قیمت ساخت انیمیشن تبلیغاتی چقدر است ؟

۴۲ بازديد

تعرفه و سفارش ساخت انیمیشن

ساخت انیمیشن؛ یک انیمیشن چگونه ساخته می شود؟ قیمت ساخت انیمیشن تبلیغاتی چقدر است؟ در صورتی که بخواید سفارش ساخت انیمیشن تبلیغاتی بدهید، این سوالی است که شاید نیاز باشد پاسخه آن را بدانید. بنابراین ابتدا یک دیدگاه تاریخی را مرور کنیم تا بتوانیم بفهمیم انیمیشن ها چگونه وارد زندگی ما شده اند

شروع انیمیشن

بعد از سال ۱۸۹۵ که برادران لومیر در فرانسه سینما را ابداع کردند و پس از آن که شور و شوق مردمان جهان نسبت به دیدن تصویر متحرک فزونی یافت. هنرمندانی در اوایل قرن بیستم و دهه اول ۱۹۰۰ نسبت به تجربیاتی در حوزه تصویر متحرک و متحرک سازی تصاویر نقاشی شده اقدام نمودند که می‌توان این حرکت ها را به عنوان اولین گام ها برای تولد انیمیشن تلقی نمود.

همچنین می توان با مراجعه به تاریخچه انیمیشن در اینترنت اطلاعات دقیق تری از این هنر-صنعت به دست آورد. بد نیست بدانیم مطابق با آما، صنعت انیمیشن در سال ۲۰۱۶ در دنیا بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار درآمدزایی داشته است که ۵۰ درصد این درآمد نصیب استودیو های انیمیشن سازی ژاپن شده است. ۴۶ درصد از این درآمد از آنِ آمریکا و کانادا بوده است و تنها ۴ درصد از درآمد صنعت انیمیشن به سایر کشورهای دنیا اختصاص داشته است. که کشور ما ایران مبلغ ناچیزی – نزدیک به صفر مطلق – را در این حوزه به خود اختصاص داده است

هرچند وجود چندین شرکت انیمیشن سازی معتبر و همچنین گروه‌های کاری انیمیشن این پتانسیل را -خصوصا در چند سال اخیر- در ایران فراهم آورده است که بتوان کار هایی با استانداردهای بین المللی را تولید نمود اما هنوز تا رسیدن به آن چشم انداز رویایی که صنعت انیمیشن ایران در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد و بتواند از این طریق درآمد زایی داشته باشد راهی طولانی در پیش است اما باید جوانه های تازه رویده در حوزه صنعت انیمیشن راه در دل جوانان این مرز و بوم به عنوان یک گام تلقی نمود و به نظر می‌رسد که اتفاقات خوبی در آینده ای نزدیک و شاید کمی دورتر در انتظار صنعت انیمیشن ایران باشد که البته نیازمند سرمایه گذاری بسیار بالا و همچنین اعتماد به جوانها و حراست از نیروهای انسانی حرفه‌ای و زبده در این هنر-صنعت جهانی است

فرآیند ساخت و تولید انیمیشن

 

فرآیند و مراحل تولید انیمیشن یکی از سوالات مرسوم است که جان بخشی به موجودات خیالی و اشیا کارتونی به چه شکلی انجام می پذیرد؟ و چگونه می توانند و قادرند دنیای ما را به تسخیر خود درآورد حیواناتی که به صورتی بامزه طراحی شدند یا آدم هایی که در شکل و قیافه شان اغراق های عجیب و غریب به نظر می رسد یا اشیایی که تبدیل به یکی از دوست داشتنی ترین شخصیت های کارتونی زندگی ما شده اند چگونه جان می گیرند و از یک تصویر ثابت و بی روح به یک شخصیت پویا با ویژگی های انسانی ارتقا می یابند

