سفارش آنلاین تولید محتوای اینستاگرام

۳۰ بازديد

تعریف محتوا

قبل از توضیح، یک نکته مهم وجود دارد که باید بدانید. دنیای محتوا آنقدر گسترده است که از هرکسی بپرسید “تولید محتوا چیست؟” تعریف خودش را می‌گوید. بعضی وقت‌ها این تعاریف به اندازه‌ای مبهم هستند که آدم گیج می‌شود. با در نظر گرفتن این نکته، یک جواب ساده و قابل درک را برای شما بیان می‌کنیم.

محتوا همان چیزی است که هر روز با آن سر و کار داریم. محتوا پست‌های اینستاگرامی است که ما را می‌خنداند یا به فکر فرو می‌برد، مقالۀ وبسایت‌ها است که از آنها چیزهایی یاد می‌گیریم، پادکستی است که موقع برگشت از دانشگاه در تاکسی گوش می‌دهیم، ویدیویی است در آپارات یا یوتیوب که تماشا می‌کنیم، کتاب‌های الکترونیک یا هر چیز مشابه دیگری است که در دنیای دیجیتال می‌بینیم، می‌شنویم یا می‌خوانیم.

اطلاعات

چه چیزهایی را منتشر می‌کنید؟ اطلاعات، ترکیبی از مهم‌ترین ایده‌ها و مواردی است که مخاطب باید آن‌ها را بداند.

هدف

چرا این کار را انجام می‌دهید؟ می‌خواهید مخاطبان به چه چیزی فکر کنند؟ چه احساسی داشته باشند؟ چه کاری انجام دهند؟ محتوا زمانی بسیار موفق است که شما آن را برای رسیدن به یک هدف خاص طراحی کنید. بیان دقیق این هدف به مخاطبان شما انگیزه دهد و محتوای تولیدی را بهبود می‌بخشد.

مخاطب

مخاطب هدف این محتوا چه کسی است؟ بسیاری از مواقع، کسب‌وکارها و برندها بدون شناخت جامع هدف خود و نیازهای آن‌ها محتوا تولید می‌کنند.

کانال

چگونه محتوا را به دست مخاطبان خود می‌رسانید؟ اگر مخاطبان هدف شما در فیسبوک و حضور ندارند، پس وقت و منابع خود را با پست گذاشتن در آن تلف نکنید. با تمام کانال‌هایی که مخاطبان شما در آن حضور دارند، شروع کنید. از یک فیلتر برای بررسی لیست کانال‌هایی که به شما در رسیدن به هدف بهتر کمک می‌کنند، استفاده کنید.

فرم

چگونه روابط خود با مخاطب را نمایش می‌دهید؟ پس از انتخاب کانال‌ها، نوبت به انتخاب ژانر می‌‌رسد. حال که مخاطبان هدف و کانال ارتباطی خود با آن‌ها را انتخاب کرده‌اید، به جزئیات محتوا بپردازید. مثلا محتوای شما صرف‌نظر از پیامش، چه قالبی دارد؟ (عکس، مقاله، پادکست و …) حجم این محتوا چقدر است؟ چه سبکی دارد؟ موارد این چنینی را در نظر بگیرید تا یک محتوای مطلوب تولید کنید.

تولید محتوا به زبان ساده یعنی چه؟

باتوجه به موارد و توضیحات فوق، در جواب تولید محتوای اینستاگرام چیست می‌گوییم “تولید محتوا یعنی خلق هرچیز قابل درک و انتشار آن در راستای اهداف بازاریابی”.

تولید محتوا چه فرقی با تبلیغات دارد؟

تبلیغ پیامی یکطرفه است که به درستی به مخاطب منتقل می‌شود. منظور از «به درستی» یعنی پیامی مناسب، در زمان و مکان مناسب. هدف  تبلیغات هم هرچیزی می‌تواند باشد؛ از یک محصول ساده تا تبلیغ یک حزب سیاسی یا حتی یک باور و عقیده.

تولید محتوا یکی از مراحل چرخه بازاریابی مبتنی بر محتوا است و روشی برای برقراری ارتباط دوطرفه و پایدار با مخاطب است. به طور کلی (نه همیشه) هدف تولید محتوا کسب درآمد مستقیم (از خود محتوا) یا غیر مستقیم (بازاریابی برای محصول یا خدمات) است.

تبلیغات بیشتر در مرحله آگاهی (Awareness) از قیف فروش موثر است اما تولید محتوا در مراحل پایین‌تر قیف فروش تاثیر بیشتری دارد.

