5 نکته مهم در انتخاب کلاه و شال گردن زمستانی

۳۰ بازديد
با شروع زمستان، اهمیت گرم نگه‌داشتن بدن و مراقبت از خود چند برابر می‌شود. خوشبختانه به دلیل تنوع زیاد، انتخاب کلاه و شال گردن کار سختی نیست. به‌راحتی می‌توانید با انتخاب یکی از انواع کلاه و شال گردن استایل زمستانی خود را تکمیل کنید و در برابر سرما مجهز باشید. در این‌ بین نکاتی هم برای ست کردن این آیتم های زمستانی با سایر لباس‌ها و نحوه انتخاب مناسب آن‌ها وجود دارد که باید بدانید و رعایت کنید. برای مثال مدل و فرم صورت شما هم در انتخاب کلاه تأثیر دارد و بهتر است کلاهی متناسب با فرم صورتتان تهیه کنید. در ادامه مقاله با کلاهت  همراه باشید تا این مسیر را برای شما هموار کند.

شال گردن‌های مردانه و زنانه از اکسسوری‌هایی هستند که در استایل‌های مختلف رسمی و کژوال استفاده می‌شوند. این آیتم در هر فصلی می‌تواند کاربردی باشد، برای مثال در زمستان باعث جلوگیری از نفوذ سرما و در تابستان باعث جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید به پوست گردن شما می‌شود. یکی دیگر از دلایل استفاده از شال گردن افزایش جذابیت استایل است. از بین جنس‌های مختلف شال گردن، مدل نخی برای فصل‌های بهار و تابستان، بافتنی برای پاییز و زمستان و ابریشمی برای استایل‌های کلاسیک در هر فصلی مناسب است. از شال‌گردن‌های چهارخانه هم غافل نشوید که به‌راحتی با هر استایلی ست می‌شوند. دسته‌بندی دیگری از انواع شال گردن وجود دارد که بر اساس ظاهر آن‌ها است. این دسته‌بندی شامل شال‌گردن‌های مربعی، مستطیلی، مثلثی و حلقه‌ای می‌شود.

انواع کلاه‌ زمستانی شامل آویاتور، خزدار، بینی (Beanie)، فدورا و فرانسوی می‌شود. کلاه‌های خزدار به مدل‌های قراقی هم معروف هستند و  انواع زنانه و مردانه آن با استایل‌های کلاسیک هماهنگ می‌شوند. کلاه‌های آویاتور یا خلبانی بهترین مدل کلاه برای پوشاندن گوش‌ها هستند و به کلاه‎‌های روسی شباهت زیادی دارند. کلاه‌های بینی هم مدل‌های ساده و جذابی هستند که در بین نوجوانان و جوانان محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. این کلاه‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند و می‌توان آن‌ها را در استایل‌های کژوال و اسپرت به کار برد. کلاه فدورا که با نام کلاه شاپو هم شناخته می‌شود جنس پشمی و لبه‌های کوتاه پهن دارد. هم مردان و هم زنان می‌توان از آن در استایل‌های کلاسیک استفاده کنند. در آخر کلاه‌های فرانسوی هستند که پوشیدن آن‌ها در یک استایل کلاسیک با بوت‌های پاشنه‌دار همراه با پالتو یا بارانی بلند ظاهری فوق‌العاده شیک ایجاد می‌کند
در بین انواع کلاه، شما باید کلاهی را انتخاب کنید که با قالب و فرم صورت شما هم‌خوانی داشته باشد. برای اشخاصی که صورت‌های قلبی شکل دارند تقریباً تمام انواع کلاه مناسب است، ولی بهتر است که از پوشیدن کلاه‌هایی با لبه‌های پهن و خمیده خودداری کنند. اشخاصی با صورت‌های گرد و گونه‌های برجسته باید از کلاه‌های نامتقارن استفاده کنند. علاوه بر این کلاه‌هایی با لبه‌های خمیده برای صورت‌هایی با فرم گرد پیشنهاد نمی‌شود. بهترین مدل کلاه برای صورت‌های بیضی، کلاه‌هایی با لبه‌های پهن و کلاه‌های بافتنی منگوله‌دار یا Bobble hat است. برای صورت‌های مربعی هم استفاده از کلاه‌های لبه‌دار پیشنهاد می‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.