بیلبورد ها به بهترین وجه به عنوان پوسترهای بزرگ توصیف می شوند. از بیلبوردها برای تبلیغ کالاها و خدمات استفاده می شود. در طراحی بیلبورد تبلیغاتی باید به نکات زیر توجه کرد.
- تبلیغ کنندگان برای نمایش پیام خود در فضاهای بزرگ تبلیغاتی در فضای باز هزینه پرداخت کرده اند. هدف بیلبورد تبلیغاتی جلب توجه عابران پیاده و رانندگانی است که به طور مرتب از کنار آنها عبور می کنند.
- تبلیغات بیلبورد از چاپ بزرگ استفاده می کند. پیام را باید در چند ثانیه خواند و فهمید. بنابراین، تبلیغکنندگان اغلب شامل تصاویری میشوند که احساسات را برمیانگیزد.
- هدف از تبلیغات بیلبورد بازاریابی یک شرکت، یک برند، یک محصول، یک خدمات، یک رویداد خاص یا یک کمپین است.
-
همه ما تعداد بی شماری بیلبورد را دیده ایم که به خاطر نمی آوریم. در حالی که به نظر میرسد هیچ کمبودی در بیلبوردهای بدون الهام وجود ندارد، فرصتهای زیادی برای کسبوکارها برای ایجاد طرحهای بیلبورد وجود دارد. البته، طراحی استراتژیک یک بیلبورد کار آسانی نیست، زمانی که شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا توجه دیگران را با یک تبلیغ جالب و به یاد ماندنی جلب کنید.
-
پیام خود را شفاف کنید
به همان اندازه که ساده به نظر می رسد، باید مطمئن شوید که طراحی بیلبورد تبلیغاتی شما دارای یک پیام واضح است – هم به معنای واقعی کلمه و هم به صورت مجازی.
اول از همه، بیلبورد شما باید خوانا باشد. اگر مردم نتوانند به راحتی آن را بخوانند، احتمالاً اصلاً آن را نخواهند خواند.
دوم، پیام بازاریابی شما باید منطقی باشد و به راحتی قابل درک باشد. در حالی که ارسال یک پیام مرموز می تواند سرگرم کننده باشد، اما اگر مردم ندانند منظور شما چیست، ممکن است زحمت پیدا کردن آن را نداشته باشند.
-
توضیح کمتر
هر چه کمتر بگویید بهتر است. به حدی که در برخی موارد بهترین طرح های بیلبورد تبلیغاتی اصلا چیزی نمی گوید. یک عکس می تواند خیلی بیشتر از کلمات بیان کند، بنابراین اجازه دهید بیلبورد شما خودش صحبت کند. علاوه بر موثرتر بودن، در مقایسه با بیلبوردهای کنار جادهها که چشم رانندگان را بیش از حد طولانی از جاده دور میکنند، ایمنتر است.
-
نیازهای مخاطبان خود را برآورده کنید
در مقایسه با تبلیغات دیجیتال، ممکن است به نظر برسد که تبلیغات در فضای باز فاقد هدف گذاری مخاطبین است. و اگرچه گزینه های هدف گیری بسیار کمتری وجود دارد، اما این بدان معنا نیست که باید بر اساس مکان تبلیغ خود به افرادی که به آنها دسترسی دارید نادیده بگیرید
-
از داده زنده استفاده کنید
با استفاده از داده زنده، برای جالبتر کردن طراحی بیلبورد خود – و همچنین مفیدتر – دادههای بیدرنگ اضافه کنید. راههای زیادی وجود دارد که کسبوکارها میتوانند این کار را انجام دهند، از شمارش معکوس تا یک رویداد بزرگ، امتیازات فعلی یک بازی بزرگ، یا زمان انتظار اتاق اورژانس تا رتبهبندیهای فعلی کیفیت هوا یا حتی شمارش گردهها در هوا.
اگر اعداد ساده ای وجود دارد که به طور مداوم در رابطه با کسب و کار شما و آنچه که تبلیغ می کنید در حال تغییر هستند، یک فید داده زنده ارزش بررسی دارد.
-
فراتر از بیلبورد بروید
طراحی بیلبورد خود را به خود فضای بیلبورد محدود نکنید. رفتن به خارج از خطوط و ترکیب عناصر اضافی را در نظر بگیرید.
-
با بیلبوردها به عابران پیاده برسید
همه بیلبوردها در کنار بزرگراه نیستند. همچنین میتوانید از تبلیغات بیرونی در مکانهای مختلف، از ایستگاههای اتوبوس و ایستگاههای مترو گرفته تا کنارههای دیوارها یا چراغهای خیابانی استفاده کنید. در نظر بگیرید که میخواهید به چه کسانی دسترسی پیدا کنید و چقدر زمان صرف تماشای آگهی شما میکنند.