در پاسخ به این سوال ابتدا نیاز به درک کارکرد تصاویر متحرک است آنچه ما به عنوان تصویر متحرک سینمایی و انیمیشن بر پرده سینما یا اخیراً بر صفحات تلویزیون و موبایل های مان می بینیم برایند یک فرمول بسیار ساده است در هر ثانیه، ۲۴ عکس که تفاوت های اندکی با هم دارند در برابر چشمان ما مجسم می شوند و به نمایش در می آیند در واقع دوربین فیلمبرداری یا هنرمند انیماتور حرکت را به عکس های ثابت تجزیه می کند و سپس آپارات یا پخش کننده های مثل تلویزیون این 24 عکس ثابت را در کسری از ثانیه (24 عکس در یک ثانیه) به نمایش در می آورند و اینگونه است که ما حرکت را بر پرده ی سینما یا صفحه ی تلویزیون لمس می کنیم.

ساخت انیمیشن

در واقع یک دوربین فیلمبرداری در یک ثانیه ۲۴ عکس ثابت از یک پدیده در حال حرکت ضبط می کند آپارات های سینمایی همان ۲۴ عکس را با همان سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه مقابل دیدگان ما پخش می‌کنند و از آنجا که توهم بینایی یک پانزدهم ثانیه است و این پخش تصویری بدون وقفه ادامه پیدا می کند ما نمی توانیم خلأهای میان عکس های ثابت را ببینیم و چون موضوع از سوژه متحرک بوده است بنابراین ما نیز حرکت را از خلال تصاویر ثابتِ به حرکت در آمده درک می کنیم

در انیمیشن نیز طراح انیماتور همین کار را می کند او برای هر ثانیه حداقل ۸ به طور متوسط 12 و اخیراً ۲۴ فریم طراحی می‌کند البته این موضوع به تکنیک ساخت انیمیشن هم بستگی بسیار زیادی دارد چنانچه در انیمیشن دستی برای هر ثانیه ۸ تا ۱۲ فریم طراحی می‌شود و بعد آنها ضرب در ۳ یا ۲ می شوند یعنی اگر ۸ فریم طراحی شده باشد از هر فریم سه کپی و چنانچه ۱۲ فریم طراحی شده باشد از هر فریم ۲ کپی گرفته شده و نهایتا به همان ۲۴ فریم بر ثانیه (استاندارد پخش سینمایی) می رسد.

با هزاران مشقت

بنابراین چنانچه ساخت انیمیشن با تکنیک طراحی دستی صورت پذیرد طراح انیماتور می بایست برای ساخت یک انیمیشن چند دقیقه ای هزاران فریم تصویر ثابت طراحی کند که کاری بسیار سخت و طاقت فرساست و حتی با وجود نرم‌افزارهای جدیدی که در این زمینه یه طراحان کمک می‌کنند اما همچنان این فرآیند بسیار وقت گیر و زمان‌بر است اما چنانچه از تکنیک‌های دیگر انیمیشن خصوصاً در حوزه رایانه مثل انیمیشن سه بعدی یا تکنیک کات اوت استفاده شود این فرایند تا حدودی ساده تر خواهد بود.

با این حال باز هم نیاز است برای هر ثانیه تعدادی طراحی صورت پذیرد و آن را از طریق نرم افزار مربوطه متحرک سازی انجام شود که با توجه به تکنیک دو بعدی یا ۳ بعدی بودن آن و همچنین نرم افزاری که در فرایند متحرک سازی مورد استفاده قرار می گیرد این موضوع می تواند زمان نسبتا طولانی را به خود اختصاص دهد اما به هر حال از ساخت انیمیشن به شیوه ای طراحی دستی کوتاه مدت خواهد بود و سرعت اجرای آن بالاتر است اما ممکن است معایبی نسبت به انیمیشن سازی دستی داشته باشد که در معرفی نرم افزار ها و تکنیک ها مشروح آن را مورد بررسی قرار خواهیم

سفارش ساخت انیمیشن

ممکن است شما هم یک محصول جدید تولید کرده باشید و یا در فرآیند ارائه خدمات یا محصولات خود نوآوری هایی داشته باشید یا اینکه محصول و خدمات شما به گونه‌ای طراحی شده باشد که برای معرفی آن نیاز به یک انیمیشن باشد، یک پویانمایی دو بعدی یا سه بعدی. اینجاست که نیاز به دانستن تعرفه ساخت انیمیشن دارید و گامی بعدی هم سفارش ساخت انیمیشن است.

