اولین اقدام پس از خراب شدن یخچال فریزر ال جی چیست ؟

۱۱ بازديد

تعمیر یخچال فریزر ال جی در مشهد

همانطور که می دانید یخچال فریزر یکی از مهم ترین لوازم خانگی در هر خانه وآشپزخانه است. این وسیله نقش مهمی در نگهداری مواد غذایی و سلامت خانواده دارد؛ بنابراین، خرابی یخچال فریزر می تواند مشکلات زیادی را به وجود آورد. اگر شما هم ساکن مشهد هستید و یخچال فریزر الجی شما دچار مشکل شده است، نگران نباشی. در این مقاله ما به شما کمک می کنیم تا بهترین خدمات تعمیر یخچال فریزر ال جی در مشهد را دریافت کنید.

 تماس با آسایش خدمات  

 

نکات نگهداری از یخچال فریزر ال جی

یخچال دستگاهی که با حفظ مواد غذایی در دمای مناسب، نقش مهمی درحفظ سلامتی افراد ایفا می‌کند. برای اینکه یخچال فریزرشما به درستی کار کند وعمر طولانی داشته باشد باید نکات نگهداری از آن را رعایت کنید. در ادامه باما همراه باشید تابه برخی از این نکات اشاره داشته وبه آنها بپردازیم.:

  •  یخچال فریزر را در محلی خنک و دور از نور مستقیم خورشید قراردهید
  • فاصله یخچال فریزر با دیوارها و سایر وسایل باید حداقل 10 سانتی‌متر باشد تا جریان هوا به خوبی در آن جریان داشته باشد
  • در یخچال فریزر را زیاد باز و بسته نکنید
  •  مواد غذایی را به طور منظم از یخچال فریزر خارج کنید
  •  هرچند وقت یک‌بار، یخچال فریزر را از یخ زدگی پاک‌کنید

 

تعمیر یخچال فریزر ال جی در مشهد

عیب یابی یخچال ال جی  که خنک نمی‌کند و یخ نمی‌زند

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای یحچال ال جی ایجاد شود، خنک نشدن یخچال است. این مشکل ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد، از جمله:

کثیف بودن کویل‌های کندانسور

کندانسور یک شبکه از لوله‌های نازک در پشت یخچال است. در این لوله‌های نازک گاز خنک‌کننده یا مبرد جریان دارد. مبرد گرمای داخل یخچال را جذب و با عبور از کویل آن را با محط تبادل می‌کند. کثیف بون لوله‌های کوی به دلیل ذرات گردوغبار و … از تبادل گرما بین ماده مبرد و محیط جلوگیری می‌کند. برای حل این مشکل باید لوله‌های مبرد را به آرامی و با یک مسواک یا برس نرم تمیز کنید. در حین تمیز کردن باید مراقب باشید که به کویل آسیبی وارد نشود

مشکل در عملکرد موتور فن کندانسور

اگر کویل‌ها تمیز هستند، مورد بعدی که باید برسی کنید، موتور فن کندانسور است. موتور فن کندانسور، هوا را روی کمپرسور و کویل‌ها به جریان در می‌آورد تا خنک شوند. خرابی این بخش هم باعث می‌شود که یخچال به خوبی خنک نشود.

برای عیب یابی یخچال ال جی در چنین شرایطی باید موتور فن را بررسی کنید. ابتدا تیغه فن را به آرامی حرکت دهید که گیر نکرده باشد. اگر تیغه فن آزادانه حرکت نمی‌کند باید آن را تعویض کنید. اگر تیغه آزاد است با یک مولتی‌متر سلامت موتور را بررسی کنید. اگر موتور فن مشکلی داشته باشد، باید آن را تعویض کنید. برای تست سلامت و تعویض موتور فن کندانسور بهتر است از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید.

مشکل در عملکرد موتور فن اواپراتور

اواپراتور هم یک بخش از لوله‌های مسی در داخل یخچال است. در این شبکه از لوله‌های مسی مبرد سرد جریان دارد. فن اواپراتور، هوای درون یخچال را از روی اواپراتور عبور می‌دهد تا خنک شود، بعد از آن هوای خنک را در داخل یخچال به گردش درمی‌آورد. اگر این موتور، کار نکند، یخچال خنک نمی‌شود. برای بررسی این موضوع، با توجه به دفترچه راهنما، محل فن اواپراتور را پیدا و مانند مورد قبل آن را عیب‌یابی کنید.

بررسی سلامت رله استارت کمپرسور

 رله استارت قطعه‌ای است که کار باعث روشن شدن کمپرسور می‌شود. اگر رله استارت مشکلی داشته باشد، ممکن است کمپرسور گاهی کار نکند یا اصلا کار نکند. برای بررسی سلامت رله، ابتدا با توجه به مدل و دفترچه راهنما، جای آن را پیدا کنید.

با استفاده از یک مولتی‌متر سلامت قطعه را بررسی کنید. باید بدانید که اگر رله بوی سوختگی می‌دهد، نیاز به تعویض دارد.

مشکل در عملکرد ترموستات یخچال

مرحله بعدی برای عیب یابی یخچال ال جی ، بررسی وضعیت ترموستات یخچال است. ترموستات قطعه‌ای است که عملکرد درست کمپرسور، موتور فن اواپراتور و موتور فن کندانسور را کنترل می‌کند. بعد از اطمینان از سلامت این قطعات باید ترموستات را بررسی کرد.

اگر ترموستات به خوبی کار نکرد، کارکرد سیستم خنک‌کننده یخچال، دچار مشکل می‌شود. برای تست سلامت ترموستات دمای یخچال را از پایین‌ترین دمای ممکن روی بالاترین دمای ممکن تنظیم کنید. باید یک صدای کلیک از یخچال بشنوید. اگر این صدا شنید ه نشد، احتمالا ترموستات شما مشکل دارد. برای تعویض ترموستات باید از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید.

خرابی برد کنترل دما و برد اصلی

اگر با بررسی موارد بالا، مشکل دستگاه شما حل نشد، احتمالا خرابی برد کنترل دما یا برد اصلی دلیل خنک نشدن یخچال است. بردهای یخچال ال جی به ندرت دچار مشکل می‌شوند. علت آسیب به این بردها نوسانات ولتاژ برق یا استفاده نادرست از دستگاه است. برای عیب یابی یخچال ال جی در این مواقع باید از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.