برای مثال، ما با دیدن بیلبورد تبلیغاتی با برند یک آژانس مسافرتی فقط آشنا می‌شویم اما دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی و تماشای کلیپ‌هایی جذاب از جاذبه‌های گردشگری و نظر نوشتن زیر پست‌ها ما را به برند وابسته می‌کند.

آیا هر کسب‌وکاری به محتوا نیاز دارد؟

اگر خیلی ساده بگوییم، بازاریابی مبتنی بر محتوا برای هر کسب‌وکاری که بتواند محتوای مفید و با کیفیت تولید کند ضروری است. تولید و بازاریابی محتوا مزیت‌های زیادی دارد که مهم‌ترین آنها موارد زیر است:

  1. می‌توانید از خود محتوا کسب درآمد کنید.
  2. برای محصول یا خدمات شما مشتری می‌آورد.
  3. یک روش کم هزینه است.
  4. کمک به ایجاد شهرت، اعتماد و اعتبار می‌کند.
  5. نتایج و عملکرد آن به راحتی قابل تحلیل است.
  6. در وفادارسازی مشتریان تاثیرگذار است.

هر کسب‌وکاری می‌تواند از روش محتوا کمک بگیرد اما فعالیت در همه کانال‌ها و بسترها ضروری نیست. بعضی وقت‌ها یک پیج اینستاگرام تمام مزیت‌های گفته شده را تامین می‌کند و بعضی وقت‌ها همزمان باید وبسایتی پر از مقاله داشت، کتاب نوشت، در شبکه‌های اجتماعی فعال بود، پادکست ساخت و کلیپ تولید کرد.

این که تولید محتوا در چه ابعاد و چه کانال‌هایی نیاز است بستگی به موضوع کسب‌وکار، نوع محصول یا خدمات، پرسونای مشتریان و از همه مهم‌تر زمان و هزینه لازم دارد.

خلاصه این که اگر در کسب‌وکار خود می‌توانید تولید محتوا کنید حتماً این کار را انجام دهید.

تولید محتوا در اینستاگرام و اهمیت آن برای کسب‌وکارها

اینستاگرام بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی محتوا محور در ایران است و کسب‌وکارها شانس زیادی در زمینه فروش محصول و خدمات خود با استفاده از آن دارند!

اما چرا نمی‌توان در شبکه‌های اجتماعی دیگر به چنین فروشی از محصولات دست یافت؟ تنها یک دلیل وجود دارد؛ محتوا محور بودن اینستاگرام!

احتمالاً شما نیز شنیده‌اید که می‌گویند محتوا پادشاه است و همین مسئله سبب شده تا اینستاگرام به بهترین شبکه اجتماعی برای بازاریابی محصولات و افزایش فروش تبدیل شود. البته باید در نظر بگیرید که تنها محتوای منسجم و باکیفیت پادشاه است و نمی‌توان با تولید محتوای بی‌کیفیت، انتظار فروش محصولات کسب‌و‌کارها را داشت.

اولین قدم برای تولید محتوای باکیفیت، داشتن استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام است تا بدانید در چه زمانی باید چه محتوایی تولید کنید. داشتن نظم و انسجام در تولید محتوا به شما کمک می‌کند تا بتوانید دنبال‌کنندگان خود را افزایش دهید و آنها را به مشتری تبدیل کنید.

برای داشتن یک استراتژی موفق تولید محتوا در اینستاگرام ابتدا باید عناصر اصلی آن را بدانید! در واقع برای موفقیت در مدیریت صفحه اینستاگرام یک کسب‌وکار، باید عناصر تشکیل‌دهنده در استراتژی محتوا را شناسایی کنید. 4 مورد کلیدی برای تدوین استراتژی محتوا در اینستاگرام وجود دارند:

تعیین موضوعات محتوا

پیش از آن‌که بخواهید محتوایی تولید کنید، باید بدانید پست‌های شما چه موضوعاتی دارند؛ در واقع باشد دسته‌بندی موضوعی برای خودتان مشخص کنید و دنبال موضوعات پرطرفدار باشید. پس از یافتن موضوعات موردنظر، آنها را بر اساس میزان محبوبیت در شبکه‌های اجتماعی رتبه‌بندی کنید

اهمیت زمان مناسب انتشار پست

اینستاگرام برای بسیاری از کاربران تنها یک شبکه‌ اجتماعی برای سرگرمی است! حتی کاربرانی که در اینستاگرام چیزی یاد می‌گیرند، ممکن است هدفی غیر از وقت گذراندن نداشته باشند. همین مسئله سبب شده است تا کاربران در روز‌های مختلف یک هفته و ساعت‌های مختلف آن روز فعالیت بیشتری داشته باشند. یکی از عناصر اصلی استراتژی محتوا در اینستاگرام، داشتن برنامه زمانی برای انتشار پست‌ها است! یعنی بدانید در کدام روزها و در چه ساعتی پست‌های خود را منتشر کنید تا بیشترین بازخورد را بگیرید.