شاید هم شما از شرکت های طراح و تولید کننده خطوط تولید یا ماشین آلات صنعتی باشید و تنها یک انیمیشن بتواند به خوبی عملکرد دستگاه شما را به مخاطبان معرفی کند این امکان هم وجود دارد که یک ارائه بزرگ در پیش داشته باشید یک جلسه کاری با اعضای هیات مدیره، یک کنفرانس مهم یا یک نمایشگاه، و نیاز دارید مخاطبان چیزی بیشتر از حرف های شما و چند قطعه اسلاید را ببینند


آیا کسب و کار شما نیز به یک انیمیشن تبلیغاتی نیاز دارد؟

درست است شما به یک انیمیشن نیاز دارید شما نیاز دارید تا از طریق شبیه سازی دقیق رایانه ای و یا کاراکترهایی با مزه مزیت‌های دستگاه، خط تولید، محصول و یا فرآیندهای تهیه محصول و ارائه ی خدمت را با شفافیت به مخاطبانتان عرضه کنید گاهی اوقات این تنها برگ برنده برای پیروزی در یک رقابت و پیروزی برای فروش محصول است

درست است همه ما با دیدن بهتر می‌توانیم بفهمیم و یاد بگیریم ۸۰ درصد یادگیری غالباً از راه دیدن اتفاق می افتد و همه ما این پیش ساختارهای ذهنی را از اولین لحظه ای که گام در مسیر آموزش و دبستان گذاشته ایم تا بعدها در دبیرستان و دانشگاه با خود همراه داریم آری جلمه ی معروفی هست که می گوید «من وقتی می بینم و انجام می دهم، می فهمم»

ساخت انیمیشن تبلیغاتی

ساخت یک انیمیشن تبلیغاتی تنها بخشی از پروسه ی پاسخگویی به نیاز مخاطبان برای اطلاع از محصولات یا برند شماست، هنر-صنعت انیمیشن که کم و بیش سودای تصرف مرزهای سینما را در سر می پروراند یکی از بهترین و انعطاف پذیرترین مدیوم ها و ابزار بشر، برای تاثیرگذاری بر احساسات، عواطف و همچنین سرگرمی نوع بشر است. از کودکی گرفته که بسیاری از آموخته های زندگی را با انیمیشن می آموزیم تا بزرگسالی که انیمیشن های بسیار حرفه ای و حس آمیز، نگاه ما را نسبت به وقایع، رخدادها و بسیاری از مطالب تغییر می دهند

اینها همه گوشه ای از تاثیرات و قدرت انیمیشن بر بشر است. از این رو اگر به فکر افزایش فروش محصولات خود هستید به طور جدی به شما توصیه می کنیم به انیمیشن عمیقا فکر کنید. اگر خوب بیندیشید انیمیشن قادر است به برند شما یک جایگاه بی نظیر نزد مخاطبان ایجاد نماید. انیمیشن قادر است شما را از رقبایتان متمایز سازد و برندی شکل خواهد گرفت که ارزش های آن مرز های جغرافیایی کشور ها را در خواهد نوردید.

کمی به مینیون ها، پاتریک و باب اسفنجی و خیل عظیمی از کاراکترهایی که زندگی ما را احاطه کرده اند بیندیشید. ساخت انیمیشن تبلیغاتی می تواند از حدود توصیف یک محصول خیلی فراتر رود، کسی چه می داند شاید مینیون ها برای فروش هزاران محصول مرتبط توسعه داده شده باشد! قطعا !

