چه طول ویدئو و تعداد اعضای تیم سازنده انیمیشن بیشتر باشد، هزینه بالاتری برای ساخت آن در نظر گرفته ‌می‌شود. به عنوان مثال قیمت انیمیشن 30 ثانیه‌ای بسیار کمتر از یک ویدئوی 3 دقیقه‌ای است.

استانداردهای پخش و ابعاد خروجی مانند 4K، Full HD و HD موارد دیگری هستند که در هزینه ساخت انیمیشن تبلیغاتی محاسبه ‌می‌شوند. هرچه کیفیت خروجی بهتر باشد، قیمت بالاتری خواهد داشت. تدوین و کارگردانی نیز از جمله عوامل تعیین‌کننده قیمت هستند. تدوین یکی از مهمترین مراحل در ساخت انیمیشن است. طی این مرحله ویدئوی نهایی برای انتشار آماده ‌می‌شود. به عبارتی ادغام، ویرایش و اصلاح فریم‌های ویدئو در مرحله تدوین انجام می‌گردد. هرچه محتوای ویدئویی حرفه‌ای‌تر تدوین شود، هزینه انجام پروژه افزایش خواهد یافت.

سفارش انیمیشن تبلیغاتی 

تهیه انیمیشن تبلیغاتی باکیفیت  بر فروش محصولات تاثیر زیادی دارد. اگر این نوع محتوای ویدئویی متناسب با نیاز مشتریان تهیه شود می‌تواند بیشترین اطلاعات را درباره محصول و برند ارائه دهد. در حال حاضر برای آماده سازی انیمیشن‌های دو بعدی از نرم افزارهای Adobe مانند Adobe Animate CC، Adobe After Effect و یا برنامه Moho استفاده ‌می‌شود. همچنین انیمیشن‌های سه بعدی با نرم افزارهایی مانند Autodesk 3D Max، Cinema 4D و Autodesk Maya ساخته ‌می‌شوند.

بهتر است برای سفارش انیمیشن تبلیغاتی سرمایه مورد نیاز آن برآورد گردد. معمولا استودیوهای انیمیشن بر اساس سبک و مدت زمان محتوای ویدئویی بودجه آن را تعیین ‌می‌کنند. باید دقت داشت که ویدئوهای تبلیغاتی هویت یک برند را به مخاطب می شناسانند. منطقی است که سرمایه‌گذاری برای ساخت انیمیشن‌های با کیفیت ایده مناسبی است تا یک برند به طور صحیح به مشتریان معرفی گردد. در صورتی که انیمیشن‌ها خلاقانه و جالب ساخته شوند ‌می‌توانند بازخورد خوبی از مخاطب دریافت کنند. همچنین ارتباط برند با مشتری را بهبود بخشند و در نهایت فروش محصولات را افزایش دهند. این نوع تبلیغات دقیقا آنچه را که مخاطب باید درباره محصول بداند به طور واضح بیان ‌می‌کنند.

مهارت‌های لازم برای ساخت انیمیشن‌

انیمیشن‌های تبلیغاتی اثربخشی فعالیت‌های بازاریابی را در مدت زمان کوتاهی افزایش می‌دهند. سازندگان انیمیشن، ویدئوهای تبلیغاتی فوق العاده و منحصر به فردی را طی مراحلی از جمله فیلمنامه‌نویسی، تهیه استوری بورد، طراحی تصاویر و متحرک سازی آن‌ها، صداگذاری و تدوین آماده ‌می‌کنند. هرچه مهارت گرافیست‌ها بیشتر باشد و توانایی انجام کار با نرم افزارهای پیشرفته را داشته باشند، در مدت زمان کمتری محتوای ویدئویی را تهیه خواهند کرد. به عبارتی هرچه تیم سازنده انیمیشن حرفه‌ای‌تر باشند، پروژه ساخت ویدئوهای تبلیغاتی را سریع‌تر به پایان می‌رسانند. البته بدیهی است که هزینه بیشتری نیز دریافت ‌می‌کنند.

تهیه استوری بورد برای فیلمنامه مرحله‌ای زمانبر در تهیه انیمیشن تبلیغاتی است. به همین دلیل سفارشاتی که همراه با استوری بورد ساخته شوند ممکن است پرهزینه‌تر باشند. در واقع با ساخت استوری بورد علاوه بر هزینه مدت زمان انجام پروژه نیز بیشتر ‌می‌شود. به عنوان مثال معمولا ساخت یک ویدئوی یک دقیقه‌ای 2 هفته طول می‌کشد اما اگر همراه با استوری بورد باشد ممکن است اجرای پروژه تا یک ماه زمان ببرد. علاوه بر آنچه گفته شد، اگر کارگردانی، تدوین و صداپیشگی محتوای ویدئویی توسط افراد متخصص و حرفه‌ای انجام شود، هزینه ساخت انیمیشن تبلیغاتی افزایش خواهد یافت.