پرسونای مشتری و تولید محتوا بر اساس آن

همانطور که مخاطبان کسب‌وکارهای مختلف فرق دارند، مخاطبان صفحات اینستاگرام نیز متفاوت هستند! شما ابتدا باید مخاطبان خود و ویژگی‌های آنها را بشناسید! تولید محتوا در اینستاگرام باید بر اساس ویژگی‌های مخاطبان باشد تا نظر آنها را جلب کنید.

افزایش تعامل و مشارکت کاربران

افزایش تعامل و مشارکت کاربران تاثیر بسیار زیادی در رشد یک صفحه اینستاگرامی دارد حتی اگر صفحه مربوط به یک کسب‌وکار باشد! هنگامی که شما برای تولید محتوا در اینستاگرام تصمیم می‌گیرد که کدام موضوعات را انتخاب کنید یا در چه روز و ساعتی آن را منتشر کنید، در واقع به دنبال افزایش تعامل و مشارکت کاربران هستید. مشارکت کاربران به معنای لایک کردن پست‌ها، کامنت گذاشتن، ذخیره کردن پست و ارسال آن برای افراد دیگر است. هر چقدر مشارکت یک صفحه بیشتر باشد، سرعت رشد آن صفحه نیز بیشتر است.

UGC چیست؟

این کمپین ( user-generated campaign) نوعی از استراتژی تولید محتواست که توسط خود مخاطب ساخته می شود و از محبوبیت زیادی میان کاربران برخودار است. در واقع با این روش شما از فالوئرهای خود می خواهید به عنوان مثال عکسی از محصول شما را که استفاده کرده اند برای شما بفرستند و شما آن را به اشتراک بگذارید. به خصوص اگر برند شناخته شده ای باشید فالوئرهایتان برای انتشار محتوایشان در صفحه شما سر و دست می شکنند. حتی می توانید مسابقه ای به راه بیندازید و برای برنده جایزه ای در نظر بگیرید، از فالوئرها بخواهید با محصول شما عکس بگیرند آن را پست کنند، صفحه رسمی شما را تگ کنند و هشتگ مربوط به برندتان را نیز اضافه کنند.

تولید محتوا در اینستاگرام؛ راهی برای بهتر دیده شدن

اینستاگرام یکی از اپلیکیشن‌های پرطرفدار در دنیاست. اما جالب است بدانید بیشتر کاربران این برنامه، ایرانی‌ها هستند. بنابراین می‌توان آن را بستری ایده‌آل برای دیده شدن و معرفی کسب و کارها عنوان کرد. بستری رایگان که به شما کمک می‌کند محصول یا خدمات خود را به مخاطبان بیشتری عرضه کرده و تارگت مارکتتان را تحت تاثیر قرار دهید.

در دنیای امروز، موفقیت در جلب توجه مخاطب یک امتیاز عالی برای کسب و کارها و افراد است. زیرا پس از آن می‌توانید خود را بهتر به دنیای مارکتتان بشناسانید. هر چه مخاطبان، بیشتر و بهتر با شما آشنا شوند، راحت‌تر اعتماد کرده و احتمال موفقیتتان بیشتر می‌شود. پس هرگز توانایی‌های اینستاگرام را دست کم نگیرید.

اما چطور باید به تولید محتوا در اینستاگرام پرداخت؟

تولید محتوا برای اینستاگرام نیاز به آموزش و کسب تجربه دارد. شما باید بدانید رقبایتان چطور عمل می‌کنند؟ چه محتوایی، مخاطب را جذب می‌کند؟ چطور توجه مخاطب را به محتوای تولید شده جلب کنید؟ و …

به طور کلی تولید محتوا در اینستاگرام به طرق مختلف انجام می‌شود. در واقع شما باید محتوای خود را در قالب محتوای متنی، ویدئو و تصویر برای انتشار در پست و استوری آماده کنید. هر چه این محتوا جذاب‌تر تولید شود، مخاطب بیشتری را به سوی خود می‌کشد. پس تمام توانتان را در این مسیر به کار بندید.. برای تولید محتوای حرفه ای در اینستاگرام توسط تیم پارت انیمیشن به آدرس زیر مراجعه کنید 

 

https://partanimation.com/generate-instagram-content/

 

هدف از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

پیش از هر اقدامی باید بدانید هدفتان از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟ در واقع با تعیین هدف می‌توانید برنامه‌ای دقیق برای ساخت محتواهای جدید بچینید. برنامه‌ای که مسیر موفقیت شما را تضمین کند.

