دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۰۳ | ۱۱:۵۶ ۲۷ بازديد
امروزه رقابت موجود در بین فروشگاههای آنلاین برای کسب رتبههای برتر در گوگل بسیار شدید است و سرمایه گذاری روی سئو سایت فروشگاهی امری اجتنابناپذیر است. در چنین فضایی، یک اشتباه کوچک میتواند ماهها تلاش شما را به باد بدهد و عملکرد فروشگاه اینترنتی و میزان درآمد شما را تحت تاثیر قرار دهد.
جهت دریافت خدمات سئو سایت فروشگاهی در مشهد به آژانس دیجیتال مارکتینگ پایا در مشهد مراچعه کنید
09386676574
09388458125
با اینکه هیچکس از اشتباه کردن در امان نیست و حتی بزرگترین شرکتها و فروشگاههای آنلاین هم دچار اشتباه میشوند، آگاهی از روشهای صحیح سئو فروشگاهی موجب میشود که تا حد زیادی از این اشتباهات جلوگیری شود.
در این راهنما شما خواهید آموخت چگونه یک استراتژی سئو برای سایت فروشگاهی خود طراحی کنید. در این مقاله به جنبههای مختلف سئو در سایت فروشگاهی از جمله نکات تکنیکال، تحقیق کلمات کلیدی در سایت فروشگاهی و نکات محتوایی در سایت فروشگاهی خواهیم پرداخت. موارد ذکر شده در این مقاله فارغ از اینکه شما از وردپرس، مجنتو، دروپال، شاپیفای و … برای طراحی سایت فروشگاهی خود استفاده کردهاید به شما در افزایش فروش سایت فروشگاهی کمک خواهد کرد. تا انتهای این مقاله با پایا مارکتینگ همراه باشید.
سئو سایت فروشگاهی چیست؟
سئوی فروشگاهی (E-commerce SEO) عبارتست از فرایند بهینه سازی وبسایت یک فروشگاه اینترنتی، به منظور بهبود رتبه در موتورهای جستجو نظیر گوگل و افزایش بازدید از سایت است که منجر به افزایش فروش و افزایش درآمد برای یک کسبوکار میشود.
چرا سئو در سایتهای فروشگاهی مهم است؟
سئو برای سایتهای فروشگاهی اهمیت حیاتی دارد و محصولات ارائه شده در سایت شما باید بالاتر از رقبایتان در صفحات جستجو نمایش داده شوند. در این صورت شما نیازی به هزینه برای تبلیغات کلیکی نخواهید داشت و به یک منبع رایگان ترافیک و جذب مشتری دست پیدا خواهید کرد. در اینفوگرافی زیر اهمیت سئو سایتهای فروشگاهی نمایش داده شده است:
تفاوت سئوی سایت فروشگاهی با سئو در سایر سایتها در چیست؟
تفاوت سئو سایت فروشگاهی با سایر وبسایتها عمدتا در این است که در سایتهای فروشگاهی هدف شما بهینه سازی سایت با تعداد زیادی محصول است که بسیاری از این محصولات ویژگیهای مشابهی دارند. وجود محصولات با ویژگیهای مشابه و تعداد بالا در دستهبندیهای مختلف باعث میشود از دید گوگل محتواهای تکراری بیشتر به نظر بیاید و بسیاری از این محصولات و صفحات در فرایند ایندکس شدن سایت در گوگل با چالش مواجه شوند.
از طرف دیگر تعداد صفحات بالا در سایتهای فروشگاهی توجه به اصلاح مشکلات تکنیکال را در اولویت بالاتری قرار میدهد. کاربران در سایتهای فروشگاهی برای خرید نیاز به بررسی و مشاهده چندین محصول و بازدید از چندین صفحه را دارند، پس بهبود سرعت سایت در این سایتها اهمیت بالایی دارد. بهبود سرعت سایت یکی از جنبههای سئوی فنی یا سئوی تکنیکال است. از دیگر اهداف سئو تکنیکال در سایتهای فروشگاهی مدیریت و بهینه سازی بودجه خزش (Crawling Budget) با توجه به تعداد بالای محصولات است. در مورد بودجه خزش در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.
- ۰ ۰
- ۰ نظر