انواع فیچر اسنیپت در سئو کدام است ؟

۹ بازديد

انواع فیچر اسنیپت

کاربران با هر بار پرسش و درخواست از گوگل ممکن است با انواع تعاریف، لیست، مراحل و غیره متناسب با نیاز خود مواجه شوند. درواقع هر یک از آن‌ها پاسخ برجسته گوگل محسوب می‌شوند که ممکن است منبع و مرجع آن در رتبه چهارم گوگل باشد. پس با توجه به این موضوع می‌توان به این امر پی برد که محتوای کامل و جامع حتی اگر در رتبه چهارم گوگل باشد می‌تواند با پاسخ دادن به یک سؤال کاربر به رتبه صفر دست یابد. در ادامه در مورد متداول‌ترین انواع فیچر اسنیپت در سئو سایت  بیشتر  را در پایا مارکتینگ توضیح می‌دهیم.

فیچر اسنیپت

تعاریف

تعاریف رایج‌ترین شکل فیچر اسنیپت هستند که به‌طور متوسط شامل 40 تا 60 کلمه هستند و معمولاً در پاسخ سؤالاتی که با «What is…»، «چه کسی»، «چرا»، «چه زمانی» و «چه چیزی» ظاهر می‌شوند و شفاف‌ترین پاسخ را به کاربر می‌دهند.

لیست‌ها

لیست‌ها یکی دیگر از قطعات ویژه رتبه صفر گوگل است که معمولاً به‌صورت مرتب یا نامرتب از یک صفحه وب، پیوندهای لنگر در بالای صفحه در فهرست مطالب یا تگ‌های هدر استخراج می‌شود. گاهی این لیست تا حدی طولانی است که کاربران مجبورند برای مشاهده کامل آن روی آن کلیک کنند که این موضوع مسرت‌بخش می‌تواند آمار بازدید سایت را بیشتر کند.مراحل

عموماً مراحل از لیست‌های مرتب گرفته‌شده‌اند، اما در برخی اوقات این امکان وجود دارد که مراحل از طریق تگ‌های هدر نیز استخراج شوند، به‌ویژه زمانی که در تگ‌های هدر از واژه مرحله یک، مرحله دوم و غیره استفاده شود

جداول

از دیگر انواع قطعات برجسته می‌توان به جداول اشاره کرد. جدول‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای سازمان‌دهی داده‌های پیچیده و سنگین برای کاربران است که گوگل آن‌ها را مستقیماً از صفحه برای نمایش در SERP استخراج می‌کند.قطعه ویدیویی

در برخی موارد ممکن است یک قطعه ویژه ویدیویی (معمولاً از یوتیوب) را به‌عنوان فیچر اسنیپت نشان دهد. طبق مطالعه هاب اسپات، قطعه‌های ویدیویی معمولاً برای عبارت‌های جستجوی «چگونه» نشان داده می‌شوند که عنوان ویدیو با عبارت جستجوی تایپ‌شده مطابقت دارد. البته نباید این موضوع را فراموش کرد که گوگل به‌طور مداوم در حال آزمایش و توسعه انواع جدیدی از قطعه‌های ویژه و ترکیبات آن‌ها برای عبارت‌های جستجوی مختلف است و ممکن است درگذر زمان قطعه‌های ویژه با تغییرات چشمگیری مواجهه شوند.

فیچر اسنیپت در وب فارسی

فیچر اسنیپت‌ها در نتایج غیرفارسی و مخصوصا انگلیسی بسیار رایج است و از سال 2011 در نتایج جستجو، نمایش داده می‌شود. طبق بررسی‌های انجام شده، حدود 12 درصد از کل جستجوها شامل فیچر اسنیپت هستند که روز به روز این میزان در حال افزایش است. اخیرا این ویژگی در زبان فارسی نیز اعمال شده و می‌توان فیچر اسنیپت را در جستجوهای فارسی نیز مشاهده کرد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که رسیدن به این جایگاه را در استراتژی سئوی خود بگنجانید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.