لباس کار تبلیغاتی یکی از روشهای تبلیغی خاص است که بازاریابی را پیچیده، هیجانانگیز و سرگرمکننده میسازد. لباسهای تبلیغاتی در واقع هنر نمایش ویژگیها و خصوصیات یک برند بر روی لباس است؛ این ویژگیها باید به نحوی طراحی شده باشند که بینندگان را ترغیب کند درباره آن بیشتر بدانند یا از آن خرید کنند.
این روش تبلیغاتی که نسبتاً جدید است، برند شما را بدون هیچ زحمتی در معرض دید قرار میدهد و در ذهن مخاطبان نقش میبندد؛ در عین حال هزینه آن نسبت به دیگر انواع تبلیغات پایینتر است. چرا که در بسیاری از محیطهای کاری، استفاده از لباس فرم، لباس کار ایمنی و … طبق قانون الزامی است؛ بنابراین تنها هزینه اضافی که بر عهده کارفرما خواهد بود، هزینه چاپ لوگو، شعار تبلیغاتی و … است.
انواع لباس کار تبلیغاتی
با چاپ کردن هر طرح تبلیغاتی روی لباسهای کار، به سادگی میتوان آنها را به لباس کار تبلیغاتی تبدیل کرد. این طرح میتواند روی هر بخش لباس مانند کلاه، پیشبند، روی یونیفرم و … چاپ شود. هر سازمان با توجه به نوع لباسی که برای کارکنان خود تعریف میکند، لباس تبلیغاتی متفاوتی خواهد داشت.
انواع لباس کار تبلیغاتی را بر اساس نوع استفاده از آن میتوان اینگونه تقسیمبندی کرد:
- لباس کار تبلیغاتی اداری و سازمانی
- لباس کار تبلیغاتی صنعتی
- لباس کار تبلیغاتی خدماتی
- لباس کار تبلیغاتی محافظتی
- لباس کار تبلیغاتی عملیاتی و …
ویژگیهای لباس کار تبلیغاتی
لباس کار تبلیغاتی، در درجه اول لباس کار است، در نتیجه باید به نحوی طراحی شود که کارکنان در استفاده از آن احساس راحتی داشته باشند و دستوپاگیر نباشد. پارچههای مخصوص این لباسها، با توجه به شرایط محیط کار انتخاب میشوند و خصوصیات متفاوتی مانند ضدآب بودن، عایق الکتریسیته، نسوز بودن و … دارند. اما در تمام این لباسها از پارچه باکیفیت استفاده میشود که خصوصیت تمام آنها ثبات رنگ پارچه و عدم رنگدهی، آب نرفتن آن، چروک نشدن و … است. همچنین لباس کار تبلیغاتی برای دوام بیشتر باید دارای دوخت محکمی باشد. استفاده از الیاف مناسب در این لباس میتواند خطرات ناشی از بروز حوادث را کاهش دهد.
- ۰ ۰
- ۰ نظر