انواع انیمیشن تبلیغاتی

با توجه به پیشرفت فناوری در زمینه ساخت انواع انیمیشن، این نوع تبلیغات مسیر رو به رشدی را می‌پیماید. همواره صاحبان کسب و کار به دنبال طراحی موشن گرافیک‌هایی هستند که با شخصیت سازی و برخی مهارت‌های دیگر، مخاطبان را جذب ویدئوی تبلیغاتی خود کنند. انواع انیمیشن‌های تبلیغاتی به چهار دسته تقسیم ‌می‌شوند که عبارتند از: موشن گرافیک‌های ساده، انیمیشن‌های دو بعدی، انیمیشن‌های سه بعدی و استاپ موشن. هزینه ساخت انیمیشن تبلیغاتی با توجه به نوع آن متفاوت خواهد بود. انیمیشن‌های سه بعدی ‌می‌توانند پرهزینه‌ترین محتواهای ویدئویی باشند. به دلیل این که نسبت به انواع دو بعدی زوایای دید بیشتری ایجاد ‌می‌کنند و ساخت آن‌ها بسیار زمانبر است.

همانطور که اشاره شد، یکی از انواع انیمیشن‌ تبلیغاتی استاپ موشن می‌باشد. طراحان برای ساخت استاپ موشن تصاویر هر فریم را کمی تغییر می‌دهند و از ادغام آن‌ها محتواهای ویدئویی جذاب می‌سازند. موشن گرافیک‌ها نمونه‌ای دیگری از انیمیشن‌های تبلیغاتی هستند که سریع‌تر و ارزان‌تر ساخته ‌می‌شوند. به طور معمول در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی این روش کاربرد زیادی دارد. اگرچه ساخت موشن گرافیک‌های دو بعدی و سه بعدی نیز امکان‌پذیر است اما باید دقت کرد که سبک ویدئوهای موشن گرافیک بسیار ساده‌تر از انیمیشن‌های حرفه‌ای می‌باشد.

فیلمنامه و هزینه ساخت انیمیشن تبلیغاتی

نوع فیلمنامه و تعداد کاراکترهای آن از جمله عوامل تعیین‌کننده هزینه ساخت انیمیشن تبلیغاتی هستند. موضوعاتی که باید قبل از نوشتن فیلمنامه به آن توجه شود عبارتند از: هدف اصلی انیمیشن، ویژگی‌های مخاطب، مدت زمان ویدئو، بودجه مورد نیاز و رسانه‌ای که قرار است محتوای ویدئویی در آن منتشر شود. هدف اصلی ساخت انیمیشن‌های تبلیغاتی معرفی محصول و اطلاع‌رسانی بیشتر درباره یک برند خاص است. سبک فیلمنامه و کاراکترهای آن بر اساس ویژگی‌های مخاطب انتخاب ‌می‌شود. در فیلمنامه نویسی برای ساخت انیمیشن‌های تبلیغاتی از دو شیوه بیان متفاوت داستانی و یا روایی استفاده می‌گردد.

اگر فیلمنامه به صورت داستان باشد، پیام اصلی در قالب رویداد و یا اتفاق نمایش داده ‌می‌شود.همچنین فیلمنامه‌هایی که با بیان روایی باشند، به شیوه توصیفی و تحلیلی اطلاعات و مفاهیم را برای مخاطب روایت ‌می‌کنند. معمولا هزینه فیلمنامه‌های داستانی بیشتر از نوع روایی است. علاوه بر این اگر کاراکترها و شخصیت‌های انیمیشن منحصر به فرد و همراه با صدا باشند، هزینه نگارش فیلمنامه افزایش خواهد یافت. کاراکترهای بدون گویش و آرشیوی هزینه کمتری داشته و در هر دو نوع فیلمنامه‌های داستانی و روایی کاربرد دارند. به طور کلی پیچیدگی فیلمنامه و تعداد فریم‌های انیمیشن دو عامل مهم در محاسبه هزینه ساخت انیمیشن تبلیغاتی هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.