طراحی و تولید انیمیشن صنعتی

انیمیشن یک راه خلاقانه و در عین حال هنری برای نمایش چیزهایی است که گفتن آن ها یا نشان دادن شان با سختی‌های همراه است. اگر انیمیشن ها نبودند ما هیچ گاه نمی توانستیم جزئیات کارکرد یک موتور اتومبیل، موتور هواپیما یا خیلی چیزهای دیگر را درک کنیم. اگر انیمیشن ها نبودند ما با خیلی از حس و هواهای کاراکترها و به بیانی بهتر با محصولات و خدمات مختلف آشنا نبودیم. انگار خیلی از محصولات و خیلی از چیزهایی که ما مصرف می کنیم، خیلی از برندهای امروز را، انیمیشن ها به ما آموزش داده اند. از تام و جری گرفته تا انیمیشن ها و کارتون های جذاب دیگری که از آنها مطالب بسیاری آموخته‌ایم. و نقش بی بدیلی در آموخته کردن مخاطبان برای استفاده از محصولات و خدمات جدید و شیوه های نوین زندگی بوده اند.


تاثیر انیمیشن بر فروش محصولات

انیمیشن به عنوان یکی از رشته های هنری اکنون در سینما و فیلمسازی جایگاه رفیعی دارد. هر ساله اخبار خیره‌کننده‌ای از فروش فیلم‌های سینمایی انیمیشن می‌شنویم و همچنین هر ساله اخبار خیره کننده ای از تاثیر انیمیشن بر فروش محصولات و خدمات می‌شنویم. به طور خاص اکنون که انیمیشن با همراهی رایانه‌های پرقدرت و علم رو به رشد گرافیک رایانه‌ای همسو شده است و طیف وسیعی از هنرمندان در سراسر جهان در زمینه انیمیشن های رایانه ای فعالیت می کنند.

دنیای انیمیشن سازی دنیای بزرگی از کاراکترها، شبیه سازی ها، بازسازی ها و همه دنیا های موازی است که خود را در قامت یک شبیه سازی از دنیای واقعی با قوانینی متغیر و انعطاف پذیر نشان می دهند. ما در دنیای انیمیشن ها نیازی به متعهد بودن به همه قوانین دنیای واقعی نداریم اما نیاز است که حس کنیم همه چیز واقعی است، زیرا از این طریق است که می توانیم به انیمیشن ها اعتماد داشته باشیم و کاراکترها را باور کنیم.
برای سفارش ساخت انیمیشن تبلیغاتی و دیدن نمونه انیمیشن ساخته شده در پارت انیمیشن به آدرس زیر مراجعه کنید 

https://partanimation.com/making-promotional-animations/

چگونه از انیمیشن برای بالا بردن و افزایش فروش استفاده کنیم

خوب است ابتدا به این نکته اشاره کنیم که صنعت انیمیشن در تطابق با تبلیغات جلوه های ویژه رایانه ای و دیجیتال آرت چه تغییرات اساسی را پشت سر گذاشته است و این تغییرات تا چه اندازه توانسته است از انیمیشن یک ابزار کارآمد برای تبلیغات بازاریابی و مارکتینگ ایجاد نماید؟

برای پاسخ به این سوال نیازی نیست راه خیلی دوری برویم کافیست نگاهی به تولیدات انیمیشنی صنعت تبلیغات در چند سال اخیر و ادغام آن با دیجیتال آرت و آثار هنرمندان دیجیتال بیاندازیم در واقع یکی از عواملی که به رشد چشمگیر صنعت انیمیشن در سالیان اخیر کمک کرده است رشد چشمگیر ابزار آلات رایانه‌ای و همچنین ازدیاد و ارتقاء نرم افزارهایی است که برای هنرمندان دیجیتال و با مقاصد گوناگون طراحی و ساخته شده است این ابزار و درهم آمیختگی هنر و رویکردهای متنوع در هنر دیجیتال موجب شده است تا آثار درخور تعاملی در این زمینه تولید و به مخاطب عرضه شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.