به طور کلی افراد از فعالیت و تولید محتوا در اینستاگرام ، اهداف زیر را دنبال می‌کنند:

1- افزایش فالوور پیج

دیده شدن یکی از نیازهای مهم در جوامع امروزی است. ساخت پیج و ارتباط گرفتن با مخاطب نیز در راستای برطرف کردن این نیاز رخ می‌دهد. در این راستا هر چه تعداد فالوورهای یک پیج بیشتر باشد، تعامل و دیده شدن با مخاطب نیز بهتر و بیشتر صورت می‌گیرد. بنابراین اگر قصد فعالیت در اینستاگرام را دارید، حتما می‌دانید که افزایش فالوور پیج از مهم‌ترین اهداف شما خواهد بود.

2- کسب درآمد مستقیم

دومین هدفی که افراد از تولید محتوا در اینستاگرام دنبال می‌کنند، رسیدن به درآمد است. این درآمد معمولا در ازای تبلیغات برای دیگر صفحات و کسب و کارها به دست می‌آید. پس اگر هدفتان از فعالیت در اینستاگرام، کسب درآمد از راه بلاگری و تبلیغات است، باید محتوایی جذاب تولید کنید. تا مخاطب با شما احساس راحتی کرده و تعامل بیشتری برقرار کند.

3- برندسازی کسب و کار

قطعا یک برند مطرح در سطح جهانی، نیاز به معرفی خود در بستر اینستاگرام ندارد. اما کسب و کارهایی که به تازگی فعالیت خود را شروع کردند و هنوز مخاطبانشان با آن‌ها آشنا نیستند، برای برندسازی به اینستا نیاز دارند. آن‌ها باید برای جلب اعتماد تارگت مارکت خود، محتوایی مناسب در بستر اینستا تولید و عرضه کنند.

 

سفارش آنلاین تولید محتوای اینستاگرام؟

همان طور که می دانید امروزه تولید محتوا برای اینستاگرام کاری حرفه ای است و نیاز به خلاقیت و دانش بازاریابی دارد . استفاده از محتوای کاربردی و با کیفیت  در اینستاگرام که بتواند افراد مختلف با سلیقه های متفاوت را برای بازه ی زمانی طولانی جذب کند و ان ها را تبدیل به مشتری حقیقی کند ، کار راحتی نیست .

 طراحی و تولید محتوای اینستاگرام خلاقانه و حرفه ای ، نیاز به تخصص و ایده های جدید دارد تا بتواند چکیده مطلب را به صورت جذاب و متفاوت به بازدید کنندگان اینستاگرام نشان دهد و در بین آن ها افرادی را جذب خود کند . طراحی پست و استوری برای اینستاگرام اگر به صورت هدفمند و حرفه ای انجام شود می تواند باعث افزایش دنبال کنندگان صفحه اینستاگرم شما شود . هرچه تعداد دنبال کنندگان بیشتر باشد ، احتمال نمایش پست و استوری شما به افراد دیگر بیشتر است و هرچه تعداد بازدید بیشتر شود ، احتمال فروش و جذب بیشتر است .

برای سفارش تولید محتوای اینستاگرام نیاز به تیم حرفه ای و متخصص در این زمینه را دارید تا بتوانید از تغییرات جدید الگوریتم اینستاگرام آگاه باشید و تغییرات را در صفحه ی خود اعمال کنید . همچنین خلاقیت و تجربه در تولید محتوا برای اینستاگرام بسیار مهم است .

اگر دانش و تجربه کافی درباره اینستاگرام و الگوریتم های آن ندارید ، توصیه می کنیم طراحی و تولید پست و استوری در اینستاگرام  و سفارش تولید محتوای اینستاگرام را به گروه پارت انیمیشن در تهران بسپارید تا با استفاده از تجربیات حرفه ای و خلاقانه شاهد افزایش بازدید صفحه اینستا خود شوید .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.