انتخاب مناسب ترین کلمات کلیدی برای سئو
برای رسیدن به پاسخ سؤال “چگونه کلمات کلیدی مرتبط با وب سایت خود را بیابیم؟” باید گفت که استراتژی انتخاب کلمات کلیدی سئو بسیار با اهمیت است زیرا می تواند تعیین کند که شما موفق می شوید یا نمی شوید. یک اشتباه رایج که بین اکثر SEO کارهای مبتدی وجود دارد، این است که فکر می کنند همان کلمه ای که در ذهن دارند و مد نظر خودشان است، کلمه ی کلیدی بوده و با کار بر روی آن می توانند در سرچ گوگل به جایگاه خوبی برسند. در حالی که اینطور نیست و کلماتی وجود دارند که دارای رقابت کمتری بوده و در عین حال Search آن ها بیشتر است. به همین دلیل لازم است تا برای شروع این کلمات کلیدی انتخاب شده و سئوی سایت بر روی این کلمات کلیدی انجام شود. این کار باید تا زمانی که به صفحه ی اول گوگل برسید و رتبه یا جایگاه اول و دوم را بدست بیاورید، ادامه داشته باشد.
نکات مهم برای یافتن و انتخاب کلمات کلیدی سئو
در تمام مراحل انتخاب کلمات کلیدی برای سئو باید به این نکته توجه داشته باشید که یک کلمه کلیدی مناسب باید دارای 3 خصوصیت باشد:
1. کلمه کلیدی انتخابی باید کاملأ با کسب و کار مورد نظر مرتبط باشد. یک کلمه فقط به خاطر داشتن سرچ زیادی به هیچ وجه کلمه مناسبی نیست.
2. کلمه مورد نظر باید دارای تعداد سرچ بالایی باشد.
3. کلمه کلیدی مناسب باید دارای رقبای کمتری باشد.
سؤال بعدی این است که چطور می توانیم این کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنیم؟ یا آیا راهی وجود دارد برای فهمیدن اینکه یک کلمه کلیدی دارای خصوصیت بالا هست یا خیر؟ به طور مثال شما در زمینه طراحی وب سایت فعالیت دارید، اولین کلمه کلیدی که به نظر شما می رسد، طراحی سایت و دومین کلمه طراحی وب سایت است.
حال اگر از روز اولی که یک وب سایت تازه شروع به فعالیت کرده است تصمیم بگیرید بر روی این کلمات کلیدی کار کنید و به سئوی سایت بپردازید، رقبایی وجود دارند که چندین سال است در این زمینه فعالیت می کنند و در نتیجه این رقابت خوب پیش نخواهد رفت زیرا شما علارغم تلاش هایتان، حتی بعد از گذشت چندین ماه، نمی توانید به نتیجه ی مثبتی برسید و در نتیجه دلسرد می شوید.
کلمات کلیدی در سئو چیست؟
شاید تصور کنید هدف از یافتن کلمات کلیدی در سئو تنها رسیدن به صفحه اول گوگل و جایگاه اول و دوم است. ولی هدف اصلی به عنوان یک مشاور و SEO کار این است که بتوانیم فروش یک وب سایت را از طریق Search موتورهای جستجو بالا ببریم. این جمله یعنی مهم ترین نکته این است که بتوانیم در کلمات کلیدی که مدنظر کارفرما هست به رتبه های بهتری دست پیدا کنیم؛ که این رتبه باعث شود تا کاربرهای از آن خدماتی که Search می کنند استفاده کرده و یا پس از وارد شدن وب سایت ها، محصولاتی که جستجو کردند را خریداری کنند. با توجه به مثالی که قبل تر مطرح کردیم، قطعاً کلمه طراحی سایت سرچ می شود اما این کلمه یک کلمه کلیدی مناسب نیست زیرا نه تنها رقابت بالایی دارد بلکه یک کلمه کلیدی کلی بوده و منجر به فروش خدمات یا محصولات نمی شود.
کلمات کلیدی سئو چیست؟ کدام ابزار برای بهینه سازی مناسب تر است؟
گاهی پیش می آید از برخی سئوکار ها می شنویم که از google trend برای بهینه سازی استفاده می کنند. اما چرا گوگل ترند به هیچ عنوان مناسب بهینه سازی نیست؟ زیرا google trend تنها یک آمار نسبی بر حسب اعداد بین 0 تا 100 به ما ارائه می کند و هیچ اطلاعاتی درباره تعداد Search ها در اختیار ما قرار نمی دهد. در نتیجه برای سئو وب سایت مناسب نیست.
- ۰ ۰
- ۰ نظر