به عنوان مثال، شخصی در مترو زمان بیشتری برای نشستن و خواندن آگهی شما خواهد داشت، در حالی که اتومبیل هایی که در بزرگراه رانندگی می کنند فقط چند ثانیه زمان خواهند داشت.
-
جالب و با برند بمانید
مانند هر شکلی از تبلیغات، شما باید در برند و به روشی جالب بمانید.
-
محیط طبیعی را بگنجانید
نه تنها با نگاه کردن به طرح از منظر فضای تبلیغاتی موجود، بلکه چگونه می توانید از عناصر اطراف نیز استفاده کنید، موقعیت تبلیغات را به صورت استراتژیک بررسی کنید. این نمونه طراحی نه تنها چشم نواز است، بلکه در واقع فضای تبلیغاتی را با استفاده از خورشید برای نمایش تبلیغات خود بر روی زمین اضافه می کند.
-
طراحی بیلبورد تبلیغاتی برای دیدگاه های مختلف
مهم نیست که چه نوع بیلبورد یا تبلیغات فضای باز را انتخاب می کنید، مردم آن را از زوایای مختلف و در نتیجه، دیدگاه های متفاوتی می بینند. این به شما به عنوان تبلیغکننده این فرصت را میدهد تا داستانهای متفاوتی را از هر نقطه نظر بسازید.
این می تواند بیلبورد را قادر سازد تا همانطور که مردم آن را از زوایای مختلف می بینند، تکامل یابد و در مقابل، داستانی را تعریف کند.
-
هر دو شکل و عملکرد را در خود بگنجانید
بهترین طرح ها شامل فرم و عملکرد می شود. اگر طراحی بیلبورد شما واقعاً هدف دیگری فراتر از به اشتراک گذاشتن یک پیام بازاریابی داشته باشد، چه؟ شاید بیلبورد شما بتواند با ارائه چیزی مفید به مردم از سر و صدا عبور کند – در حالت ایده آل، چیزی که در آن برند شما را تقویت کند.
-
آن را سرگرم کننده کنید
-
با انتزاع خلاق شوید
همیشه به آنچه می گویید نیست، بلکه به چیزی که نمی گویید مربوط می شود. در برخی موارد، طراحی بیلبوردهایی که بیشترین تاثیر را دارند، آنهایی هستند که از قدرت انتزاع استفاده می کنند.
-
طراحی بیلبورد تبلیغاتی را با دیجیتال شدن بهینه کنید
بسیاری از کسب و کارها از بیلبوردهای دیجیتالی به عنوان نوعی آگاهی از برند مدرن و کم هزینه استفاده می کنند. با این حال، بیلبوردها به طور سنتی دارای اشکال (عمده) عدم توانایی بهینه سازی آسان هستند. با طراحی بیلبوردهای دیجیتال، تبلیغات شما می تواند کم هزینه، تعمیر و نگهداری باشد و به راحتی تغییر و بهینه شود. به این ترتیب، پیام و طرح شما می تواند در طول زمان برای دستیابی بهتر به مخاطبان بهینه شود.
-
از مرحله فروش بگذرید
بهترین پیامهای بازاریابی نه تنها به مردم میگویند که چه میخواهند، بلکه باعث میشوند مردم آنچه را که ارائه میدهند بخواهند. در حالی که ممکن است به نظر می رسد مانند یک چرخش زبان، خبر خوب این است که در واقع یک استراتژی نسبتا ساده است.
بهتر از همه، این کار همچنین به بیلبورد شما کمک می کند که فروش کمتری داشته باشد، که از نظر روانی ممکن است به مردم کمک کند که برند شما را مثبت تر ببینند.
-
با افراد محلی ارتباط برقرار کنید
یک نکته عالی برای طراحی بیلبورد که باید در نظر داشته باشید این است که بیلبوردهای خود را در موقعیت مکانی خود سفارشی کنید. شرکت های ملی ممکن است تمایل داشته باشند که یک یا دو طرح بیلبورد ایجاد کنند تا در سراسر کشور قرار دهند.
با این حال، اگر طرح های خود را با مناطق محلی تطبیق دهید، پیام شما بیشتر طنین انداز می شود. به این ترتیب می توانید به طور مؤثرتری با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید که در مقابل آن را جذاب تر می کند و در نتیجه به تبلیغات شما در رسیدن به هدف کمک می کند.
-
یک فراخوان مفید برای اقدام ارائه دهید
-
مکان بیلبورد خود را هوشمندانه انتخاب کنید
-
برای جلوگیری از ایرادات طراحی از همه جهات به طراحی خود نگاه کنید
یک طراحی به ظاهر بی عیب و نقص می تواند به سرعت از بین برود. فقط به طراحی بیلبورد خود به تنهایی نگاه نکنید، بلکه عناصر اطراف آن را در نظر بگیرید و این عناصر چگونه می توانند بر طراحی آن تأثیر بگذارند
-
- ۰ ۰
- ۰ نظر