تاثیر سئو در مشاغل اینترنتی چیست ؟

۱۴ بازديد

یکی از اصلی ترین اقداماتی که پس از طراحی سایت باید انجام شود، پیاده سازی اصول سئو در فروشگاه اینترنتی یا وب سایت است. اما دقیقا تاثیر سئو در کسب و کار اینترنتی چیست؟ سئو چه نقشی در افزایش فروش و درآمد یک وب سایت دارد؟ در ادامه به صورت کامل به این سوالات پاسخ داده ایم.


برای دریافت خدمات سئو سایت تخصصی و حرفه ای در مشهد تبریز اصفهان شیراز و تهران با آزانس دیجیتال مارکتینگ پایا در ارتباط باشید 
تماس با پایامارکتینگ 
09388458125 - 09386676574

چرا کسب و کار شما به سئو نیاز دارد؟

آیا از تاثیر سئو در فروش بیشتر فروشگاه اینترنتی خود خبر دارید؟ در ادامه به شما می گوییم که چرا یک کسب و کار اینترنتی به سئو نیاز دارد.

1. جذب مشتری از طریق گوگل

موتورهای جستجو زیادی در حال حاضر وجود دارند، اما گوگل به راحتی توانسته است از آنها سبقت گرفته و بخش بزرگی از کاربران را به خود جذب کند. با توجه به آمار، بیشتر مردم جهان حداقل دو بار در روز برای کسب اطلاعات به گوگل مراجعه می کنند. حال اگر شما بتوانید اعتبار سایت خود را به گوگل و یا سایر موتورهای جستجو اثبات کنید، می توانید در نتایج جستجو نشان داده شوید. تنها راه ثابت کردن برند و سایتتان به گوگل، پیاده سازی اصول سئو در سایت است.

زمانی که در نتایج گوگل نشان داده شوید، ترافیک سایت شما به صورت طبیعی افزایش پیدا کرده و می توانید مشتری جذب کنید.

 سئو سایت با پایا

2. افزایش اعتماد گوگل و اعتبار برند

یکی دیگر از دلایلی که نشان می دهد کسب و کار شما به سئو نیاز دارد، جلب اعتماد گوگل و افزایش اعتبار برندتان است. اما این مورد یک شبه انجام نخواهد شد و نیاز به زمان و انجام اقدامات مداوم دارد. برخی از اقداماتی که با کمک آنها می توان اعتبار برند را نزد گوگل افزایش داد، عبارت است از:

  • لینک سازی طبیعی
  • واکنش مثبت کاربر
  • طراحی زیبا و کاربرپسند
  • محتوای مفید و بهینه شده

 

3. شناسایی نیاز کاربران سایت

یکی دیگر از کاربردهای مهم سئو در کسب و کار، شناخت نیاز کاربر و رفتار او نسبت به کسب و کار شما است. در واقع شما می توانید با ابزارهایی نظیر سرچ کنسول گوگل، گوگل آنالیتیکس و ... به راحتی عملکرد و رفتار کاربر را بررسی کنید. شما می توانید با بررسی میزان سرچ هر کلمه به نیاز کاربر پی برده و در آن زمینه تمرکز بیشتری کنید.

 

4. جذب مشتری های محلی

یکی از تکنیک های سئو و بهینه سازی، سئو محلی است؛ یعنی در این روش تمرکز اصلی شما بر یک منطقه خاص می باشد. امروزه با الگوریتم های جدید گوگل، ابتدا نتایجی به کاربر نشان داده می شود که در نزدیک ترین محدوده به کاربر است. به همین منظور اگر شما بتوانید سئو محلی را روی سایت خود پیاده سازی کنید، می توانید به راحتی مشتری های هدف و در محدوده کاری خودتان را جذب کنید. 

5. رسیدن به نتیجه بهتر با هزینه کمتر

به طورکلی پیاده سازی تکنیک های سئو روی سایت هزینه بر خواهد بود؛ اما باید به این نکته توجه کنید که این هزینه چه نتیجه ای را برای شما خواهد داشت. هزینه ای که برای سئو صرف می کنید، در برابر سودی که برای شما در بلند مدت دارد، بسیار ناچیز خواهد بود. در واقع با کمک سئو برای سال های آینده سرمایه گذاری کرده اید.

 

6. برند سازی از طریق سئو

تا بحال برایتان پیش آمده است، عبارت های مد نظر خود را در گوگل سرچ کنید و هر بار متوجه شوید یک سایت رتبه های اول را به خود اختصاص داده است؟ پس از مدتی که با این مسئله رو به رو شدید، به طور ناخودآگاه، آن سایت را به عنوان یک سایت معتبر می شناسید و برای شما تبدیل به یک برند می شود. گاهی اوقات که به دنبال مطالعه مطالب مختلف هستید، همیشه به سایت های محدودی می رسید، در این صورت نام آن سایت در ذهن شما ثبت می شود و برای موارد بعدی هم به دنبال این سایت هستید. بنابراین سئو به آگاهی از برند و معرفی برند به مخاطبان بسیار کمک می کند. برند سازی کمک می کند، کاربران سایت شما را معتبر بدانند و به آن اعتماد کنند.

 

7. هدایت مخاطبان هدف به سایت

بهترین راه برای جذب مخاطب، گوگل است. شما از هر روش تبلیغاتی که استفاده کنید، نمی توانید به طور حتمی مخاطبان را به سمت خود جذب کنید، اما از طریق گوگل می توانید تعداد بسیاری از مخاطبان هدف را جذب خود کنید. هنگامی که کاربران عبارتی را در گوگل جستجو می کنند، اگر شما محتوای خوبی در آن باره ارائه کرده باشید و به خوبی آن را سئو کرده باشید، به راحتی می توانید آن ها را جذب خود کنید. در واقع شناس جذب مشتری از طریق جستجو گوگل بیشتر از دیگر راه های حذب مشتری است.

 

تاثیر سئو در کسب و کار اینترنتی چیست؟

همانطور که میدانید تبلیغات و بازاریابی برای معرفی هر کسب و کاری به مشتریان لازم است. در فضای اینترنت و کسب و کار های اینترنتی یکی از قدرتمند ترین روش های بازاریابی، استفاده از اصول سئو است. اما تاثیر سئو در سایت چیست؟

هنگامی که بر روی سایت خود تکنیک های سئو و بهینه سازی را پیاده سازی می کنید، سایت شما در اولین صفحات جستجوی گوگل به کاربران  نمایش داده می شود. اینگونه  مشتریان بالقوه با شما آشنا می شوند و در آینده ممکن است به مشتری بالفعل تبدیل شوند. همچنین حضور شما در اولین صفحات گوگل باعث جلب اعتماد مشتریان نیز خواهد شد. بنابراین سئو در افزایش فروش و درآمد تاثیر بسزایی خواهد داشت.

برخی مواقع ممکن است یک سایت ظاهری عالی داشته و محصولات با کیفیتی را نیز عرضه کند، اما اصول و تکنیک های سئو بر روی آن پیاده سازی نشده باشد. همین موضوع باعث می شود افراد کمتری این سایت را مشاهده کنند. در واقع یک سایت در حالت عادی به تعداد کمی از کاربران نشان داده می شود و بیشترین میزان بازدید مربوط به اقدامات پس از سئو سایت است.

هنگامی که سایت شما از اصول سئو برخوردار باشد، کاربران پس از سرچ محصول مورد نظرشان به سایت شما می رسند. اینگونه اعتبار و فروش بیشتری نسبت به رقبای خود خواهید داشت. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.