بهینهسازی سئو داخلی (On-Page SEO):
به عمل بهینهسازی صفحات و محتوای وبسایت برای موتورهای جست و جو و کاربران سئوی داخلی میگویند.
سئوی داخلی شامل:
- تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند
- شناسایی و بارگذاری کردن کلمات کلیدی مهم
- لینک سازی داخلی
- دستهبندی و برچسبگذاری
- بارگذاری سریع سایت (سرعت سایت) و… میباشد.
بهینهسازی سئو خارجی (Off-Page SEO):
به تمام اقدامات و عملهایی که خارج از وبسایت انجام میشود که هدف آن هدایت کاربران اینترنتی به سایت مورد نظر ما و کسب رتبه بندی بهتر است.
اقدامات سئوی خارجی شامل:
- خرید بک لینک
- خرید رپورتاژ آگهی
- فعالیت در شبکههای اجتماعی
- اینفلوئنسر مارکتینگ و… میباشد.
سئو تکنیکال (technical-SEO):
موتورهای جست و جو در نتایج بدست آمده از سرچ، وبسایتهایی که ویژگیهای فنی خاصی را نشان بدهند در اولویت قرار خواهد داد.
سئوی تکنیکال شامل:
- رعایت کردن اصول سئو در طراحی وبسایت
- بهینهسازی سرعت سایت
- استانداردهای کدنویسی وبسایت
- طراحی نسخه ریسپانسیو و… میباشد.
بازاریابی محتوا (Content marketing) :
بازاریابی محتوا یک تکنیک بازاریابی با هدف اقدامهای سودآور برای تولید محتوای ارزشمند و سازگار برای جذب مخاطب مورد نظر است.
بازاریابی محتوا شامل:
- شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند
- آنالیز کردن رقبا
- تولید محتوای ارزشمند
- برچسبگذاری
- لینک سازی داخلی و… میباشد.
لینک سازی هدفمند:
رعایت کردن تمامی مراحل بالا ممکن است که شما را به صفحه اول گوگل برساند اما اگر هدفتان رقابت با سایتهای قدیمیتر و قویتر است، شما نیازمند به لینک سازی خارجی برای سایت خود هستید.
لینک سازی هدفمند شامل:
- خرید بک لینک
- خرید رپورتاژ آگهی
- فعالیت در شبکههای اجتماعی
- کامنت مارکتینگ و… میباشد.
بالا بردن سرعت بارگذاری سایت:
یکی از مهمترین مسائل در وبسایت بارگذاری سریع صفحات وبسایت برای کاربران است، زیرا هرچقدر مدت زمان بیشتری برای بارگذاری طول بکشد، حوصله کاربران سر رفته و خیلی سریع وبسایت شما را ترک خواهند کرد.
برای بارگذاری سریعتر:
- تصاویر را بهینه و کم حجم کنید.
- در صفحه از پلاگینهای کمتری استفاده کنید.
- فایلهای استفاده شده در سایت را فشرده کنید.
- از سرور قدرتمند برای میزبانی سایت استفاده نمایید.
- از عناصر و اجزا (تصاویر قابل رویت در صفحه و یا موارد غیرقابل مشاهده مانند اسکریپتها) در طراحی صفحات کمتر استفاده کنید.
- ۰ ۰
- ۰ نظر